Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Електрическите коли стават масови през 2025 година

Ключови думи:
До 2025 г. електрическите автомобили ще влязат в масово производство в Европа. Това заяви енергийният еврокомисар Мигел Каниете. А вицепрезидентът на Европейската комисия Марош Шефчович прогнозира, че цената на електрическите и хибридните коли ще се изравни с тази на бензиновите най-късно до 2019-2020 г.

Европейската комисия днес предложи пакет от законодателни мерки, с които да насърчи намаляване на замърсяването на въздуха от транспорта. По данни на Брюксел 400 000 души умират всяка година от заболявания, причинени от мръсния въздух, а транспортът остава най-големият източник на въглеродни емисии.

Заради това Еврокомисията препоръчва да вдигнат съществено целите за производство на чисти автомобили и микробуси, като за дизеловите и бензиновите коли производители и собственици ще бъдат глобявани. Брюксел смята, че санкциите трябва да почнат от 95 евро на грам СО2 над нормата на автомобил. Препоръчват се и цели за емисиите, които да са съответно с 15 и с 30 процента по-ниски за леките коли и микробусите, регистрирани през 2025 и 2030 г. спрямо досега валидните до 2021 г. Настоящите стандарти започват от 95 г СО2 на километър.

За да се решат хората на електрически коли, ще бъдат дадени европейски средства за подобряване на батериите им, които сега са най-скъпият елемент и най-голяма грижа на собствениците им. Евробюджетът е готов да плаща и за разкриване на зареждащи станции, както и за увеличаване на местата за такива автомобили на паркингите.

Комисията обаче не се реши да въведе квоти за производството на чисти коли, като остави на производителите възможността сами да избират технологиите и съотношението на влагането им в своите модели.

Брюксел предлага и въвеждане на стимули, които да развият автобусния транспорт на дълги разстояния като алтернатива на използването на частни автомобили. Така според Еврокомисията, освен чеще се намалят замърсяващите газове, ще се решат и проблемите със задръстванията.

За товарните превози се предлага да се насърчават комбинираните превози, като камионите се заместват за част от разстоянието от влакове, шлепове и товарни кораби. С електрическите и хибридните коли Брюксел изчислява, че ще пести 380 милиона тона петрол годишно, който основно се внася от трети страни и увеличава енергийната зависимост на Съюза.

Източник: dnes.bg
0
Коментара по темата
  Добави Коментар
Животновъди убиват фермери в Нигерия От началото на април: От „Гранична полиция“ са връчили 2384 електронни фиша Глобите са на стойност над 320 000 лв.
Тежка катастрофа на пътя Смолян - Девин, бебе на девет месеца е пострадало Причината е несъобразена скорост За пример: Ученици от София събраха над 5 хиляди лева за пострадалите в Кочани Учим децата на първо място да бъдат добри хора, споделя директорът на училището Мария Иванова
23 катастрофи през изминалото денонощие, един загинал В столицата са станали 16 леки ПТП-та Без задръствания по магистралите на Велика събота Екипите на полицията остават по пътищата
3 зодии ще натрупат пари след 19 април 18 април 2025 19 30 Сподели във Facebook Сподели във Telegram Жителите на Киев изпращат 1100 дрона за фронта Кличко: Поредна пратка необходима помощ
Икономисти успокояват: Митата на Тръмп няма да засегнат България Реалният ръст на БВП ще се ускори до 3,1% на годишна база през 2025 г., очакват експертите Как са спестявали българите в древността? He пapи в бpoй, a зeмя, злaтo и cpeбpo. He в бaнĸa, a вĸъщи или в cĸpивaлищe
Навършват се пет години от смъртта на Милен Цветков Журналистът загина в катастрофа на бул. “Черни връх” Благодатният огън ще пристигне в Русе от Гюргево Българска делегация няма да пътува до Израел