5 млн. туристи са посетили България за първите 7 месеца на годината, по-силен сезон по Южното Черноморие
Ключови думи:
туристи, летен сезон, туризъм, хотелиери, руснаци, черноморие, георги мицов, бургас, лагман
Пет милиона туристи са посетили България за първите седем месеца на годината, увеличението е над 7%. Приходите за първата половина от годината са с 13 на сто повече в сравнение с миналата, обобщиха от туристическото министерство, съобщава БНТ. От черноморските курорти вече обобщават и резултатите от активния летен сезон. Проблемите бяха общи за цялото крайбрежие - чистотата, концесиите, шума и кадрите.От черноморските курорти отчитат добър сезон, като подчертават, че той все още не е свършил. По южното крайбрежие ръстът спрямо миналата година е от 2.78 процента от май до август. „Макар и скромно, увеличението е факт", отбелязват от Регионалната туристическа камара. На север отчетеният ръст е по-голям.
40, 576 туристи повече са посетили Южното Черноморие спрямо предходния летен сезон. В противовес на очакванията за грандиозни приходи, реализацията е повече от скромна, а и традиционно големите пазари отбелязаха спад, коментират от Туристическата Камара в Бургас.
Иван Иванов - председател на Регионалната туристическа камара в Бургас заяви: "Една Русия, която за сезон 2017 - та година е изпратила 285 хиляди, през 2016 - та е изпратила 320 хиляди чуждестранни свои граждани. И това е един спад от 17.8%."
Минимално увеличение в броя на туристите това лято отчитат и от частния сектор.
"Ръстът, който отчитаме - понеже си говорим помежду си - е от порядъка на 1 до 2, 2.5%, но ако ние не работим здраво, не преразгледаме собствената си политика по отношение на външните ни контрагенти, ако не направим така - в България действително ние, хотелиерите и държавата, да инвестираме в реклама, в подготовка на кадри - ще си останем на опашката. Всичко останало е приказки на пазара, аз поне съм реалист и от 35 години правя само туризъм", каза управителят на хотел Георги Мицов.
"Има нови пазари, където нашите нови клиенти и контрагенти са затруднени - говоря за старите пазари като Русия, за нови пазари като Китай, Ирак, Иран. Това са дестинации, в които има вече сериозна средна класа. Също и Индия - ние тази година превъртаме доста групи от Индия - изключително сериозни контрагенти. Има вече средна класа, има вече достатъчно пари, тези хора имат необходимостта да опознаят света, само че когато ние налагаме затруднения във визовата политика и получаването на визи, това отблъсква нашия потребител и той отива в Гърция, или Турция", добави бургаският хотелиер.
Инвестиция в оборотните пазари, ред и спокойствие в курортите, подготвени кадри, които владеят чужди езици и облекчаване на визовата политика: това са основните пунктове, върху които трябва да се съсредоточи родния туризъм, споделят хотелиери.
Това, че една от най-оборотните нискотарифни авиокомпании отваря 10 постоянни дестинации от Бургас градове до Западна Европа, дава надежда за по-добри показатели в туризма догодина. Въпреки това, трябва сериозно да поработим, за да достигнем показателите, които имаше Балкантурист, коментират от бранша.
Добави Коментар