Български кораб с опасен товар е задържан в Италия
Корабът, построен през 1982 година, е с български флаг и негов мениджър/собственик според световната база данни Екуасис (Equasis) и Руския корабен регистър е компанията Лоу сий шипинг мениджмънт ко. (LOW SEA SHIPPING MANAGEMENT Co.) с централа във Варна, съобщи "Маритайм бюлетин", цитиран от БТА.
Товарът от опасни отпадъци от желязо ще бъде разтоварен и поставен под запор. Следващата спирка на плавателния съд трябвало да бъде Ористано, Сардиния, където товарът щял да бъде първоначално свален.
Италианските власти от доста време са подозрителни към товари от скрап, пристигащи в Сардиния. Не е ясно какво се случва с промишлените отпадъци, включващи смачкани автомобили, електроника, пластмаса, маслени филтри на двигатели, домакински електроуреди и други, в Сардиния, която няма преработвателни и рециклиращи фабрики и съоръжения, отбелязва изданието.
Италианските власти подозират или незаконно стоварване някъде в Сардиния или във водите на острова, или пък по-нататъшно трансбордиране на отпадъците към други държави. Твърди се, че Сардиния се е превърнала в регионален център за отпадъци.
Отпадъчните товари по правило не изискват документи, сертифициращи този брак в съответствие с международната регулация, уточнява изданието.
3
Коментара по темата
3.
До „УУУ“
15.10.2017 21:31:56
Нямам представа какво точно питаш.
https://www.marinetraffic.com/en/photos/of/ships/shipid:467339/#forward
Това е кораба.По постройката,само,всеки специалист ще ти обясни какво носи и къде влиза.
https://www.marinetraffic.com/en/photos/of/ships/shipid:467339/#forward
Това е кораба.По постройката,само,всеки специалист ще ти обясни какво носи и къде влиза.
2.
ууу
15.10.2017 18:49:47
Как се трансбордира???
1.
restodeliver
15.10.2017 18:26:16
Най-тактично уведомявам Флагман,че за този тип товар представянето на Сертификат за радиоактивност е практика.Често има и проверяващ с гайгеров брояч.Пилотите на Босфора още с качването си снимат този сертификат.Явно са си втълпили че от Страни по Северното Черноморско крайбрежие рискът от такъв товар е значителен.Дано България и Български Корабен Регистър не сме за пореден път параван.Сетихте ли се,че Гриша Ганчев се пробва с Радиоактивна захар от Чернобил и имаше арести? Ужасно ми иска контейнерният терминал в Бургас да се случи бързо,да живне порта,бизнеса и градът ни и тези схеми завинаги да останат в миналото.