Банка притиска хотел в Приморско - иска му парите от клиент, платил с чужда кредитна карта
Управителят на „Престиж Холидейс“ АД Златина Бикова настоява Флагман.бг да даде гласност на проблема, за да се вземат мерки от МВР и Прокуратурата подобни случаи да не стават практика.
Ето какво разказа тя пред Флагман.бг:
Като във всяка цивилизована хотелска база и ние предлагаме услугата заплащане с кредитна карта. Ние сме корпоративни клиенти на банка и пос терминалите ни са предоставени от тях.
През август т.г. получихме резервация по имейл от чужденци, изпратихме оферта на клиентите, водихме съответната кореспонденция и след като бяха одобрени условията, обяснихме, че е задължително да се преведе депозит по сумата, каквато е политиката на хотела ни. Изпратиха ни данните от кредитната карта, след което преведоха и сумата по резервацията. Гостите ни пристигнаха, настанихме се и преди да си заминат благодариха за престоя в слънчево Приморско.
На 9-ти октомври т.г. получихме писмо от банката, че се натъкнали на измама чрез транзакция на стойност 1000 лв. Притежателят на същата тази карта се свързал с банката и твърдял, че нашият клиент не бил истинският картодържател. Поради което банкерите настояват ние да им преведем 1000 лв.
Ако действително е налице финансово престъпление, защо бързат да се обърнат към нас, а не към компетентните органи, които да се заемат с разследване? От наша страна предоставихме цялата документация - фактура, касови бележки, аргументиран отговор, че отказваме да възстановяваме каквото и да било, защото това е договор между хотела и клиента ни и не касае банката като трета страна. Смятахме, че повече няма да ни безпокоят. Току-що отново получихме ултимативно писмо, в което пише: „Банката-издател на картата инициира рекламация на транзакцията като основание измамни транзакции. В рекламациите бяха отхвърлени предоставените от ваша страна документи“.
Поразително е, че никой от тази банка не ни е предупредил, че можем да бъдем част от такива измами. Ние сме хотелиери, а не сме банкери, или полицаи. След като взимат комисиона от корпоративен клиент, на който са предоставили пос терминал за обслужване на клиентите, би трябвало да го запознаят с рисковете. Таксата за преводите е 4 %, т.е. след всяко теглене от карта от нас банката взима 4 %. На въпросната сума от 1000 лв. комисионната беше 40 лв.
Заплашват ни с арбитражна комисия. Отделно да заплатим и сумата от 500 евро. 250 евро за разглеждане на казуса и още толкова - административна такса. А ако не предприемем действия, щели да изтеглят сумата от нашата сметка, казаха от банката.
Водя кореспонденция с г-жа Агнеса Гинчева - главен специалист към въпросната банка. Тя се държи грубо, на ден получавала по 50 обаждания от хотелиери за подобни проблеми. В едно от писмата до нас директно ни обвиниха, че работим със сайтове като букинг, подписвали сме договори с неоторизирани търговски туроператорски агенции и т.н.
Сумата от 1000 лв., която трябва да възстановим, не е голяма, но въпросът е принципен!
Ние получаваме резервации предимно от чужбина, предоставят ни данни от кредитната карта, аз тегля сумата, гостите идват и си тръгват, има резервации, които са и по 2-3 хил. евро. Всички ни представят документи за самоличност. Но ние нямаме право да снимаме лични карти или кредитни карти. А и как да различим престъпника от почтения гост?!
Най-противното е, че искат ние да върнем парите и случаят да приключи.Но в нашето положение сигурно са десетки колеги
Флагман.бг написа писмо до въпросната банка по Закона за достъп до обществена информация. Очакваме отговора в законовия срок. Името на банката ще съобщим във втората част на нашето разледване.
13
Коментара по темата
13.
Същия случай
11.12.2017 18:22:04
До номер 5 ХО , кажете кой адвокат да наемем , защото на мен ми обясниха че не мога да се боря с тях . Имам в предвид банките !Адвокат ми го заяви !
12.
Същия случай
11.12.2017 17:19:52
Аз съм в същото положение . Само че при мен нещата седят така : Имам търговски обект , в който ми пазариха две рускини . На края на сезона , попитаха за разпродажба и си накупиха доста , като платиха с карта през пост терминала . Транзакцията беше успешна и всичко беше наред до .....След месец и половина получавам обаждане от банката,че трябва да занеса бележката от пост терминала , и че има съмнение за крадена карта . Нося отчет от пост терминала и от касовата книга , че всичко е законово и редовно , но ..... разбирам че ми е блокирана сметката . Моля ви кажете към кого да потърся и аз помощ .
11.
