Тъжно, но факт: Караме най-старите коли в ЕС
Българите карат най-старите коли в Европа, показват данни на Европейската асоциация на вносителите на автомобили за възрастта на автомобилите в ЕС през 2016 г. Средната възраст на автомобилите в ЕС като цяло е била 10,7 години, при над 20 години у нас, показват данните на асоциацията, цитирани от БТА.
Само за 10 години рязко се е вдигнала "възрастта" на автомобилите в Европа, като през 2007 г. средната възраст на автомобилния парк на Стария континент е била около 8 години. Експерти коментират този факт със световната икономическа криза, която е накарала европейците да карат за все по-дълъг период автомобилите си.
Средно на 1000 българи се падат около 510 регистрирани автомобила, показват данните на европейската асоциация, при среден показател за ЕС - 573 автомобила на 1000 жители.
По актуални данни на МВР - около 40 на сто от автомобилния парк у нас през миналата година е бил над 20 години, при общо регистрирани над 4 млн. автомобила в страната, което означава, че около 1,6 млн. леки коли над 20 години са се движили по пътищата у нас. Едва 17 на сто от колите у нас са били под 10 години.
Само за миналата година у нас са били закупени и регистрирани малко над 26 хиляди нови автомобила при внесени от ЕС над 266 хиляди употребявани коли.
За първите осем месеца на тази година у нас са били закупени малко над 4000 нови автомобила, показват последни данни на асоциацията.
Регистрацията пък на екологични автомобили у нас е повече от символична: от КАТ отчитат регистрирани 2 474 хибрида (0,08 процента от автопарка) и едва 274 електромобила (0,009 процента от автопарка).
Най-нови коли в ЕС карат белгийците - средно на 7 години, отчитат от асоциацията на автомобилните производители. В Дания, Великобритания и Германия възрастта на автомобилите е средно 8 години, във Франция - 9, Италия - 10, Испания - 11, Португалия и Финландия - по 12 години.
Освен в България с регистриран над 20-годишен автопарк, най- стари автомобили като цяло са отчетени в Полша - 17 години, Латвия и Литва - 16 години, Румъния - 15 години, Унгария, Чехия и Гърция - по 14 години и др.
Най-много автомобили на глава от населението са маркирани в Малта - 775 автомобила на 1000 души. Следват: Люксембург - 745, Италия - 706, Германия - 600 и др.
В Румъния има най-малко автомобили на глава от населението - едва 308 на 1000 души. В Унгария - 377, Латвия и Хърватия - по 390, Словакия - 438 коли на 1000 души и др.
Повече от половината коли в ЕС карат с бензин - 56 процента. Около 40 процента са автомобилите на дизел и едва около 4 процента - с алтернативни горива.
В ЕС през миналата година са били регистрирани над 260 милиона нови леки автомобила, плюс около 40 милиона товарни, като по този показател общността е световен лидер пред САЩ, Китай и Япония.
4
Коментара по темата
4.
Да бе, да
13.10.2017 15:59:34
Emi kak nqma, sas zplati ot po 700-800lv. I pensii 200-300lv. No pak za smetka na tova ima hora koito pritejavat unikalno skapi i redki avtomobili v nashto Bg. No taka e. Na edin ne mu dostigat parite za hlqb, na drug za samolet.
3.
Бургас Христова
13.10.2017 15:42:08
Това, че българите карат най- стари автомобили не е новина, а една тъжна статистика. По интересен е въпросът Защо българите купуват стари автомобили.Защо българските заплати не са като останалите в Европа.
2.
123
13.10.2017 13:13:23
Въйййй , не мога да повярвам! Потресен съм!Сега ако направите и една извадка за доходите на работещите ще е още по изненадващо.Неколцина идат пуржоли а останалите боб , средно идем пуржоли с боб.
1.
DJARO
13.10.2017 12:17:11
Stara raota.....Nie v BG vinagi sme bili AVTOMORGATA na EVROPA.....sega po4vat da idvat Dizelovi avtomobili na po 6-7godini...na mnogo EVTINA ZENA 6toto tam sled 2godini gi SPIRAT ot proizvodstvo....a pak v BG 6te se hvalim ...Znae6 li kva kola si vzeh....6te ni ZALEQT s EVTINI dizeli daje ve4e se ZAPO4NA...