Студенти създадоха водороден автомобил
Прототип на водороден автомобил, разработен от студенти и преподаватели от Русенския университет, спечели награда за дизайн на екосъстезание в Турция.
Според създателите колата на бъдещето ще е идеална за градски условия, защото не отделя вредни газове.
Ръководител на екипа е гл. ас. д-р Иван Белоев, който преди седмица взе награда и за млад учен на Австрийското министерство на науката, научните изследвания и икономиката.
Младите изобретатели решават да направят прототипа преди година. Идеята е на група от 40 студенти, към тях се присъединяват и преподаватели от 4 факултета, разказва д-р Иван Белоев.
Според него най-важното преимущество на водородния автомобил е, че допринася за опазването на околната среда.
В близките 20 години стратегията е автомобилите с конвенционални горива да излязат от градската среда, за да се спестяват емисии от парникови газове, каза пред камерата на националната телевизия д-р Белоев.
Дизайнът и цветът на прототипа са избрани от студентите. Колата развива скорост от 50 километра в час и е много полезна за градска среда, защото е малка и маневрена, смятат създателите ѝ.
Може да намери приложение в големите градове, където в централните части има проблеми с паркирането. Тези коли биха допринесли за намаляване на задръстванията, добавя младият учен.
В световен мащаб вече има автомобили серийно производство с водородно гориво, казва д-р Белоев и допълва, че в следващите 10 години подобни коли ще се виждат по-често по градските улици.
1
Коментара по темата
1.
Nikito
17.11.2017 09:16:27
Безсмислена разработка! В момента вече света е изцяло насочен към електромобилите - ДВГ двигателите са минало, една над 100 годишна ера на безумно сложни и неефективни механики съчетани с икономическата изгода от петрола. Направете прототип на български електромобил за градски условия с новите композитни материали свалете теглото на цялата кола на максимум 300кг без батериите без да се жертва от здравината, безчеткови трифазни електромотори в главините на всяко колело, българска разработка на електронния блок за управление на двигателите.... Като за начало можете да почнете от купе изцяло от стоманени тръби което е достатъчно леко и здраво и детайли по каросерията изцяло от стъклопласт - евтин материал с който могат да се моделират и най-сложните дизайни не ръждясва леко е и е евтино. Какви са тия електромобили по 1200кг??? За какво е нужно толкова много желязо да има по тях като дори пробега да е 100км с едно зареждане ако колата е евтина аз бих си я купил за да ходя с нея на работа в града при ограничение на скоростта 50км/ч в градски условия това са напълно постижими параметри. Разбира се ние не можем да се мерим с разработките на Тесла или Фолцваген но може да сме едни от първите които ще направят достъпен електромобил само за градска среда.Време за заряд на батерията от 8 часа не е проблем за градски цикъл където през ноща колата се зарежда на евтин ток а през деня се кара до работа, магазините и мола.