Крадливите банки в България
11.12.2017 09:11:04
Отношението на банковите служители в България е пштресаващо и грубо.Никоя нормална банка с репутация не праща мутри да те плашат,за да си платиш вноската или пък да ти звънят откачени лелки и момиченца,които не знаят защо са там.Първа инвестиционна,Пощенска,Райфайзен...Всички са от един дол дренки.
10.
До 10
09.12.2017 08:59:31
Ти да не си служител на Райфайзен тъпунгер?! Каква нигерийска мафия, кви 5 лв?
Не разбра ли, че това е нова схема на пияните англичани за безплатни почивки? Туроператорите ги отсвириха за "лоша храна", "натравяния", "подхлъзване в коридора" и т. н. Минаха на друга схема за безплатни почивки!
Не четеш ли че само в Райфайзен имало по 50 такива обаждания от хотелиери на ден!
Не разбра ли, че това е нова схема на пияните англичани за безплатни почивки? Туроператорите ги отсвириха за "лоша храна", "натравяния", "подхлъзване в коридора" и т. н. Минаха на друга схема за безплатни почивки!
Не четеш ли че само в Райфайзен имало по 50 такива обаждания от хотелиери на ден!
9.
Бай Пенчо
09.12.2017 08:37:56
Банката е права, а тези от хотелса се правят на ударени. Това е престъпна схема на нигерийската мафия. Съществува от над 10 години. Предоставят данни от крадени кредитни карти, искат скъпи услуги, а после търсят начин да си вземат част от парите. Няма хотел или фирма, която да не еполучавала подобно предложение. Да не се правят на утрепани ами д авнимават какви ги вършат.
8.
Gshsj
09.12.2017 07:58:35
Банката си има застраховка и да не се прави на интересна. Застрахователя да плати сумата.
7.
Sarafovo
09.12.2017 00:01:59
И ние точихме карти, но другите банки си взеха пос терминалитеч
6.
*********
08.12.2017 22:46:21
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни или обидни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
5.
хо
08.12.2017 21:32:30
ПОС терминала върви с договор с малки шрифтове и 1000 различни общи условия. Една част от тези условия ограничава картодържателите в срока на заявяване на неправомерната транзкация. При условие, че е минал повече от един месец, всеки некадърен адвокат трябва да може да оправи ако заведе дело. В случая банката няма нищо общо. Виза или Матеркард вече са се произнесли по оспорването, взели са парите от банката и сега банката си ги търси от търговеца. Това е защото някой некадърник в банката не е обжалвал оспорването както трябва и не е наблегнал на сроковете за заявяване на черджбак. Таксата от 4% е супер висока. Защо изобщо някой ще си взима ПОС терминал от българска банка? Има много възможности да ползвате чуждестранни банки и дружества за същото с по ниска такса, законни при това, без риск от запори и други неудобства.
4.
До клиента
08.12.2017 19:43:26
Дайте им 1000лв. и да изчезват направете кампания срещу тях и ще загубят два пъти повече .Нали знаете с вестник какво се убива банка и муха .Всички бизнес клиент от Приморско да отидат и да им върнат ПОС терминалите и ще почнат да си бъркат по дупките .
3.
Бай Х..
08.12.2017 18:24:57
Баси схемата! Тая банка ме разби направо! И си дръпнали и комисионната иначе...
И кво се получава сега:
1. Резервирам си почивка някъде
2. Плащам предварително с карта
3. Изкарвам си 20-ина дни на море или планина
4. След 2 месеца пускам жалба за "измамна транзакция"
5. Банката дърпа парите от сметката на хотела и ми ги връща
6. Хотела е нае*ан, аз съм една почивка напред
Да живеят българските банки!
НЕМА ТАКАВА ДЪРЖАВА!
И кво се получава сега:
1. Резервирам си почивка някъде
2. Плащам предварително с карта
3. Изкарвам си 20-ина дни на море или планина
4. След 2 месеца пускам жалба за "измамна транзакция"
5. Банката дърпа парите от сметката на хотела и ми ги връща
6. Хотела е нае*ан, аз съм една почивка напред
Да живеят българските банки!
НЕМА ТАКАВА ДЪРЖАВА!
2.
Един
08.12.2017 17:55:14
Конкретната банка е Райфайзен. Но не само тази банка действа по този начин. Не се споменава каква е била картата, но примерно всички транзакции с Visa и Mastercard са застраховани - тоест, парите ще се вземат от застрахователя. Виж тъпаците от райфайзен няма да тръгнат да се разправят със собственика на бранда карта, щото ги е страх да не им променят условията за в бъдеще. По лесно е да тормозиш твоя си клиент - за наште малоумни банки, клиентът е враг и не е в твоя отбор.
1.
BSS
08.12.2017 17:39:19
Коя е банката че да идем всички и да си изтеглим парите от там.