Защо проектът Бургас – Александруполис глътна нови 120 000 лв., без да го има
Нови 120 000 лева отиват за фирмата, която трябваше да изгради петролопровода Бургас – Александруполис - "Проектна компания нефтопровод Бургас-Александруполис“.
Това стана ясно от решенията на правителството. Парите бяха отпуснати, без да се чуе или коментира по въпроса.
Всеки бюджет правителството отделя поредна сума, за да поддържа тази фирма. Миналата година имаше пореден транш – 38 000 лв.
Всъщност те не са за проекта, тъй като той бе спрян още през декември 2011 г., а за фирмата, която трябваше да го изгради.
А защо тази фирма, която се нарича „спяща фирма“, все още продължава да гълта пари за неосъществения проект на Георги Първанов, не е ясно.
Българската компания, собственост на Министерство на финансите - "Проектна компания нефтопровод Бургас-Александруполис“, е акционер в консорциума "Транс Болкан Пайплайн Б. В.", който трябваше да изгради нефтопровода. Тя е офшорка, регистрирана в Холандия.
Тя притежава 24.5% от акциите. Другите съдружници са руските "АК Транснефт", "Роснефт" и "Газпром нефт" с общо 51%, гръцката "Хелпе-Траки А.Е." с 23.5% и гръцкото правителство с 1%.
Всички те правят годишни вноски, за да осигурят издръжката на консорциума, защото формално той не е закрит.
Новите 120 000 лева трябва да са българският принос.
Правителството беше решило да не плаща и да ликвидира участието си, дори заплаши, че ще заведе дело с към другите акционери, но в крайна сметка си превежда всяка година пари, за да не бъде осъдена тя.
Нефтопроводът Бургас – Александруполис е неосъществен международен енергиен проект за нефтопровод от Бургас на Черно море до Александруполис (Дедеагач) на Егейско море.
Той би представлявал алтернативен път, който заобикаля танкерния трафик в проливите (Босфора и Дарданелите) и създава нов път за пренос на нефт от Русия, Кавказ и Средна Азия до европейските пазари.
Беше планирано да се изгради нефтопровод с дължина 279 км, като по-голямата част от трасето му минава през България, а капацитетът на нефтопровода да е за пренос на 35-50 милиона тона годишно, а стойността на проекта – около 1 милиард щ. долара
Споразумението за сътрудничество в изграждането и експлоатацията на нефтопровода Бургас-Александруполис е подписано в Атина на 15 март 2007 г. от руския президент Владимир Путин, българския министър-председател Сергей Станишев и гръцкия му колега Костас Караманлис.
7
Коментара по темата
7.
Петър
17.12.2017 07:11:27
Защото Компанията съществува, и е Държавна! Те трябва да получават пари, за това че неправят нищо! Поне засега.
Турчин, тръбопровода като аварира няма да достегни проливите, така ли би рязана бургия?
Турчин, тръбопровода като аварира няма да достегни проливите, така ли би рязана бургия?
6.
*********
15.12.2017 00:00:26
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
5.
Турчин
14.12.2017 21:09:48
Петролопроводът трябва да се построи за да спасим босфора от евентуални разливи
4.
Дернев
14.12.2017 21:08:08
Другият алтернативен път, е Александруполис- Карнобат. Изграждането на двата едновремено ще намали стойността им. Този шанс не трява да се изпуска.
3.
Име
14.12.2017 20:56:27
За да лапа тиквата и останалите гробари. Тези боклуци ще ги изучаваме,като комунизма.
2.
Динко и Перата швестери HD
14.12.2017 20:03:05
Тиквунланд
1.
bgman
14.12.2017 20:00:39
Офшорка, регистрирана в Холандия?
Знаете ли изобщо, какво значи офшорка???
Знаете ли изобщо, какво значи офшорка???