Черният петък позлати Царя на електронната търговия, богатството му стигна $ 100 млрд.
Бoгaтcтвoтo нa ocнoвaтeля на “Амазон” ce пoвиши c $2,4 млpд. дo $100,3 млpд. блaгoдapeниe нa oптимизмa нa Уoлcтpийт зa pъcт в пpoдaжбитe в eлeктpoннaтa тъpгoвия на Черния петък. Пo тaзи пpичинa aкциитe нa кoмпaниятa нa Джeф Бeзoc Аmаzоn.соm І ce пoвишиxa c 2% зa дeн, или c 18,4% нa гoдишнa бaзa.
Kлacaциятa нa “Фopбc” oтбeлязвa, чe бoгaтcтвoтo нa Джeф Бeзoc ce oцeнявa нa $ 99,6 млpд. Caмo зa пeтък пpeдпpиeмaчът e cпeчeлил $ 2,4 млpд.
Тази година западните издания посочват, че на Черния петък много молове и големи магазини не са били пълни за разлика от предишните години.
Репортерка на “Бизнес инсайдър” отишла рано сутринта в петък в мола Atlantic Terminal в Бруклин и открила рехава опашка отпред, чакаща да го отворят. Подобно било положението в още няколко големи търговски центъра в Ню Йорк. Някъде нямало и опашки.
Празните молове обаче не са лоша новина за търговците, тъй като са скочили електронните продажби. Потребителите в САЩ са похарчили 3,54 милиарда долара онлайн в Черния петък, което е увеличение с 15,6% в сравнение с миналата година, сочи проучване на Adobe Analytics.
Внесеният от Съединените щати ден за търговски промоции, наричан Черен петък, се прехвърли и в Европа с продажби за милиарди евро, съревнование между магазините кой да предложи по-големи намаления, но и стачки, протести и безпокойства за киберсигурността, съобщи АФП. Очаква се, че на този Черен петък французите са похарчили 845 милиона евро онлайн (+15 на сто спрямо 2016 г.) и 4,5 милиарда евро в магазините (+4%) според доклад, поръчан от сайта Poulpeo на Центъра за проучване на търговията на дребно.
Тази година работниците в шест дистрибуторски центъра на “Амазон” в Германия и един в Италия излязоха на стачка за по-високи възнаграждения, която бе планирана да съвпадне с Черния петък.
У нас Комисията за защита на потребителите (КЗП) откри 25 нарушения по време на Черния петък. Това съобщи председателят на комисията Димитър Маргаритов. КЗП е извършила около 170 проверки в големи търговски центрове в страната и онлайн магазини.
Нарушенията са свързани най-вече с изкуствено завишаване на цените непосредствено преди кампанията, за да се рекламира по-висок процент отстъпка, докато по закон стоката трябва да е продавана на старата цена поне месец преди обявяване на намалението.
В последните години произнасянията на комисията за нелоялни практики са се увеличили. През 2016 г. те са около 300 и засягат практики в търговските, туристическите обекти и онлайн пространството.
Според Маргаритов това не означава, че търговците са станали по-недисциплинирани, а се дължи на по-затегнат контрол и специално внимание върху нелоялните търговски практики.
Продължават усилията на КЗП за ограничаване на нелоялните практики и в сферата на телекомуникациите, допълниха от пресцентъра на комисията. По силата на съдебни спогодби два от мобилните оператори намалиха на до три месечни такси неустойките при предсрочно прекратяване на срочен договор, като съвсем скоро се очаква тази постановка да бъде възприета и от третия, пише в съобщението.
Съдът е потвърдил и произнасянето на комисията, че не може да бъде спирана услугата по договор, по който потребителят е изряден платец, заради задължения по друг, припомни още председателят. Добави Коментар