"Юнион Ивкони" проговори за зверската катастрофа с обърнат автобус на АМ "Тракия"
До този момент, нямаме фаворизирана версия за причината за катастрофата, защото единствената информация, която имаме са крайно противоречивите разкази на пътниците, вариращи от "заспал от преумора" до "пиян и дрогиран" шофьор, от "засечен" на пътя от автомобил, напуснал местопроизшествието, до изхвърлен от пътя от коловозите и силният вятър автобус.
Може би единствената версия, не придобила популярност на този етап е техническа неизправност на превозното средство. Категорично заявяваме, че никой от нас до този момент не е и чул и не знае нито версията на шофьора за инцидента, нито версиите по които работи следствието.
Държим да отбележим, че не е наша работа, нито на уважаемите клиенти и журналистите да внушават и фаворизират, каквито и да е хипотези, особено такива, клонящи към набедяване.
Нашата работа, обаче, е да покажем фактите такива, каквито са, а именно: -
Курсът София - Слънчев бряг е започнал в 17:00 часа на 30 октомври от Централна автогара София. - Работното време на водача е стартирало в 16:00 часа на 30 октомври в автобазата на дружеството, като същият е почивал от 16:00 часа на 29 октомври до този час.
- Непосредствено преди отпътуването шофьорът е бил предпътно инструктиран, дал е алкохолна проба и е проконтролирано общото му здравословно състояние.
- От 16:00 ч. до 16:15 часа автобусът е минал предпътен технически преглед, като само преди седмица е реализиран и периодичният му технически преглед.
- Автобусът извършил курса в 06:10 ч. на 30 октомври от автогара Слънчев бряг е управляван от съвсем различен водач.
Дружеството разполага с всички изискуеми от закона документи в подкрепа на споменатите факти, които вече предостави на контролните и разследващите органи. Държим да заявим, че провеждаме и вътрешно разследване, което да препотвърди или отрече истинността на документите, с които разполагаме.
Въпреки, че хипотетично можем да допуснем евентуално отклонение, то е абсурдно по същество, първо, защото евентуалната злоупотреба, в случая със самоличност, освен че е престъпление по смисъла на НК е в абсолютен разрез с нашите вътрешни правила и търпи най-строгото дисциплинарно наказание, предвидено в КТ и второ, защото реализирането на такова нарушение изисква съглашателство на служителите от поне три различни звена в дружеството ни.
Въпреки, че няма никакви данни до момента за извършено нарушение, Ви уверяваме, че дори и най-малкото съмнение в тази посока ще бъде достатъчно основание за нас да потърсим най-строга дисциплинарна отговорност от виновните, като разбира се, уведомим за него и компетентните органи.
В заключение ще кажем, че „Юнион Ивкони" е дружество с 25 годишни традиции в пътническия транспорт. Притежаваме 400 автобуса, а в дейността ни са ангажирани близо хиляда служители. Ежегодно реализираме повече от 30 милиона километра пробег и повече от 4 милиона пътувания. Инвестициите ни в транспортни средства, само през 2017 година, са в размер на близо 20 милиона лева.
Далеч сме от мисълта, че сме безупречни, дори напротив, страдаме от стотици проблеми, които за съжаление често рефлектират в качеството на предлаганата услуга и дават основание на нашите клиенти да недоволстват. Проучваме проблемите, търсим решения, извиняваме се за неудобствата.
Правим го и сега, защото ясно съзнаваме, че каквато и да е причината, сме допуснали един ужасен инцидент, довел до болки, страдания, огромни притеснения и неудобства на нашите пострадали клиенти и техните близки.
НО КАТЕГОРИЧНО ТВЪРДИМ, ЧЕ КОМПРОМИС СЪС СИГУРНОСТТА НА ПЪТНИЦИТЕ НЕ СМЕ И НЯМА ДА НАПРАВИМ!
Декларираме, че независимо от причините за катастрофата, и независимо от правото на пострадалите да търсят обезщетение от застрахователното дружество, застраховало местата в този автобус, още в рамките на тази седмица, на извънреден мениджърски съвет ще вземем решение за допълнителното им обезщетение от страна на Дружеството", пишат от компанията.
4
Коментара по темата
4.
Сава Димитров
01.11.2017 10:14:21
Какви проверки, кви 5 лв.? То е ясно, че ще сте изрядни от към документация, всеки знае как става това. Каква лоялна фирма сте след като няма и един(1) доволен клиент на вашта фирма. 20 мил. лв казвате, това сигурно са парите, които са спечелени от шепа хора.
400 автобуса казвате. Като сложиш гориво, ремонт на автобусите, т.нар. технически преглед, защото реално не минават такъв, консумативи за всеки един автобус, заплати, които са мизерни. Всеки мислещ човек като раздели парите, които съобщавате ще стигне сам до извода за него си.
Вие няма как да сте виновни. В тази държава никога не са виновни фирмите, винаги са виновни хората, които работят за вас. Така изготвяте договорите, че Вие при една злополука не носите абсолютно никаква вина.
Вие не сте виновни, държавата е виновна, защото позволява на такива като вас да се ебават със законите, защото всеки за определена сума е готов да продаде и собствената си майка.
400 автобуса казвате. Като сложиш гориво, ремонт на автобусите, т.нар. технически преглед, защото реално не минават такъв, консумативи за всеки един автобус, заплати, които са мизерни. Всеки мислещ човек като раздели парите, които съобщавате ще стигне сам до извода за него си.
Вие няма как да сте виновни. В тази държава никога не са виновни фирмите, винаги са виновни хората, които работят за вас. Така изготвяте договорите, че Вие при една злополука не носите абсолютно никаква вина.
Вие не сте виновни, държавата е виновна, защото позволява на такива като вас да се ебават със законите, защото всеки за определена сума е готов да продаде и собствената си майка.
3.
Патриот
01.11.2017 03:31:40
А ве ей паляци стига сте лъгали хората.За това че карат шофьорите без необходиматъ почивка не е само при вас.Но не лъжете.А че е заспал заспал то е ясно.Тези номера със засечките вече не вървят.Стари са.
2.
версията е
01.11.2017 00:58:18
Че нямате шофьори. а тези с който разполагате са като роби вадите им "душие"
1.
аз
31.10.2017 18:51:13
ЛЪЖЛИВИ КОПЕЛЕТА...ИЗТРЕПАХТЕ ПЪТНИЦИТЕ.