Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Колко сме зависими от софтуера

Ключови думи: софтуер, грешки, зависимост
На 26 октомври 1992 г. софтуерна грешка предизвиква проблем у току-що инсталираната система за компютърно разпращане на линейки в Лондон. Резултатът е – между 30 и 45 смъртни случая. Програмата CAD е трябвало да замести диспечерите в London Ambulance Services, които през годините са вършили ефективно своята работа, макар и малко по-бавно.

Новата система е трябвало да намали времето за реакция с 3 минути, както постановявал и скорошен правителствен закон. Това било отвъд възможностите на диспечерите, които трябвало да работят с много документи, да търсят местата по картата и т.н. Съответно – повечето от изпратените от тях линейки пристигали за повече от 3 минути.

Проблемите с CAD настъпват няколко часа, след като става онлайн. Нещо повече – системата въобще не е била тествана преди това, имала е поне 81 софтуерни проблеми.

Фактът, че компютърното обучение на персонала било проведено преди цели 10 месеца, също оказал ефект. Нямало и резервен план в случай на проблем. CAD не функционирал добре още от самото начало, давал непълна информация, имал проблемен потребителски интерфейс и дори се наблюдавало изтичане на памет в част от кода му.

Софтуерът обаче бил само част от проблема. В последвалото разследване става ясно, че London Ambulance Services са искали да инсталират система, която струва колкото се може по-евтино.

Освен това те използвали доста стар хардуер, а не нова и по-съвременна апаратура. В първите часове настъпил истински хаос по улиците.

След като системата забила, диспечерите не могли да изпратят линейки до някои места. Същевременно пратили множество на други. Нещата се влошили допълнително, когато хората, които не получавали линейки, започвали да звънят повторно и затрупали допълнително London Ambulance Services.

В един от случаите линейка пристигнала на съответното място, след като човекът, нуждаещ се от нея, вече бил починал и поет от погребалното бюро. Софтуерен ъпгрейд през 2006 г. кара системата отново да забие.

Впоследствие обаче диспечерите се върнали към стария и добре изпитан метод, който, въпреки че бил бавен, все пак работел.


0
Коментара по темата
  Добави Коментар
Нямате си представа колко е богат Има верига със скъпи сладкарници  Тя е шик дори, когато готви Бизнесдамата навърши 55 години в компанията на своето семейство и най-близки хора, в домашна обстановка
С колко бяха увеличени пенсиите Вдигнаха ги със 103 лева Петролен танкер се запали след сблъсък с товарен кораб в Северно море Тече мащабна спасителна операция
Най-накрая намерих перфектната рецепта за пилешки гърди: Месото не става като подметка, а остава сочно и много крехко Този огретен е абсолютен хит Как да създадете модерен външен вид с дамските анцузи?
Любима водеща се завръща у нас Тя от известно време живее в Маями Бомба! Маги Халваджиян уволни Рачков и Геро, Зуека се завръща Или всичко е игра за рейтинг и за забава на публиката и на екипа на шоуто
Отиде си актьор от "Хари Потър" Един от уважаваните британски актьори МВР и Прокуратурата: Синоптиците са удряни с маша и шиш за печка Още не е ясно защо задържаният е нападнал двамата
МОН с ударна промяна: Тези учениците стигат до 12. клас без изпит Тези промени целят да осигурят повече стабилност в образователния процес и да улеснят развитието Внимание! Синоптици бият аларма за опасно време в Бургас (КАРТА) Максималните температури ще бъдат предимно между 21° и 26°