Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Глобиха “Метро” в Бургас заради долни гащи

Съдът потвърди глобата на Комисията за защита на потребителите срещу Метро Бургас
Ключови думи:
Магазинът на веригата „Метро” в Бургас е глобен от Комисията за защита на потребителите заради подвеждаща реклама на долни гащи. За интересния случай разбрахме от масивите на Районен съд Бургас, откъдето преди няколко дни са потвърдили санкцията от 1000 лева на Комисията за защита на потребителите(КЗП).

Случаят е следният: През 2016 година в „Метро” обявили промоция на мъжки боксерки за 4,15 лева, без ДДС, за 1 брой. В плик обаче били опаковани 3 бройки, а обявата въвеждала в заблуждение, че всъщност цената от 4,15 лева е за целия плик с трите чифта боксерки (чиято обща цена достига до 12,45 лева). Не е ясно дали има хора, които са се подвели, но според КЗП това е недопустимо и подвеждащо, заради което са написали акт на „Метро”.

За голяма верига 1000-те лева са смешна санкция, защото това е минималния праг. Максималният достига до 30 хил.лева. Но явно от местното ръководство на веригата са счели, че са неправомерно глобени и обжалват в съда. Според адвокатите им липсвала аргументация на акта и други пороци, но съдът категорично отхвърля твърденията им.

През тази седмица магистратите от РС Бургас са потвърдили и друг акт на КЗП – за глоба от 1000 лева на БТК. Поводът е подла измама в офис на компанията в Бургас.

Клиент си закупил телефон Huawei P9. Според промоцията към него имало и подарък – безжична тонклона. Потребителят си избрал цвят на телефона, било му съобщено, че тази гама е в ограничени количества и заради това няма да получи тонклона.

На следващия ден той видял рекламата по телевизията и там не се споменавало, че само за определени цветове на въпросния модел имало подарък. 

В писменото си становище управителят на магазина, продал телефона на клиента, се оправдал, че във въпросния ден нямали тонклонка, а и смятали, че промоцията е изтекла. Заради това отказали. Бургазлията обаче е упорит и си потърсил правата, сигнализирал на КЗП и оттам направили проверка и глобили БТК.Съдът и в този случай счита, че клиентът е подведен от рекламата и фирмата трябва да понесе санкция.

Ако сте попадали в подобна ситуация – очакваме вашите сигнали на mediator.bs@gmail.com или чрез платформата “Вашият сигнал до Флагман.бг”
10
Коментара по темата
10.
cenko chokov
24.10.2017 14:33:22
v metro nqma artikul koito da se prodava kato edinichna broika cenata na tabelkata e za broi!!! V paketa moje da sa 3-4 broiki
9.
До №1, №3 и №5
23.10.2017 10:26:26
Когато продукт е в гаранция, най-честата практика (99% от случаите) е да се "отремонтира" на 30-тия ден. Защото така един месец от гаранцията просто е заминал. Никой не добавя този месец към крайната дата на гаранцията. Същият този продукт, след изтичане на гаранция, при заплащане на ремонта, за същото нещо, бива отремонтиран до 2-3 дни максимум.
8.
123
23.10.2017 09:49:11
Такава реклама имаше и за други стоки,опаковани по 2.
7.
Дааа
23.10.2017 09:46:23
КЗП трябва да налага по-големи глоби на големите магазини , има подвеждаща информация за цени на различни продуктите и в други молове. LIDL, Кауфланд, Метро, Била, BauMax, БОЛЕРО, но няма кой да ги санкционира!
6.
Кауфландер
23.10.2017 07:31:54
Недялко Андреев е виновен!
5.
Туцо
23.10.2017 07:26:18
В "Кауфланд" го спазват, ама пак чакат последните дни...
4.
до 2
23.10.2017 07:17:39
Не е Виваком, БТК е, разгледай си добре фактурата ;)
3.
do 1
22.10.2017 23:23:20
да, не го спазват, трябва ти да им звъниш и да им обясняваш, че 30 дневния срок е изтекъл, за да се размърдат, иначе не чакай те да те потърсят
2.
Бтк?
22.10.2017 23:03:43
Каква БТК? Виваком е!
1.
1111
22.10.2017 22:12:45
а ха, в тоя ден нямали тонколона,много нагъл тоя управител! А аз да спомена,че Лидъл не си спазва 30-дневния срок за продукт оставен за ремонт!
  Добави Коментар
Арест след тик-ток заплаха Задържаха мъж, заплашил, че ще извърши атентат на коледен базар Няма да се оправим без внос на работна ръка, смята министърът на туризма Министерство на туризма застава зад сектора и бранша по отношение на по-ниска диференцирана ставка на ДДС.
Поморие ще посрещне 2025 с концерт на Стефан Илчев и оркестър Славяни Община Поморие осигурява безплатен транспорт за желаещите да се включат в новогодишното тържеството Дъщерята на президента получи нервна криза Това призна Дарина 
Гълъбин Боевски: От олимпийски шампион до защитен свидетел на DEA Измъква се от наркосделка за 50 млн. долара  Потвърдиха интереса на унгарската МОЛ към Лукойл Нефтохим Бургас Не се бъркаме в преговори и сделка, към каквато върви частния мажоритарен собственик на рафинерията, каза служебният министър на енергетиката
Откриха морска мина в Черно море Местните жители са видели подозрителен обект Раду от "Игри на волята" хвърли страшна бомба за жените в неговия живот  Със Силвия и Вики в Изолатора щеше да стане като с Чернобил, каза шеговито фенът на Челси пред „МачКаст“
Албания забранява "ТикТок" за една година заради убийството на тийнейджър Забраната, която е част от по-широк план за безопасност в училище, ще влезе в сила в началото на следващата година, каза албанският министър-председател Еди Рама Почина звезда от Умирай трудно Арт Евънс издъхна на 82 години 
Почина известна българка Проф. Божилова е една от най-известните европейски палинолози и палеоеколози Коледен рекорд: 174 заявки и над 2500 участници в празничната инициатива „Да украсим Бургас”2024 Инициативата „Да украсим Бургас“ отбеляза рекордна година с общо 174 подадени заявки, включващи над 2500 участници от целия град и околните квартали и села