Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Българските пътища са станали най-опасните в ЕС

Ключови думи: пътища, класация, катастрофа, ес,

На фона на поредицата от тежки катастрофи през последните дни, които само в Ловешко взеха над 10 жертви, данни на Евростат поставят страната ни на челно място по загинали на пътя на глава от населението. На 1 млн. жители на страната ни през 2016 г. се падат 99 жертви на ПТП – почти двойно на средното за ЕС.

Веднага след нас в черната статистика е Румъния с 97 загинали в катастрофи на милион жители, а доста по-назад остават Латвия и Полша (по 80), Гърция (75) и новоприетата Хърватия (73). Най-безопасни са пътищата в Швеция с едва 27 жертви на милион жители, Великобритания (28) и Холандия (32).

Като общ брой на загиналите в катастрофи, Франция е на първо място през 2016 г. с почти 3500 жертви. Близки са и данните за Италия, Германия и Полша – все големи държави с огромна пътна мрежа. На този фон 7-милионна България отчита над 700 починали след инциденти на пътя.

От Евростат посочват, че общо за ЕС се наблюдава устойчива тенденция катастрофите и жертвите в тях да намаляват. „Отличници” са Португалия, Латвия, Литва, Испания, Гърция и Словения, които за 20 години са намалили жертвите на пътя с две трети.

Данните на статистиката са от 1991 г. насам, като в тази година у нас на пътя са загинали 1114 души. Най-тежка е 1994 г. с почти 1400 жертви на катастрофи. За по-дълго под 1000 загинали нашата страна пада едва след 2002 г., а рязък спад има от 2010 г. с исторически минимум от 601 загинали през 2012 г. и 2013 г. От тогава насам войната по пътищата у нас се развихря отново.


Така и по показателя загинали в катастрофи на милион души преди няколко години България е над средното, но не и на печалното първо място. Към 2017 г. обаче ред държави са направили по-безопасни пътищата си, докато в България, по всичко личи, все още всяко пътуване крие ненужно голям риск.
1
Коментара по темата
1.
...
20.11.2017 18:46:48
Още миналата година казах, че слагането на знаците за камерите няма да промени положението. Докато не хванат и изгонят всеки КАТ-аджия, който взима подкупи няма да стане.
  Добави Коментар
Защо сексът „по приятелски“ носи усложнения - 10 правила Ако сте „само за единия секс“, трябва да сте убедени, че никоя от двете страни няма да се влюби Ад на кръстовище в София заради пиян моторист Инцидентът е станал на кръстовищата на булевардите "Александър Стамболийски" и "Вардар"
18 знака, че женската ви енергия е блокирана Сравнявате се с мъжете 3 зодии, които ще направят голям скок в кариерата си тази пролет Дали сте сред тях
Няма такъв пухкав кекс с ябълка и моркови, става за нула време С ябълки, моркови и малко лимонада стават ето такива вкусотии - пухкав кекс с ябълка и моркови Клюкарстването било полезно, твърди учен Суийт обяснява, че клюкарстването е дълбоко вкоренено в социалната ни природа и има сложни психологически корени
Мариан Бачев уволни ключов шеф в културата Заповедта е издадена две седмици преди ресорният зам.-министър Тодор Чобанов да коментира пред ситуацията с НИНКН Проф. Рачев: Давайте към планината и морето, там агнешкото е по-вкусно! Във вторник може да има гръмотевични бури, но може да гръмне, може и да не гръмне
Путин смълча света, издаде грандиозния си план Президентът на Руската федерация подчерта, че Русия и Китай имат "големи планове - интересни, амбициозни и грандиозни" Няма да повярвате какво ще прави Ще пише роман
Превъртяха футбола През 2011 г. Бодьо/Глимт удря дъното – изпада във финансов колапс, играе във втора дивизия и функционира с условия, характерни за аматьорския футбол, а днес са на полуфинал в ЕКТ Мозъкът започва да работи с пълна сила между 60 и 80-годишна възраст Върхът на интелектуалната активност на човек е около 70 години, когато мозъкът започне да работи с пълна сила