Има ли шанс Бургас да си върне стадион "Лазур"
Няколко хиляди бургазлии застанаха зад идеята в социалните мрежи, а с видеоклипове от различни краища на света послания изпратиха националът Георги Кастадинов, ексмладежкият национал Милен Гамаков, вратарят на Септември Янко Георгиев, легендарният страж Свилен Симеонов, Любо Божанков, рапърът Диан Калинчев-Каската и много други. Акцията е на път на стане една от най-мащабните, свързани със спорта в Бургас.
Зад кампанията стоят феновете на Нефтохимик, които призовават Община Бургас да направи всичко възможно, за да откупи спортното съоръжение от досегашния му собственик „Спорт пропърти мениджмънт” АД, фирма, контролирана от Митко Събев.
Надежда, че Бургас отново може да има свой собствен стадион даде в началото на седмицата общинският съветник и областен лидер на НФСБ Ивайло Вагенщайн. Според парламентариста стадионът се продавал за 4 млн.лева и преди да се разискват, каквито и да е било проблеми на футбола, трябвало да се реши заплетеният казус с липсата на футболна инфраструктура в града. Вагенщай има право и действително е време да се поправят грешките, допуснати в последната година от мандата на Йоан Костадинов, когато се допусна апортът на ст. „Черноморец”.
Но дали сумата за „Лазур” действително е 4 млн.лева, както твърди общинският съветник.
Самият Митко Събев призна пред колегите от Бургас24, че с него никой не е разговарял, а и от думите му стана ясно, че по-скоро „стадионът не се продава”.
"Как да кажа каква е цената. Важно е какво искат да купят - стадиона ли, целия терен ли, сградата или земята... не е така просто. Стадионът не е земята, не е тенис кортът, не е резервното игрище. Те могат да кажат, че искат само 10-те декара, на които се играе футбол. Аз съм инвестирал милиони, за да се играе футбол и на стадион "Лазур" няма да се садят домати. Въпросът е, че искам да видя визия за развитието на футбола и че има някой толкова луд, колкото мен, за да дава пари", каза още Събев и даде да се разбере, че ще назове конкретна сума, едва когато има оторизирана комисия с мандат от Общинския съвет, която да разговаря с него.
Да не забравяме обаче, че Митко Събев преди всичко е бизнесмен и стадион „Лазур” за него е актив, който на този етап му носи само разходи – за поддръжка,данъци и прочие. Официалните мачове, които се играят на спортното съоръжение, се броят на пръстите на едната ръка и е изключително наивно да се вярва, че с приходите от тези срещи той може да плати дори 1/5 от издръжката на спортното съоръжение.
Напълно абсурдни са спекулациите, че там „ще се изграждат небостъргачи”. Една и съща новина се препубликува вече четвърта година, а „строителството на небостъргачите” така и не започва.
Няма и да започне, защото има една огромна спирачка. Според Общия устройствен план(ОУП) на Бургас това парче земя е стадион и не може да бъде нищо друго поне до 2025 година. Така, че стадион „Лазур” ще си остане стадион. Единствено може да се смени собствеността му.
Големият въпрос е срещу каква сума е склонен Митко Събев да продава?
Пазарната оценка на спортното съоръжение е висока, но е ясно, че купувач може да бъде единствено Общината, заради което предлагането ще зависи до голяма степен от търсенето. Разбира се и отстъпките, които двете страни са готови да направят.
В последното се крие разковничето за бъдещето на стадиона. Ясно е, че Общината трябва да отстъпи, или компенсира по някакъв начин Събев, за да продаде стадиона на разумна цена. Най-логичен изглежда вариантът да се жертва стадион „Черноморец”, който и без това изглежда загубен.
Интерес към това спортно съоръжение има, при това сериозен и ако се изиграят правилно картите, ще се стигне до съгласие от двете страни. Така Бургас ще си върне „Лазур”, който ще стане градски стадион за двата футболни клуба и ще е урок за следващите поколения – никога повече да не допускат градът да остане без собствен стадион.
А ако сделката за ст.”Лазур” не се осъществи?
По информация на Флагман.бг има два варианта, ако сделката пропадне. Първият е по-евтин и касае модернизацията на стадиона в „Долно Езерово”.
