Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Версия: Тежките травми при катастрофата край Микре говорят за липса на предпазни колани

Кабината на вторият автомобил, пострадал в катастрофата – камионът
Ключови думи: катастрофа, Микре, микробус, камион, версия, колан

Травмите на пострадалите при катастрофата край Микре – лицево-челюстни наранявания и множество счупвания, говорят за вероятна липса на предпазни колани, коментира в студиото на „Тази събота” Владимир Тодоров, председател на Асоциацията на пострадали при катастрофи.

„Една част от автобусите не разполагат с предпазни колани, а в тези, които имат, коланите често не се ползват. Много подценяваме коланите. И докато на предните седалки на леките автомобили употребата им е 90%, на задните неупотребата им е 80%”, посочи още той.

Трудно е да се коментират причините за тежката катастрофа в момента – може да е била свързана с пътя, с превозното средство, да е по вина на някой от водачите, вероятно на автобуса, или пък да е свързана с моментното му състояние, коментира експертът Алекси Стратиев, бивш директор на КАТ.

И двете превозни средства имат тахошайби, по които може да се установи каква е била скоростта при момента на удара, посочи Тодоров.

Ловеч е областта с най-тежка пътно-транспортна обстановка в страната – над 190 загинали на 1 млн. души, докато в София са 40 на 1 млн., отбеляза Стратиев.

Трябва да има много повече камери и инфраструктурата да бъде безопасна, смята пък Тодоров. По думите му например сериозен проблем е непремахването на пътни знаци, които вече не отговарят на реалната обстановка – някога може да е имало причини за различна организация на движението, които са отпаднали, но знаците са останали – защото за това трябва да се направи одит на пътя, да се подпишат няколко души, а струва и пари – въпрос на бюрокрация е.

Кадър: МВР

Тодоров препоръча на пострадалите при катастрофата край Микре и на наследниците на загиналите да се заредят с търпение, защото нашата разследваща система е много бавна. Той даде пример с друга катастрофа, при която вече една година делото е на фаза досъдебно производство, защото не може да излезе една експертиза.

Относно обезщетенията Тодоров посочи, че има две застраховки – на местата в превозното средство и гражданската отговорност на виновния водач. 

Пострадалите и наследниците трябва да се обърнат към компетентни специалисти, призова Тодоров. Трябва да събират медицинските документи, както и документи за разходите по лечението си. Сега ще ма наказателно дело, което да определи виновния, после започват процедури по застрахователните казуси, описа процедурата той.

Вижте още във видеото:


0
Коментара по темата
  Добави Коментар
Георги Аврамчев с победа срещу Антъни Иванов В съда... Опасно е да сушим прането си вътре Ето защо 
Ужасна вест разтърси спортна България Талантливо момиче почина само на 9 години Празнува по специален начин Ирина Флорин отбеляза рожден ден с нова песен
Отмъщението му може да е страшно Представянето на Дончич за ЛА Лейкърс се очаква с огромно нетърпение. Баскетболен ръководител му пожела 100 точки срещу Далас Известна попфолк певица смени попрището Попфолк певицата Джина Стоева направи курсове по йога
Заради ниските заплати: Учителите у нас готови за протест Учителите в страната са в готовност за национален протест, ако не бъде предвидено увеличение на заплатите им в новия бюджет за тази година Започна асфалтирането на пътя за царевското село Бродилово Ще бъде подновени канавки, отводнители канали, водостоци, мантинели и маркировката
Министерството на туризма представя България на международното изложение EMITT Участието на България в EMITT е ключов фактор за популяризирането на страната като атрактивна туристическа дестинация Министър Станков: Вертикалният газов коридор е стратегически проект за България и региона Работим усилено по него и за увеличаване на капацитета за пренос на газ на българо-гръцката и българо-румънската граница
Компас за възстановяване на конкурентоспособността на ЕС и осигуряване на устойчив просперитет Европейската комисия представи първата важна инициатива в рамките на този мандат, която осигурява стратегическа и ясна рамка за бъдещата й работа Бременна е, но кой е бащата Изпълнителката Рут Колева показа бременно коремче, таткото обвит в мистерия