Глобиха “Метро” в Бургас заради долни гащи
Случаят е следният: През 2016 година в „Метро” обявили промоция на мъжки боксерки за 4,15 лева, без ДДС, за 1 брой. В плик обаче били опаковани 3 бройки, а обявата въвеждала в заблуждение, че всъщност цената от 4,15 лева е за целия плик с трите чифта боксерки (чиято обща цена достига до 12,45 лева). Не е ясно дали има хора, които са се подвели, но според КЗП това е недопустимо и подвеждащо, заради което са написали акт на „Метро”.
За голяма верига 1000-те лева са смешна санкция, защото това е минималния праг. Максималният достига до 30 хил.лева. Но явно от местното ръководство на веригата са счели, че са неправомерно глобени и обжалват в съда. Според адвокатите им липсвала аргументация на акта и други пороци, но съдът категорично отхвърля твърденията им.
През тази седмица магистратите от РС Бургас са потвърдили и друг акт на КЗП – за глоба от 1000 лева на БТК. Поводът е подла измама в офис на компанията в Бургас.
Клиент си закупил телефон Huawei P9. Според промоцията към него имало и подарък – безжична тонклона. Потребителят си избрал цвят на телефона, било му съобщено, че тази гама е в ограничени количества и заради това няма да получи тонклона.
На следващия ден той видял рекламата по телевизията и там не се споменавало, че само за определени цветове на въпросния модел имало подарък.
В писменото си становище управителят на магазина, продал телефона на клиента, се оправдал, че във въпросния ден нямали тонклонка, а и смятали, че промоцията е изтекла. Заради това отказали. Бургазлията обаче е упорит и си потърсил правата, сигнализирал на КЗП и оттам направили проверка и глобили БТК.Съдът и в този случай счита, че клиентът е подведен от рекламата и фирмата трябва да понесе санкция.
Ако сте попадали в подобна ситуация – очакваме вашите сигнали на mediator.bs@gmail.com или чрез платформата “Вашият сигнал до Флагман.бг”
10
Коментара по темата
10.
cenko chokov
24.10.2017 14:33:22
v metro nqma artikul koito da se prodava kato edinichna broika cenata na tabelkata e za broi!!! V paketa moje da sa 3-4 broiki
9.
До №1, №3 и №5
23.10.2017 10:26:26
Когато продукт е в гаранция, най-честата практика (99% от случаите) е да се "отремонтира" на 30-тия ден. Защото така един месец от гаранцията просто е заминал. Никой не добавя този месец към крайната дата на гаранцията. Същият този продукт, след изтичане на гаранция, при заплащане на ремонта, за същото нещо, бива отремонтиран до 2-3 дни максимум.
8.
123
23.10.2017 09:49:11
Такава реклама имаше и за други стоки,опаковани по 2.
7.
Дааа
23.10.2017 09:46:23
КЗП трябва да налага по-големи глоби на големите магазини , има подвеждаща информация за цени на различни продуктите и в други молове. LIDL, Кауфланд, Метро, Била, BauMax, БОЛЕРО, но няма кой да ги санкционира!
6.
Кауфландер
23.10.2017 07:31:54
Недялко Андреев е виновен!
5.
Туцо
23.10.2017 07:26:18
В "Кауфланд" го спазват, ама пак чакат последните дни...
4.
до 2
23.10.2017 07:17:39
Не е Виваком, БТК е, разгледай си добре фактурата ;)
3.
do 1
22.10.2017 23:23:20
да, не го спазват, трябва ти да им звъниш и да им обясняваш, че 30 дневния срок е изтекъл, за да се размърдат, иначе не чакай те да те потърсят
2.
Бтк?
22.10.2017 23:03:43
Каква БТК? Виваком е!
1.
1111
22.10.2017 22:12:45
а ха, в тоя ден нямали тонколона,много нагъл тоя управител! А аз да спомена,че Лидъл не си спазва 30-дневния срок за продукт оставен за ремонт!