Представител на ръководството на „Нефтохимик” разкри, че са направили план-сметка и изчисленията показвали, че за да се направи модерен стадион с около 6 хил.места, ще са необходими около 5 млн.лева. В сумата са включени и няколко тренировъчни игрища, около комплекса. Идеята е той да се оформи като спортен кампус. В случая има един сериозен недостатък – локацията. Трудно може да се накара публиката, извън фенските фракции, да ходят на мач в кв.”Долно Езерово”, но все пак примерът в тази посока е Ботев Пловдив, който от няколко години играе в Коматево и стадионът им почти винаги е пълен.Идеята е противоречива и не се знае дали ще получи сериозна политическа подкрепа.
По-добрият вариант е изцяло нов градски стадион на Пети километър. Идеята лансира още преди три години бившият общински съветник Йордан Георгиев. Предложението изглежда изключително разумно, защото там ще се направи нов обход, има добра инфраструктура от всички места, а районът тепърва ще се развива. Основният проблем обаче е, че изграждането на стадион там ще струва много пари – между 15 и 20 млн.лева. Ясно е, че няма как да бъдат извадени от общинския бюджет, а за държавно финансиране може да се говори най-рано през 2020 година, когато вече ще е приключил строежът на спортна зала „Арена Бургас”. Т.е. – при тази хипотеза най-оптимистичният срок за градски стадион е 2022-2023 година.
При всички положения обаче сега е назрял моментът, за да се реши веднъж завинаги проблемът със стадионите в Бургас. Идеята има сериозна обществена подкрепа, очаква се да получи и политическа такава.
Ако не може да се откупи стадион "Лазур" трябва да се потърсят други варианти, по които да се започне работа веднага.
25
Коментара по темата
25.
ицо
13.11.2017 12:25:18
Стига с този "Лазур" . Може да е най - добре изглеждащия стадион в момента , но няма бъдеще. Един хубав модерен стадион с база и всичко на мястото на Черноморец и готово. Пък и 2025 идва
24.
hbhbh
13.11.2017 09:04:51
Ei mishki;):-P:-P:
~_~^o>:(>"<X_
~_~^o>:(>"<X_
23.
Игран мач
13.11.2017 00:31:47
Всичко е предрешено! Мача вече е игран, стадиона е купен за кооперации, като тая на завоя с бариерата куцата 22-етажна. Бургазлии да го духат, играят парите на мутрите от Приморец.
22.
Нефтохимик но не лумпеняк
12.11.2017 22:40:39
НЕ Е РЕДНО ДА СЕ ПОДКРЕПЯ СХЕМАТА ЗА ПОДАРЯВАНЕ НА ЕДИНИЯТ ОБЩИНСКИ ИМОТ (ЧЕРНОМОРЕЦ) КОЙТО Е ОГРОМЕН ПАРЦЕЛ< ЗА ДА СЕ СПАСИ ДРУГИЯТ> И ДВАТА СТАДИОНА ТРЯБВА ДА СЕ СПАСЯТ, ВИНОВНИЦИТЕ ПОДАРИЛИ и АПОРТИРАЛИ СТАДИОНИ В КРАДЛИВИ ДРУЖЕСТВА И ПЕРАЛНИ НА СЪБЕВ ДА БЪДАТ СЪДЕНИ И В ПАНДИЗА.
НЕ ПОДКРЕПЯМ ПЛАЩАНЕТО НА ОТКУП КЪМ ПОХИТИТЕЛИ, КАКВИТО СА ОБЩИНСКИТЕ МАФИОТИ ВХОДИРАЛИ И ГЛАСУВАЛИ ТЕЗИ БЕЗОБРАЗИЯ И ГЛАВНИЯТ ВИНОВНИК, СЪБЕВ!
НЕ ПОДКРЕПЯМ ПЛАЩАНЕТО НА ОТКУП КЪМ ПОХИТИТЕЛИ, КАКВИТО СА ОБЩИНСКИТЕ МАФИОТИ ВХОДИРАЛИ И ГЛАСУВАЛИ ТЕЗИ БЕЗОБРАЗИЯ И ГЛАВНИЯТ ВИНОВНИК, СЪБЕВ!
21.
ДПС, ГЕРБ, БСП и патрЕЕЕооотите
12.11.2017 20:07:03
Какво стана с кампуса "гнездо на акули"??? И той лъже като нас!
20.
