Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Колко сме зависими от софтуера

Ключови думи: софтуер, грешки, зависимост
На 26 октомври 1992 г. софтуерна грешка предизвиква проблем у току-що инсталираната система за компютърно разпращане на линейки в Лондон. Резултатът е – между 30 и 45 смъртни случая. Програмата CAD е трябвало да замести диспечерите в London Ambulance Services, които през годините са вършили ефективно своята работа, макар и малко по-бавно.

Новата система е трябвало да намали времето за реакция с 3 минути, както постановявал и скорошен правителствен закон. Това било отвъд възможностите на диспечерите, които трябвало да работят с много документи, да търсят местата по картата и т.н. Съответно – повечето от изпратените от тях линейки пристигали за повече от 3 минути.

Проблемите с CAD настъпват няколко часа, след като става онлайн. Нещо повече – системата въобще не е била тествана преди това, имала е поне 81 софтуерни проблеми.

Фактът, че компютърното обучение на персонала било проведено преди цели 10 месеца, също оказал ефект. Нямало и резервен план в случай на проблем. CAD не функционирал добре още от самото начало, давал непълна информация, имал проблемен потребителски интерфейс и дори се наблюдавало изтичане на памет в част от кода му.

Софтуерът обаче бил само част от проблема. В последвалото разследване става ясно, че London Ambulance Services са искали да инсталират система, която струва колкото се може по-евтино.

Освен това те използвали доста стар хардуер, а не нова и по-съвременна апаратура. В първите часове настъпил истински хаос по улиците.

След като системата забила, диспечерите не могли да изпратят линейки до някои места. Същевременно пратили множество на други. Нещата се влошили допълнително, когато хората, които не получавали линейки, започвали да звънят повторно и затрупали допълнително London Ambulance Services.

В един от случаите линейка пристигнала на съответното място, след като човекът, нуждаещ се от нея, вече бил починал и поет от погребалното бюро. Софтуерен ъпгрейд през 2006 г. кара системата отново да забие.

Впоследствие обаче диспечерите се върнали към стария и добре изпитан метод, който, въпреки че бил бавен, все пак работел.


0
Коментара по темата
  Добави Коментар
Тези якета са демоде, повече не ги обличайте! Това, което беше на върха на популярността си вчера, днес може да изглежда остаряло и лишено от актуалност Изненадващо горещи факти за секса Мислите си, че знаете всичко за интимностите – да, ама не
Бракът е обречен: Жените се развеждат, ако се омъжат заради тези 14 причини Те създават илюзията за желание да отидете до олтара, но в крайна сметка нещата ще приключат при бракоразводния адвокат Изяжда се за минути: Чудно вкусна зимна зеленчукова яхния Тя се слага в буркани, но не е нужна стерилизация – бързо се приготвя и е уникална
3000 души в региона на Троян все още нямат ток Положението е бедствено Направили Орешник с немски и японски металообработващи системи Били обект на западни санкции
Южна Корея в политически хаос: Парламентът отстрани и действащия президент Хан Дък-су Инвеститорите реагираха негативно на събитията Какво се случва с петролния разлив в Черно море? Продължава мониторингът
Руски съд глоби TikTok с 3 милиона рубли Не се уточнява нарушението Учените с интересно откритие за синеоките Всеки синеок човек на планетата е потомък на един единствен европеец, живял преди хилядолетия
Турция неутрализира 14 терористи Операцията е била проведена в иракските райони Хакурк, Гара и Метина „Гостенка” упои мъж и задигна над 20 000 лв. от жилището му Той съобщил и за отнети 20 монети с нумизматична стойност