София ни призна: Бургаската университетска болница „Дева Мария“ е болница на годината за 2017
На събитието присъстваха министърът на здравеопазването проф. д-р Николай Петров, народни представители и най-изявените имена от света на медицината. Университетска болница „Дева Мария” бе представена от управителя д-р Даниела Георгиева, началници на отделения и главната медицинска сестра. Наградата получи лично собственикът и основател Семир Абумелих, заедно със съпругата си Камал. Тя бе връчена от народния представител Калин Поповски, член на Здравната комисия в Парламента с думите „Дева Мария е болница, която представлява авангардното здравеопазване на България- с нови технологии, с нови методи на лечение тя е една от болниците, която може да бъде дадена за пример и една от водещите в България изобщо в тази насока.”
Националните медицински награди се организират за трета година и целят да отличат хуманизма и отговорността на лекари, болници, клиники и екипи с доказани значими постижения в областта. Високото отличие, което университетска болница „Дева Мария“ получи, е дадено както заради динамичното развитие, което болницата търпи в годините, така и заради политиката да поставят реално пациента в центъра на здравните услуги, които предлагат. Номинацията бе направена от пациентски организации „Заедно с теб“ и техните асоциирано членове.
Университетска болница „Дева Мария” се отличава с постоянно развитие. Само след дни предстои да бъде открито новото отделение по медицинска онкология, създадена е програма с гостуващи високоспециализирани лекари, която постоянно се надгражда. Наред с високата медицина, която от години се практикува в болницата, отличната апаратура и развитието, което търпи в годините, болницата бе отличена и заради иновативни подходи към пациентите, въведени за първи път в България. През 2017 година в университетска болница „Дева Мария“ е създадено звено „Лични координатори“, което персонално подпомага пациентите на различните отделения в болниците в техния лечебен процес. Звеното функционира вече шест месеца при пълен успех. Пациентите коментират, че създадената организация на лично отношение към всеки техен проблем генерира доверие към болничната система.
Университетска болница „Дева Мария“ се развива и в технологичен план. В болницата е внедрена телемедицината, изключително модерен метод за проследяване на показателите на пациентите след изписването. Създадено е и мобилно приложение за комуникация с пациентите, което да подсеща пациентите за изпълнение на предписаното лечение след тяхната хоспитализация. Системата напомня на пациентите със смс кога трябва да отидат на контролен преглед, да приемат медикаментите си и всички подробности, които досега пациентът трябваше да помни. Съвсем скоро системата ще бъде пусната в масова употреба. В болницата е внедрен и иновативен софтуер за намаляване на административната тежест на персонала със 70%.