аз
12.11.2017 20:01:52
Кой умник написа статията, в която ей така "разхвърли" базите в Акациите за да "спасява" стадион Лазур. Какво е Лазур и как ст. Черноморец трябва да бъде разменна монета за него ? Лазур е наврян в гъз, както всички сгради в Лазур. Утре ще искат лиценз, а там един паркинг за минимум 500 коли не може да се осигури. Стадион без тренировъчни игрища е като на огърлица на свиня - красиво, но безпредметно. На Акациите има всичко - помощни терени, простор, въздух и бол място. Преди години не са били глупави истинските радетели на футбола и истинските бургазлии. За разлика от днешните мушенници, сребролюбци и продажници истинските БУРГАЗЛИИ милееха за града и мислеха с главите си, а не с портфейлите си, като днешните управници.
19.
гражданин
12.11.2017 19:04:48
до колко ми е известно земята върху която е построен стадиона и сградите е частна собственост и не са приключили съдебните искове на бивши собственици и техни наследници .Същите настояват за възстановяване на собственостаим .Някога е била земеделска земя с която са си изкарвали прехраната .
18.
Ротшилд
12.11.2017 18:57:30
То футбол няма в града те за стадион мислят. Нефтохимик на кой ли не взеха лиценза, Атлетик после Мастер, а сега обединение с Локомотив Бс.Горките са брашняният чувал на Втора лига. Догодина ще гледаме бургаско дерби в ТРЕТА дивизия. Сега по селските стадиони в областната "А" окръжна играят два отбора с името Черноморец. Единият, създаден преди 2 години е лидер в групата, а другият този на Събев копае дъното в класирането. За какъв футбол, за какъв стадион ми говорите?!? Срамота е град Бургас да няма поне един отбор в Първа лига, но не само да участва, а да е някакъв фактор.
17.
Nafta
12.11.2017 18:34:46
Какви са тези платени сондажи на крадливия простак от село Подвис - Събев..., Скъсан от всякъде се чуди от къде 5 лева да вземе ..., Нито в стадион Нефтохимик , нито в Стадион Черноморец има 1% този боклук ...14 декара от ст. Нефтохимик са общински , а в ст.Черноморец няма 2ст., защото не е изпълнено нито едно от условията при които ст.Черноморец е трансформиран от публична общинска в частна общинска собственост, нито 1 ст. Не е инвестирана в ст. Черноморец, Стадионът е буквално унищожен от него , Киряков и Димитър Николов, както и от Йоан Костадинов , Бонко Димитров, и другите общински крадци за което всичките трябва да са в ареста , щетата за Община Бургас е в размер на Мин 25 милиона лева - колкото е “общинския дял” въпреки че той реално е 100 % !
16.
Искам ама нямам желание
12.11.2017 18:30:18
Има си механизми и "лостове" с които може да се направи.Да не говорим ,че ние сме най прие...ните като допускаме да ни тровят, завода лукойл,пристанището на Домусчиев където се разтоварва най опасния и вреден товар ,който на всякъде другаде е забранен,но ние си траем,кронош пан и т.н и т.н куп "добре облечени бизнесмени", но май интереса е по голям или процента все тая
15.
Любопитко
12.11.2017 17:28:55
Алоооо! ЕЛПИДА-1 че 2 че три!? Къде отиваш бе сульо? С Порточана прилапахте стадиона от Нефтохим и когато Ицето почна да ти бърка в канчето, го изрита. Я разкажи нещо за елпидите! От къде идваше нефта, къде отиваше, кой наливаше парите? Егати боклука-наглец! Пууууу!
14.
До 13
12.11.2017 17:27:47
Много истина в това
13.
LSFC
12.11.2017 15:54:07
Земята е собственост на Иршов,стадиона на Събев,общината има 10 декара на кортовете и паркинга,никакъв шанс някой да подари частния си имот,има голям интерес към тези терени от високопоставени герберасти,за това е играта
12.
Nazi
12.11.2017 15:37:46
Явно е, че Събев вече е изклатил общинарите, т.е. нас гражданите на Бургас. Дава на Общината кокошка, т.е. безперспективния като спортно съоръжение ст. Лазур, ограден плътно отвсякъде от жилищни блокове и земята, под който между другото все още е общинска и ще получи кон - 140 декара земя на повече от перфектно място. Разбира се, за благозвучие предложението трябва да дойде от друго място място - от някакъв си общински мушмурок срещу малка комисионна и от една друга група мушмуроци, от тях и без комисионна. А че града ни ще загуби така някакви си няколко десетки милиона, на кой му пука. Който трябва да е добре, ще е.
11.
m
12.11.2017 15:11:24
баси смотания град,ни футбол има,ни стадиони,нищо...
10.
