Юбилейното издание на „Есенни пасажи“ превърна Несебър в морска столица на забавата и рибните изкушения (СНИМКИ)
По време на откриването на фестивала градоначалникът Николай Димитров сподели, че „една от основните ни цели е освен да представим пред нашите гости бита и културата на Несебър, но и да удължим туристическия сезон в общината“, допълни Димитров.
Малко по-късно в петъчния ден на пл. „Месамбрия“ в Стария Несебър насъбралата се публика зарадваха изявите на Фолклорна формация „Българка” при НЧ „Яна Лъскова-1905”, Танцова формация „Заря”, както и народния певец Данислав Кехайов.
Един от акцентите в съботната програма бе конкурсът за най-вкусна рибена чорба, приготвена от местните риболовни кораби, който препълни площада в старата част на града с ценители, любопитни минувачи и гости, дошли специално да опитат вкусовите й качества. Малко преди да станат ясни резултатите, Хорът за стари градски песни „Блян” при НЧ „Яна Лъскова-1905”, повдигна настроението с вълнуващ концерт. След това жури в състав Васил Заяков, Димитър Станков и Деян Божинов опита и отсъди първо място във вкусния конкурс за РК 41, „Нико“ - второ място, а третото в надпреварата взе РК 29, РК 40 остана на четвърта позиция.
Рок-група „Мена” при НЧ „Яна Лъскова-1905” излезе на сцената в съботния следобед и изпя много хитови парчета, едно от които специално написана песен за града на ЮНЕСКО – „Есен в Несебър”. Обичаният поп певец Любо Киров, който още с пристигането си поздрави сърдечно Светлин Карагьозов от група „Мена“ , обърна внимание на всеки един свой почитател и не отказа снимка на никой. Неговото харизматично присъствие препълни пл. „Месамбрия“, а голяма част от публиката припяваше и танцуваше на повечето песните, които изпълни звездата.
Още едно събитие привлече вниманието в съботния ден и то бе представянето на романа „Огледало за сънища” на Златина Бахова, един от финалистите в телевизионното предаване „Ръкописът“. Авторката, която е учител по български език и литература в най-голямото училище на територията на Община Несебър, разказа увлекателно как е възникнала идеята за романа, колко време го е писала, през какви премеждия е преминала по време на работния процес. Златина Бахова сподели, че вече пише и втория си роман, който ще носи името „Крилете на пингвина“. Културната проява, което се състоя в зала „Сочи“ бе уважена от много нейни колеги и ученици от СУ „Любен Каравелов“, които в края й се наредиха на дълга опашка за автографи.
Неделният ден също бе изпъстрен с участия на местни състави. На пл.„Месамбрия” Фолклорна формация „Македонка” при НЧ „Яна Лъскова-1905”, Обединена общинска школа по изкуствата – Несебър, и Хор за гръцки песни „Месамбрия” при НЧ „Яна Лъскова-1905” се погрижиха за доброто настроение, а публиката ги аплодираше силно. След края на празничната програма няколко популярни български хора, на които се включиха и част от присъстващите, сложиха финал на рибния празник.
И през трите слънчеви фестивални дни от сутрин до вечер гостите и местните жители похапнаха различни рибни вкусотии, предлагани от производители и ресторантьори на площад „Месамбрия”. В средата на октомври, когато есенна е най-очарователна в един от най-магнетичните градове в България, фестивалът даде възможност да се разгърне другата, тиха красота на Несебър и неговите малките калдъръмени улички, водещи до октомврийското море.
2
Коментара по темата
2.
Кандидат купувач
16.10.2017 20:48:28
100 грама цаца - 3 лв.
100 грама картофи - 3 лв.
Лятото по морето е 2 лв. цацата
Много скъпо, иначе прекрасен фестивал!
100 грама картофи - 3 лв.
Лятото по морето е 2 лв. цацата
Много скъпо, иначе прекрасен фестивал!
1.
бургазлия
16.10.2017 13:48:12
привлечен от рекламата в флагман за рибния фест в несебър и аз довтасах в несебър.наистина концерта на Любо Киров е попадение,но "рибните изкушения "на площада ми се видяха солени....щом общината е организатор и дава възможност за търговска изява ,следваше да предупреди ресторантьорите да прецизират цените,а те бяха като в пепзвезден ресторант през август!да не говорим,че хигиените условия бяха под всякаква критика липсваха касови апарати и всичко това снижава рейнинга на мероприятието.Разбирам старанието на сайта да си оправдае парите за рекламата но дойдоха ли на място журналисти да видят всичко тава-да не говорим за НАХ,Хеи ,община и пр.?!?!