Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Агресивното шофиране вдига разхода повече, отколкото си мислим

Ключови думи: шофиране, гориво, разход, нерви, газ, спирачка
Всички знаят, че агресивното шофиране хаби гориво. Но е трудно да се определи точно колко губят водачите, когато управляват колите си по този начин.

Проучване на изследователи от Националната лаборатория Оук Ридж при Министерство на енергетиката на САЩ показа количественото въздействие на нервното шофиране - с много натискане на газ и спирачки - върху икономията на гориво и потреблението.

Учените са изчислили, че агресивното поведение зад волана може да намали пробега при леките автомобили с около 10 до 40 процента - при честото спиране и тръгване в градската среда - и с приблизително 15-30 процента при магистрални скорости.

Агресивният стил на шофиране оказва много лошо влияние върху икономията на гориво, и то вероятно повече от това, което мислят хората. Това твърди Джон Томас, ръководителя на проучването, публикувано от инженерната професионална организация SAE International, пише GreenTech.

За да се справят с тази сложна тема, изследователите анализирали няколко предишни проучвания, разработили нов енергиен модел на превозните средства и ги приложили към два "средностатистически" седана: хибридно електрическо превозно средство и конвенционално бензиново превозно средство.

Те провели тестове с двете превозни средства чрез експерименти с шофиране в Националния център за изследване на транспорта на лабораторията. След това сравнили разликите в разхода на гориво. По-специално, учените оценили и ограниченията на хибридното превозно средство, когато възстановява енергията чрез регенеративните си системи, при различните нива на твърдо спиране.

"Новият енергиен модел, който създадохме, се съсредоточи върху ограниченията на регенеративната спирачна система, заедно с различните нива на агресивност при шофирането, показвайки, че това може да доведе до по-големи промени в икономията на гориво при хибрида в сравнение с конвенционалното превозно средство", посочва Томас, цитиран от Bulnews.

Като цяло проучването потвърждава по-ранните твърдения, че хибридните превозни средства са по-чувствителни към стила на шофиране, отколкото конвенционалните бензинови превозни средства, въпреки че хибридите почти винаги постигат много по-добра икономия на гориво.
0
Коментара по темата
  Добави Коментар
Майката на Атижа прогони Петър Родителката на брадърката нахока бившия съквартирант на щерка си 61-годишна жена роди първото си бебе Майката и бебчето са в общо стабилно състояние, хубавата вест идва от Скопие, РСМ 
"Увеличете помощта за Украйна" Зове Рюте Meteo Balkans: Снежна виелица блокира половин България, метър сняг ще натрупа до часове Около обяд в петък от запад на изток облачността да се увеличава и в Западна и Северозападна България ще започнат нови валежи
"Казармата е загуба на време" Твърди известният актьор Станимир Гъмов БАБХ: Има фалшив зехтин по българските магазини Към този момент гръцките компетентни власти не са отбелязали България като страна, която е канал за разпространение на фалшив зехтин
Най-честите езикови бариери в комуникацията между пациенти и медицински персонал бяха дискутирани в Бургаския държавен университет Проектът се осъществява от Департамента по езиково и подготвително обучение, като главна роля в него заема доц. д-р Милен Тодоров, който е и ръководител на департамента Остана без виза заради секс маратони Бони Блу искаше да организира оргия с абитуриенти, на властите я порязаха
Дружба между ЦСКА и Манчестър Сити "Армейците" с важен гост Плюеха клиенти и пребиха сервитьор, но сега… Тримата арестувани могат да получат до 2 години затвор
Издаде как се е простила с девствеността си Шер с интимна изповед Слънцето вече го няма, чакайте го през януари! Полярната нощ настъпи в Тромсьо, а как ли се чувстват хората там?