Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Пет мита за зимните гуми

Ключови думи: зимни, гуми, митове
Зимата наднича иззад ъгъла и отново настъпи време за преобуване на автомобила. Когато този момент настъпи, в шофьорските разговори неминуемо се завръщат няколко мита за зимната гума, които здравият разум веднага трябва да развенчае, пише Факти бг.

Мит №1. Важни са не гумите, а опитът

Майсторството и стажът зад волана безспорно са важни. Дори и гениален художник обаче не може да нарисува шедьовър с проскубана четка. Добрите зимни гуми позволяват на разумния водач да спира по-лесно, да управлява по-надеждно и при нужда да ускорява по-ефективно. Монетата, разбира се, има и обратна страна - глупакът може да причини куп поразии и с най-качествените зимни гуми.

Мит №2. Двойното предаване не се нуждае от зимни гуми

Дяволски опасна заблуда. Дори да се допусне, че автомобил с четири задвижващи колела ще ускорява нормално на сняг, остават управляемостта и спирането. Законите на физиката не зависят от типа на трансмисията. Най-съществена роля за ефективното намаляване на скоростта през зимата играят именно гумите.

Мит №3. Широките гуми са по-удачни за зимата 

Тестовете недвусмислено доказват, че през зимата автомобилът се държи най-добре на пътя със заводския размер. Широките гуми имат по-голяма контактна площ, но на сняг и лед са безпомощни. Автомобилите от световния рали шампионат неслучайно се обуват в смешно тесни гуми за зимните стартове. 

Мит №4. Ако не стигат парите, по-добре да се купят само две скъпи гуми и да се монтират на едната ос

Друга опасна заблуда. Ако на единия мост са монтирани зимни гуми, а на другия - летни, рискът от загуба на контрол върху управлението на колата нараства многократно. Щом бюджетът е ограничен, по-добре да се купи пълен комплект от 4 гуми от евтин модел, отколкото да се експериментира с живота и здравето. 

Мит №5. С добри зимни гуми може да се кара целогодишно

Летните и зимните гуми (особено скандинавските, които са проектирани за експлоатация в наистина студено време) се различават не само по рисунъка на грайфера, а и по състава на каучуковата смес. Експертите са единодушни, че при температура от 5-7 градуса под нулата лятната гума вече е изгубила повечето от свойствата си. Същото важи и за зимната, която променя значително характеристиките си над 7-10 градуса.


0
Коментара по темата
  Добави Коментар
Нов инцидент с папа Франциск - препъна се, бастунът му се счупи Светият отец не успя да падне, сътрудници му се притекоха на помощ Ще има ли мир скоро между Москва и Киев? Тагарев с коментар
Най-малко 30 души загинаха при ожесточено сражение Фаталният екшън стана в Пакистан Напусна ни Румяна Карадимчева Тя беше обичан радиоводещ
Мъж застеля украински военен Атаките срещу службите за набиране на войници са редки, но се случват в Украйна Българският консул в Швеция посети екипажа на задържания кораб "Вежен" Швеция и Латвия започнаха разследване в неделя за предполагаем саботаж на кабел, свързващ двете страни
Борисов с много остра позиция! Какво се случва в България? Ето какво написа Десислава Иванчева пак опитва да излезе от затвора, за да се лекува Бившата кметица страда от астма
Почина известен бизнесмен Той помагаше на "Пирин" Как се отрази по-високото ДДС на ресторанти и заплати Цените вече са нагоре
Четирима загинали при атака на руска ракета по жилищна сграда в Полтава Бараж от ракети беше изстрелян срещу различни части на Украйна Горските пожари в Лос Анджелис са напълно овладени, след като горяха три седмици В началото на януари в района на Лос Анджелис избухнаха множество горски пожари, подхранвани от силните ветрове и изключително сухото време