Льолю
12.11.2017 14:50:33
2025 г. ей къде е... Като се подъвчат още малко време и хоп ще дойде време за смяна на статута на терена под стадиона.
Ма, ние тая постановка сме я гледали вече! Всъщност не сме преставали да я гледаме. Само дето до онзи ден не знаехме че се казва "Бургас,морето и неговите ДЕБИЛНИ хора"
Ма, ние тая постановка сме я гледали вече! Всъщност не сме преставали да я гледаме. Само дето до онзи ден не знаехме че се казва "Бургас,морето и неговите ДЕБИЛНИ хора"
9.
2025 не е толкова далече....
12.11.2017 14:49:37
друго поне до 2025 година. Така, че стадион „Лазур” ще си остане стадион. Единствено може да се смени собствеността му.
8.
Бурггазлия
12.11.2017 14:37:36
Без такива да се жертва спортният комплекс в Акациите. Тази глупост може да я измисли само някой странджаносакарски бек. Там са 140 декара в идеален център. Вие луди ли сте. Стадиона на бургазлии, винаги е бил и ще бъде Черноморец(Девети Септември)
Като толкова искат феновете на Нефтохимик, да си застават от тяхно име, но не от името на всички бургазлии.
Аз искам да се спаси базата в Акациите, така е по добре за всички.
Като толкова искат феновете на Нефтохимик, да си застават от тяхно име, но не от името на всички бургазлии.
Аз искам да се спаси базата в Акациите, така е по добре за всички.
7.
бургазлия
12.11.2017 14:30:00
Само пълен олигофрен би избрал да има един гол стадион, ако има възможност да има стадион плюс още 4 затревени пълнометражни и няколко по-малки трениривъчни игрища, база за възстановяване, 2 спортни зали и паркинг на едно място. Едното е стадиона в Лазур, другото е спортния комплекс в Акациите. Изберете сами. При наличие на 2 гр. мозък, отговора е ясен.
6.
Коста
12.11.2017 14:06:13
Няма шанс а за какво ѝ е на общината такива мошенници да ѝмрънкат за пари през месец.
5.
Бургазлия
12.11.2017 14:03:18
Авторчето е толкова ограничен,че повече и не може да бъде.какви глупости е писал само.абе льольо,за каво ти е само терен за мачове.къде ше тренират юношите. На лазур само мачове могат да се играят и то до две години само за първенство.след време заради инфраструктурата и от евротурнири ще отпадне като вариянт.единствения начин бургас да има база е тази на Черноморец.там с една инвестиция всичко може да се оправи.затова стадиона на Черноморец трябва да се откупи.а с това ръководство само схеми и кражби ще има
4.
agent 007
12.11.2017 13:53:11
Стадион" Лазур"Спортен Комплекс"Черноморец" и Колодрума трябва да са Общинска собственост!!!
Тези които бяха на власт и прехвърлиха 3-те имота на частници трябва да бъдат разследвани от Прокуратурата и Съдени за заграбване на обествени имоти.
Понеже ни управлява Дон Тиквуции Капоне + целия спектър от криминални партии с криминални членове това няма да стане докато те са на власт !
Тези които бяха на власт и прехвърлиха 3-те имота на частници трябва да бъдат разследвани от Прокуратурата и Съдени за заграбване на обествени имоти.
Понеже ни управлява Дон Тиквуции Капоне + целия спектър от криминални партии с криминални членове това няма да стане докато те са на власт !
3.
80 % дебили
12.11.2017 13:47:40
вече си мисля, че единствената грешка на "професора" с червените бузки е процентът. Вие наистина сте дебили. Събев е прав, той направи толкова отстъпки, че няма накъде повече. Щели да си връщат стадиона, а кой ще плаща после данъците, такси смет, сметките за ток и вода, поддръжката на трева? Ами един кабел ако изгори, той струва пари бе? вие не сте платили 3 изгорели крушки, а само зяете. Вие искате Събев да подари стадиона, а общината да го поддържа, за да могат определени дребни измамници да се пъчат като директори на общинска хранилка. Така ли е? Така е!
2.
тук живеят само бухали
12.11.2017 13:42:43
и ще си останат само с мераците
1.
Ахмак бей
12.11.2017 13:33:10
Какво е инвестирал този Събев. освен, че разби двата бургаски отбора. това ли е инвестицията. Този стадион се направи по времето на Христо Порточанов. Длъжни сме, като бургазлии да остане на Бургас. Крайно време е да си го вземем от този нещастник Събев. Къде си, къде си бедний Порточанов?