Основният акцент в бюджета за 2018 година ще е инфраструктурата на индустриалните зони
- Умора няма - има амбиция да не се намалява темпото. Защото живеем в изключително динамична среда с много предизвикателства, трудности и оскъдни финансови средства. Колкото е по-трудно, толкова по-голямо е удоволствието от постигнатото. Изоставането по някой от показателите води до драматични деформации, защото един град трябва да се развива балансирано в синхрон.
- Какво да очакват бургазлии догодина, какви са акцентите в новия бюджет?
- Изпълняваме в срокове заложените обекти. Ще обновим изцяло пешеходната зона на бул. “Богориди”, вероятно и свързващите перпендикулярни улички, които искаме да присъединим към тази реконструкция, в момента подготвяме проекта. Ще пуснем в експлоатация и новия плувен басейн, който става много интересен не само за Бургас, но и за България като сграда за водни спортове. Имаме да доизграждаме още междублокови пространства. Спомняте си какво беше преди години в кв. “Меден рудник” - имаше 3-4 хил. метални гаража, от които вече няма и помен - някои терени сме ги асфалтирали, за други имаме планове за следващата година. Основният ни акцент в бюджета за догодина ще бъдат средствата за инфраструктура на индустриалните зони. Тази година направихме разработките, техническите и подробните устройствени планове, отчуждаването.
През 2018 г. ще бъде изграждането на същинската инфраструктура, което е по-трудната задача, тъй като са нужни повече пари. За съжаление, Бургас е деконцентриран като населено място и заради големите разстояния поддръжката на инфраструктурата е по-трудна и изисква повече средства. Има квартали, които са отдалечени на по 5, 7, 10 и повече километра. В сравнение с други градове, които са по-компактни, разходите ни са по-големи, а приходите са същите, защото няма как да вдигаме толкова много данъците, за да не натоварваме гражданите.
- Задават ли се по-крупни инвестиции в индустриалните зони, включително и в бившето военно летище Равнец?
- В Равнец ще трябват огромни средства за осигуряване на довеждащата инфраструктура. Разчитаме и на успешното партньорство с Министерството на икономиката в лицето на държавното предприятие “Индустриални зони”. Терените на първия логистичен парк, който стартирахме с тях, вече са 80% продадени. Досега на всички нива винаги сме презентирали капацитета на Бургас. Но истината е, че аргументите къде да инвестират големи чужди инвеститори, чисто регионално като география, надделяват при преговори с държавата от гледна точка на преференции и съфинансиране от нейна страна.
- Възможно ли е да се запази пистата в Равнец и да се използва като карголетище?
- Ако се появи такъв инвеститор, би следвало да се преговаря с “Фрапорт” (концесионерът на летището в Сарафово - б.а.). Не трябва с лека ръка да се пренебрегва съществуващата писта като инфраструктура.
- Бургас видимо се преобрази през последните 10 г. Отчитате ли някакви грешки?
- Разбира се - само който не работи, не прави грешки. Извадихме си доста поуки и станахме много по-взискателни при подготовката на инфраструктурни проекти, затегнахме и контрола към изпълнителите.
- На каква фаза е северната дъга на Бургас, която трябва да изведе от града трафика от магистрала “Тракия” към Слънчев бряг?
- Готова е за изпълнение. Ако тази северна дъга не се изгради, се губи смисълът на разширението с четирилентовия път Бургас-Слънчев бряг. Проектът и документацията са готови, има едно обжалване, което на последна инстанция до месец трябва да приключи. Нещо повече - даже сме направили предложение до Агенция “Пътна инфраструктура” общината да съфинансира изграждането на локали, за да се получи нещо по-качествено. Така ще се освободят територии за търговско-индустриални дейности, каквито са заложени в Общия устройствен план на града.
- Бургас е туристически център. Какви са ползите за града от това?
- Ще очакваме допълнително туристи извън сезона, след като подписахме договор за целогодишни полети по нискотарифни линии с “Райънеър”. Това ще се отрази добре както на бургазлии, така и на чужденците, които ще пътуват до града извън чартърите през сезона.
- Предвижда ли се разширение на Бургас около бреговете на езерата?
- Там има много сериозни рестрикции, тъй като едното е резерват, а другото - защитена територия и не се допуска строителство. За езерата подготвихме един много хубав проект по програма “Лайф” за социализиране на крайбрежните зони, но това е в посока изграждане на достъпна инфраструктура - пейки, алеи, информационни табели. Това е максимумът, който се допуска по закон.
- Безработицата в Бургас е сред най-ниските в страната - между 3 и 4%. На какво се дължи това?
- Дължи се на алтернативната и сезонната заетост по курортите. Проблемът е в размера на заплащането. Но в Бюрото по труда постоянно имаме свободни позиции за десетки професии, което е добре, от една страна, защото ниската безработица натиска работодателите да увеличават заплатите.
- През последните години Бургас като че ли диктува модата в образованието - въведе се английският език в детските градини като задължителен предмет след 5-годишна възраст, компютърното обучение, дуалното все повече навлиза в училищата, базата е една от най-модерните и постоянно се обновява. Какво ново ще има през 2018 г.?
