Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Агресивното шофиране вдига разхода повече, отколкото си мислим

Ключови думи: шофиране, гориво, разход, нерви, газ, спирачка
Всички знаят, че агресивното шофиране хаби гориво. Но е трудно да се определи точно колко губят водачите, когато управляват колите си по този начин.

Проучване на изследователи от Националната лаборатория Оук Ридж при Министерство на енергетиката на САЩ показа количественото въздействие на нервното шофиране - с много натискане на газ и спирачки - върху икономията на гориво и потреблението.

Учените са изчислили, че агресивното поведение зад волана може да намали пробега при леките автомобили с около 10 до 40 процента - при честото спиране и тръгване в градската среда - и с приблизително 15-30 процента при магистрални скорости.

Агресивният стил на шофиране оказва много лошо влияние върху икономията на гориво, и то вероятно повече от това, което мислят хората. Това твърди Джон Томас, ръководителя на проучването, публикувано от инженерната професионална организация SAE International, пише GreenTech.

За да се справят с тази сложна тема, изследователите анализирали няколко предишни проучвания, разработили нов енергиен модел на превозните средства и ги приложили към два "средностатистически" седана: хибридно електрическо превозно средство и конвенционално бензиново превозно средство.

Те провели тестове с двете превозни средства чрез експерименти с шофиране в Националния център за изследване на транспорта на лабораторията. След това сравнили разликите в разхода на гориво. По-специално, учените оценили и ограниченията на хибридното превозно средство, когато възстановява енергията чрез регенеративните си системи, при различните нива на твърдо спиране.

"Новият енергиен модел, който създадохме, се съсредоточи върху ограниченията на регенеративната спирачна система, заедно с различните нива на агресивност при шофирането, показвайки, че това може да доведе до по-големи промени в икономията на гориво при хибрида в сравнение с конвенционалното превозно средство", посочва Томас, цитиран от Bulnews.

Като цяло проучването потвърждава по-ранните твърдения, че хибридните превозни средства са по-чувствителни към стила на шофиране, отколкото конвенционалните бензинови превозни средства, въпреки че хибридите почти винаги постигат много по-добра икономия на гориво.
0
Коментара по темата
  Добави Коментар
Разплакаха я В "Ергенът" Стана ясно дали е спал със 72-годишна Диньо и жената са само приятели
Шеф Ангелов към готвачките в Hell`s Kitchen: Имате яки трътки Кулинарният гуру похвали бургазлийката Тоби и Марина, чинията им била като за списание Прославят България Брат и сестра с отличия на СП
Джорджеску внася кандидатурата си за президент на Румъния на 7 март Независимият крайнодесен кандидат спечели първия тур на президентските избори на 24 ноември Организира мащабна среща Ганчев иска да е начело на борбата
Русия започна важни преговори с... УЕФА България с впечатляващо представяне на най-големия форум за туризъм в Германия Мирослав Боршош откри най-мащабния български щанд досега в Берлин
Спешен ход в "Ергенът" Виктор май не остави шансове на Мартин с една от най-интересните дами Сръбският Слави Трифонов почина, точно така, както Ванга му предрече Легендата Саша Попович умря в съня си
Развитие по казуса с кмета на Минерални бани Мюмюн Искендер заяви, че ще обсъди със семейството си дали да обжалва... Почина голямо медицинско светило Напусна ни проф. д-р Милан Миланов