Създадохме болницата на годината от една гола поляна край Бургас
-Честита награда, г-н Абумелих. Когато започнахте проекта „Дева Мария“, вярвали ли сте, че не просто ще мерите сили с най-големите, а ще бъдете обявени за Болница на годината?
-Когато започвах проекта болница „Дева Мария“ не съм се замислял с кого ще меря сили. Имах амбицията да бъдем най-добрите и работих целенасочено в тази посока. Днес имаме самочувствието, че сме такива. Въпросът никога не е бил дали, а кога някой ще ни идентифицира като болница, заслужаваща такова признание. Това самочувствие обаче не е от началото. То дойде преди четири години, когато започнаха да идват да работят при нас асове на българската медицина. По същото време подновихме и допълнихме апаратурата в болницата с най-доброто от медицинската техника. В този момент започнах да виждам, че имаме всички необходими фактори, за да сме водеща болница.
-Как се става Болница на годината?
-С упоритост. Това е.
-Наградата е дадена за редица нововъведения, които на територията на България се случват за първи път. Разкажете ни за софтуера, чиито тестове вече свършиха и съвсем скоро ще бъде пуснат в употреба сред пациентите?
-Това е революционен начин на комуникация между здравно заведение и пациент, посредством приложение на телефона. Интерактивно пациентът ще може да си комуникира, където и да е по света, с неговата болница и с неговия лекуващ лекар. Ще можем да следим дали спазва графика на прием на лекарствата, дали прави изследванията и прегледите, които са му назначени. Т.е. да имаме поглед върху здравето на пациента и извън рамките на болницата. Разбира се, ако пациентът не желае да се възползва от системата, ще може да откаже подобно проследяване.
-От къде Ви хрумна идеята за личните координатори?
-От Австралия. Там видях подобна организация в болница. Аз я модифицирах, за да е максимално удобна за нашата система и за психологията на нашите пациенти. Вече шест месеца бележи забележителен успех. Личните координатори са връзката на пациента с болницата, те не са медицински лица и гледат на системата от страната на пациента. За пациентите е много по-лесно да комуникират с тях, могат да поддържат постоянна връзка.
-Да бъдеш най-добрия е не само признание, но и огромна отговорност. Какво ще се случва от тук нататък?
-Ще се развиваме още по-бързо. В момента сме пред отваряне на най-модерното онкологично отделение в областта. Броени дни остават до откриването. С терапиите, които ще извършваме там, се надяваме да вдигнем средната продължителност на живот на онкоболните пациенти с 4 години над нормата, която е приета в момента в нашия район. Затова е поканен и точно такъв екип от София- лекари,които показали такива резултати. Екипът е страхотен - в Бургас идват изключителни лекари, с които скоро ще запознаем аудиторията. Аз знам едно- търсил съм най-доброто, което е в България и съм водил година и половина преговори с тях, за да се съгласят да работят в в нашия град. Това беше моята роля.
През 2018-та правим голяма крачка напред. Планирали сме да започнем строителството на новия корпус на болницата. Проектът е за 12 000 квадратни метра и представлява разширение на сегашната база, заедно с учебна база и база за проучване. Правим много сериозен скок във визията за здравно заведение. Това ще е едно от малкото здравни заведения в света, където лечебната и учебната база са физически на едно място. Този проект ще даде възможността на бъдещите лекари да практикуват на място това, което ги учат техните ментори.