Асоциацията на пилотите: Авиационната мощ на страната е на критично ниско ниво
Това заявиха от Българската авиационна асоциация в официална декларация. Те са категорични, че това не е бунт, протест или стачка, а тревожен сигнал за сегашното състояние и бъдещето на бойната ни авиация.
"Самолетите „Спартан“ и вертолетите „Кугар“ и „Пантер“ не са изтребителни летателни средства. Те имат друго предназначение и са базирани на други летища, но и те, без подготвен за тях летателен и технически състав, са само купчина скъпа метална сплав", подчертават от асоциацията. И напомнят, че за нормалната експлоатация на всяко едно военно въздухоплавателно средство, разходите са неколкократно по-високи от цената при купуването му.
"Натовските изисквания за нормално инвестирани средства са 180 летателни часа на един пилот-изтребител за една година. Препоръчваме на тези държавни лица, които не са запознати с годишния нальот на един български пилот-изтребител, да изискат тази информация по съответния ред и да се извинят на сега действащите български военни пилоти", подчертават от авиационната общност, цитирани от "24 часа".
Изкуственото противопоставяне на видовете въоръжени сили от висши държавни лица е в тежък ущърб на националната ни сигурност и отбрана, заявяват те и изразяват увереност, че министърът на отбраната и командването на българските ВВС ще направят всичко необходимо проблемите по осигуряването на редовни безаварийни полети да бъдат разрешени в максимално кратки срокове.
Припомняме, че преди дни се появи информация за възникнало напрежение сред летците в авиобазата "Граф Игнатиево". Впоследствие прокуратурата провери сигнала и обяви, че "бунт" сред пилотите няма Добави Коментар