Какво да правим, ако банкоматът не пусне кеш, а трансакцията е отчетена?
Комисията за защита на потребителите (КЗП) напомня, че в случай на неуспешен опит за теглене от банкомат, но отчетени и неотменени трансакции, както и при установено неправомерно източване на средства от сметката, съществуват механизми за възстановяване на сумите.
Ако на екрана на банкомата се появи надпис, че трансакцията е неуспешна и не може да бъде извършена в момента, а парите са отчетени като изтеглени, потребителите трябва да се обадят в кол центъра на банката, която е издала картата. В случай, че потребителите не могат да се свържат с клиентския център на банката, те трябва да отидат до клон на банката в първия работен ден и да подадат възражение. В 14-дневен срок следва потребителят да получи отговор.
Ако отговорът на банката не удовлетворява потребителите, гражданите могат да се обърнат за съдействие към функциониращата към КЗП Помирителна комисия за платежни спорове.
При тегленето по време на празници има по-голям риск и от кражби, тъй като се ползват външни банкомати. Точно в такива периоди е най-вероятно да бъдат поставени скимиращи устройства, които могат да копират данните от картата Ви и да откраднат пин кода. Това са и едни от най-честите измами с пластики, според специалисти.
От КЗП напомнят на гражданите да бъдат внимателни и да съблюдават всички правила за финансовата си сигурност, както при трансакции на суми от терминални устройства АТМ и ПОС, така и при загуба или кражба на картата. Добави Коментар