20 ст. на км за тировете след въвеждането на ТОЛ-системата
Средната цена в ЕС за пътуване по аутобаните е между 10 и 12 евроцента (около 20 стотинки) на километър, най-вероятно в тези рамки ще заплащат водачите на товарни автомобили с тегло над 12 т и у нас, когато бъде изградена ТОЛ-системата.
Според члена на УС на АПИ Светослав Глосов системата, който по индикативен показател ще струва 200 млн лв без ДДС трябва да бъде изградена и тествана за сметка на спечелилата фирма в рамките на следващите 19 месеца и да заработи в началото на 2019 година.
Тя ще обхване поетапно автомагистралите, първоспетенните и второстепенните пътища. Сегашните винетни стикери ще станат електронни, като цената от 97 лв ще остане непроменена.Контролът ще се осъществява от мобилни групи и специални рамки с видеонаблюдение, които ще могат да контролират и екологичните параметри на трафика.
„В продължение на две години бяха направени всевъзможни опити за саботиране на процедурата.Включително и чрез публикуване на фалшив протокол, искрено се надявам след отварянето на ценовата оферта утре /сряда/ да няма ново забавяне!“, коментира Глосов, който даде старт на проект за 20 млн лв с ДДС по рехабилитацията на 30-километров участък на пътя, свързващ Стара Загора с миньорския град Раднево.
Срокът за приключване е 15 месеца. Предвиден е и втори етап с 8,5 км на стойност още 8 млн лв.
Изпълнител на строително-монтажните работи е ДЗЗД „Пътно поддържане – 2000“, в което участват: „Пътно поддържане – Сливен“ ЕООД и „ИСА 2000“ ЕООД. Строителният надзор ще осъществява ДЗЗД „ММЛ – ТК“, в което участват: „Мотт Макдоналд Лимитед“, Великобритания, „Трансконсулт-БГ“ ООД. Авторският надзор е възложен на „Рутекс“ ООД.
В момента започва работа по 15 участъка от републиканската мрежа на обща стойност 200 млн лв, забавянето се дължало заради множеството обжалвания.
Вече е възложено проектирането на пътя за Калотина, започната е процедурата за възлагане на железопътен тунел по АМ „Струма“ , в процес на проектиране са още два лота от АМ „Хемус“, като идеята е магистралата да стигне до Велико Търново.Със средства на агенцията ще бъдат финансирани три проекта, свързани с отпушване на „тапите“ по пътя Бургас-Слънчев бряг.Инж. Глосов съобщи, че има заявен интерес за изграждането на тунела под Шипка от страна на южнокорейска фирма, която предстои да изпрати оферта.
500 метров лесозащитен пояс от кипариси ще бъде създаден през следващите седмици по автомагистрала „Тракия“ в участъка между Карнобат и Бургас. По този начин ще бъде предпазен аутобанът от снегонавяванията. Кипарисите ще бъдат засадени в сервитутната ивица вляво по посока Бургас.
3
Коментара по темата
3.
За
03.10.2017 23:21:11
Да правилно да се плаща ,но хора за пореден път ще се усвоят едни средства за изграждането нантази с-ма ,но после едно че пак ние ще трябва да ги връщаме тези усвоени средства а и едва ли събраните ТОЛ таксимще отиват помпредназначение .
Нали уж поскъпнаха винетните стикери за поддръжка на пътищата ?Къде са ?? за последните две години не виждам промяна освен ,че става помзле навсякъде!
Нали уж поскъпнаха винетните стикери за поддръжка на пътищата ?Къде са ?? за последните две години не виждам промяна освен ,че става помзле навсякъде!
2.
1лв на км.
03.10.2017 18:48:33
Малко са.Унищожиха пътищата с безотговорното си претоварване.Заради тях караме по разбити пътища.
1.
Ivan
03.10.2017 18:21:09
Да си плащат, и кантари да има на всеки вход, изроди няма светлини, няма колани, няма брезенти хвърчи боклук навсякъде, и нашите измислени превозвачи, а за чужди автомобили товарни с чуждестранни регистрации да е още по скъпо. Да се смята и Евро сертификата на МПС, ще им дишане отровните газове на тия камиони от 2001 година, да не пропуснат и другите мизерници Автобусните фирми, и те трябва да ги спускат, плащаме НИЕ ВСИЧКИ скъп транспорт, ползваме услуга с качеството на ЛАЙНО, всички тези товарни автомобили правят пътя на салата и ние го плащаме това, и после пак ние плащаме