Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Агресивното шофиране вдига разхода повече, отколкото си мислим

Ключови думи: шофиране, гориво, разход, нерви, газ, спирачка
Всички знаят, че агресивното шофиране хаби гориво. Но е трудно да се определи точно колко губят водачите, когато управляват колите си по този начин.

Проучване на изследователи от Националната лаборатория Оук Ридж при Министерство на енергетиката на САЩ показа количественото въздействие на нервното шофиране - с много натискане на газ и спирачки - върху икономията на гориво и потреблението.

Учените са изчислили, че агресивното поведение зад волана може да намали пробега при леките автомобили с около 10 до 40 процента - при честото спиране и тръгване в градската среда - и с приблизително 15-30 процента при магистрални скорости.

Агресивният стил на шофиране оказва много лошо влияние върху икономията на гориво, и то вероятно повече от това, което мислят хората. Това твърди Джон Томас, ръководителя на проучването, публикувано от инженерната професионална организация SAE International, пише GreenTech.

За да се справят с тази сложна тема, изследователите анализирали няколко предишни проучвания, разработили нов енергиен модел на превозните средства и ги приложили към два "средностатистически" седана: хибридно електрическо превозно средство и конвенционално бензиново превозно средство.

Те провели тестове с двете превозни средства чрез експерименти с шофиране в Националния център за изследване на транспорта на лабораторията. След това сравнили разликите в разхода на гориво. По-специално, учените оценили и ограниченията на хибридното превозно средство, когато възстановява енергията чрез регенеративните си системи, при различните нива на твърдо спиране.

"Новият енергиен модел, който създадохме, се съсредоточи върху ограниченията на регенеративната спирачна система, заедно с различните нива на агресивност при шофирането, показвайки, че това може да доведе до по-големи промени в икономията на гориво при хибрида в сравнение с конвенционалното превозно средство", посочва Томас, цитиран от Bulnews.

Като цяло проучването потвърждава по-ранните твърдения, че хибридните превозни средства са по-чувствителни към стила на шофиране, отколкото конвенционалните бензинови превозни средства, въпреки че хибридите почти винаги постигат много по-добра икономия на гориво.
0
Коментара по темата
  Добави Коментар
Ангела Меркел побърква мигрантите, вижте как искат да я ... милват с език Восъчното подобие на германската баба, която каза „Елате хиляди мигранти“, докато беше канцлер, привлича развратници от цял свят Силви Вартан: Душата ми е българска, сърцето ми е френско  Певицата с български корени получи отличие от Сената на Франция
Доналд Тръмп: Дадохме презервативи за $50 милиона на „Хамас“, използват ги за бомби Американският президент е изумен, спира парите за Газа Румен Радев: Европа да поеме отговорност не само за своята собствена отбрана! За изграждането на конкурентоспособна и динамична икономика настоява президентът
Направи скандално изказване за Лудогорец Според Юга никой в България не се интересува от "орлите" и те са от "село" Разбраха се Шакира и Пике постигнаха съгласие за своите момчета
Сподели разтърсващи думи за звезда от Висшата лига Футболист на Ливърпул иска да бъде с много мъже? Направи интимна изповед Атижа получава неприлични предложения
"Раждала го е 16 часа" Катето Евро демонстрира чувство за хумор. Едва ли Кадиев не иска да гледат филм заедно... Сваля 56 кила Веселка ще има различна външност
Българин впечатли в Европа Играч на "Левски" блесна в ШЛ Огромен скандал в спорта И Станка Златева е замесена