- През последните 2 г. изградихме 2 училища, сега започваме трето, което ще направи много по-конкурентни нашите деца. Това ще е училище в сферата на информационните технологии и амбицията е да подготвя добре обучени кадри, които после веднага да намерят реализация в бизнеса. Скромното ми мнение е, че в държавния бюджет трябва да има ресурс, който да насърчава общините и предприятията да градят нови училища. Така започва бумът в Южна Корея. Първото нещо, което направили, е да създадат фонд, който да изгражда средни и висши училища и държавата да ги регулира.
- Гордеете ли се с факта, че бургаските ученици масово обират награди в чужбина?
- Да и това се оценява и в чужбина. Догодина ще сме домакин на лятната световна олимпиада, която ще доведе в Бургас 1500 даровити деца от над 70 страни. Това мащабно състезание е голямо признание за града. Отсега хотелите в Бургас вече са резервирани за началото на лятото.
- Има ли надежда фестивалът Spirit of Burgas да се възроди?
- На крачка сме от подписване на споразумение за 2018 г.
- За какво съжалявате, че не сте направили досега като кмет?
- Всеки кмет има мечти, които са по-големи от реалностите. Някои неща не са се изпълнили по независещи от нас причини.
11
Коментара по темата
11.
ЪХ
13.12.2017 20:23:18
ОСНОВЕН ПРИОРИТЕТ Е ДА ПРИСВОИМ ЕДНИ ПАРИЧКИ ЗА НОВА ВИЛА НА 5 ЕТАЖА КАТО СОЗОПОЛСКАТА
10.
ти да видиш
10.12.2017 15:47:03
Kолкото 2011 вьв Бьлгарово доидоха белгииците от Гент дето ще ши да ги докара зам.кмета Стои4ев да работят живеят и развиват бизнес с ВИСОКО ДОБАВЕНА СТОИНОСТ толкова и сега няма да излезе нищо
9.
Кореиски Инвеститор
10.12.2017 01:22:34
На Плевнанлиев прехваления Индустриален парк в София стои ПРАЗЕН инвеститори ЛИПСВАТ а аити специалистите ску4аят играят по цял ден игрики и пафкат цигарки от веселите .
8.
До кмета
09.12.2017 19:59:32
как може пред болницата да и синя зона хората болни едва клетът и за синя зона ли да мислят.И с тези измилени акцци на общината минават по комплексите пишат актове на колите които са в тревните площи каде да ги спираме на 7 входа 25 места само ще загубите тъп кмет
7.
*********
09.12.2017 18:52:23
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържа недоказуеми твърдения, касаещи конкретни личности.
6.
????
09.12.2017 18:45:42
А реконструкцията на "Одрин" кога? Нали имаше проект? Това е най кошмарната улица в Бургас, по която ежедневно минават хиляди автомобили на път за "индустриалните зони". Същата работа с "Яким Якимов" - част от Околовръстния път за Созопол... може да тио изпадат пломбите докато стигнеш до кръговото до КАТ.
5.
дрън дрън
09.12.2017 18:33:23
Безработицата била ниска, ами то от 250 000 град, вече сме 180 000, много хитър ход да кажеш, че нямало безработица. Пенсионерски град. Има жилищни сгради, в които няма и едно младо семейство.
4.
Чича Ви Кмета
09.12.2017 18:32:23
Кога ще оправиш ул”Средна гора”?
3.
евала
09.12.2017 18:13:26
Много обичам вицовете на чичо митко.Толкова глупости казани на едно място.Само за пример ремонта на ул.Фердинандова 200 метра 9 месеца, и я разкопаха след 2 седмици, че бяха забравили колчетата.Един от хилядите примери как работи общината начело с чичо кмет
2.
С
09.12.2017 18:08:15
Скоро даваха за развитието на регионите едно проучване. София, Пловдив, Стара Загора бяха с тъмнозелено като най - развити. Ямбол и Сливен бяха със светло зелено - развиващи се в индустриално и финансово отношение. За съжаление Бургас беше със сивия цвят на Монтана и Враца.
Това нещо да ви говори??
Никаква индустрия, никакво производство, нищо - при положение че имаш хубаво пристанище, връзка с пътните артерии, хора за работа, и т.н.
Не Митьо истината да ми говори, как щял да се отвори града с нови сивобетонни плочки на Богориди, купени от Турция с отстъпка. Бургас загива. Тя и България си отива!
Пак да си изберете същите крадци за кметове и министър-председатели! Нали най голяма подкрепа за мутрите има от Бургас!
Успех!!!
Това нещо да ви говори??
Никаква индустрия, никакво производство, нищо - при положение че имаш хубаво пристанище, връзка с пътните артерии, хора за работа, и т.н.
Не Митьо истината да ми говори, как щял да се отвори града с нови сивобетонни плочки на Богориди, купени от Турция с отстъпка. Бургас загива. Тя и България си отива!
Пак да си изберете същите крадци за кметове и министър-председатели! Нали най голяма подкрепа за мутрите има от Бургас!
Успех!!!
1.
absurdistan
09.12.2017 17:49:58
kakva zaetost , pone polovinata grad e bezraboten , na poslednite mesta sme po zaplati v porqduka na 550-600 lv .Kakvo e tva prazno interviu pulni gluposti! Grada e lesh samo prazni obeshtania