Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Пет мита за зимните гуми

Ключови думи: зимни, гуми, митове
Зимата наднича иззад ъгъла и отново настъпи време за преобуване на автомобила. Когато този момент настъпи, в шофьорските разговори неминуемо се завръщат няколко мита за зимната гума, които здравият разум веднага трябва да развенчае, пише Факти бг.

Мит №1. Важни са не гумите, а опитът

Майсторството и стажът зад волана безспорно са важни. Дори и гениален художник обаче не може да нарисува шедьовър с проскубана четка. Добрите зимни гуми позволяват на разумния водач да спира по-лесно, да управлява по-надеждно и при нужда да ускорява по-ефективно. Монетата, разбира се, има и обратна страна - глупакът може да причини куп поразии и с най-качествените зимни гуми.

Мит №2. Двойното предаване не се нуждае от зимни гуми

Дяволски опасна заблуда. Дори да се допусне, че автомобил с четири задвижващи колела ще ускорява нормално на сняг, остават управляемостта и спирането. Законите на физиката не зависят от типа на трансмисията. Най-съществена роля за ефективното намаляване на скоростта през зимата играят именно гумите.

Мит №3. Широките гуми са по-удачни за зимата 

Тестовете недвусмислено доказват, че през зимата автомобилът се държи най-добре на пътя със заводския размер. Широките гуми имат по-голяма контактна площ, но на сняг и лед са безпомощни. Автомобилите от световния рали шампионат неслучайно се обуват в смешно тесни гуми за зимните стартове. 

Мит №4. Ако не стигат парите, по-добре да се купят само две скъпи гуми и да се монтират на едната ос

Друга опасна заблуда. Ако на единия мост са монтирани зимни гуми, а на другия - летни, рискът от загуба на контрол върху управлението на колата нараства многократно. Щом бюджетът е ограничен, по-добре да се купи пълен комплект от 4 гуми от евтин модел, отколкото да се експериментира с живота и здравето. 

Мит №5. С добри зимни гуми може да се кара целогодишно

Летните и зимните гуми (особено скандинавските, които са проектирани за експлоатация в наистина студено време) се различават не само по рисунъка на грайфера, а и по състава на каучуковата смес. Експертите са единодушни, че при температура от 5-7 градуса под нулата лятната гума вече е изгубила повечето от свойствата си. Същото важи и за зимната, която променя значително характеристиките си над 7-10 градуса.


0
Коментара по темата
  Добави Коментар
От Кремъл с тежки думи Дмитрий Медведев говори за войната Българин с фурор на СП Нов златен медал за...
От ЦСКА изригнаха "Цяла България стана свидетел на пореден акт на насилие срещу футболист на ЦСКА", гласи позиция на клуба Уволниха дисциплинарно полицая, стрелял по студенти в Плевен Казусът стана широко известен
"Той е единственият правилен избор за..." Хасан Исаев подкрепи Гриша Ганчев Правят ново звено в "Гранична полиция" заради мигрантския натиск Още една нова дирекция пък ще отговаря за престъпността и контрабандата през държавната граница
Фатална катастрофа в страната, почина млад мъж Загиналият пътувал в лека кола заедно с 25-годишна жена и бебе Появи се нов вирус с 50% смъртност Сред симптомите са необяснимо кървене и повръщане
Колко пенсионери работят заради безпаричие Над 340 хил. Ако ще пътувате за Великобритания, не забравяйте новите правила Влизат в сила от 1 април
Чудна вечеря за 30 минути, а цялата е само 500 калории Тази вкусотия ще ви накара ушите да си изядете, че и за още да питате Името определя съдбата ни! Ето кои са най-тежките характери Учени твърдят, че хората с еднакви имена имат сходна съдба