Петър Кънев изскочи с нестандартни мотиви за ремонт на път в Странджа - Нанков излезе с „глобално решение”
Любопитен диалог предизвика депутатско питане за пътя „Царево – Малко Търново”. Бургаският народен представител Петър Кънев от „БСП за България” се опита да „мотивира по нестандартен начин” регионалния министър да стартира ремонт на отсечката.
По време на парламентарния контрол Кънев първоначално се обърна към министър Николай Нанков: „Към настоящия момент в този участък асфалтовата покривка е износена, с дупки, пукнатини, деформации и свличания. Затова за пореден път задавам въпроса за пътя „Царево – Малко Търново”, който минава през най-красивата местност на природен парк „Странджа”. Този път е и най-пряката връзка между КПП „Малко Търново” и населените места по Южното Черноморие. Подобряването на инфраструктурата ще даде много сериозен тласък на туризма в съставните селища на двете общини.”
Кънев заяви, че на трети министър задава въпроса, като се обърна към Нанков: „Предвиждате ли 2017 – 2018 г. ремонтно-възстановителни дейности, рехабилитация или основен ремонт на пътя „Царево – Малко Търново”?”.
Министърът обясни, че тази година пътят е включен за проектиране, което е първа стъпка за решение на проблема. Според него обаче е нужен основен ремонт.
„Текущият ремонт и поддръжка на път, неремонтиран повече от 40 години, е палиативно решение. Глобалното решение ще се случи след изготвянето на проекта с детайлни количествено-стойностни сметки, след издаването на строително разрешение и след реализацията му в рамките на 2018 г.”, заяви министър Нанков.
Отсечката „Царево – Малко Търново” е около 56-57 км.
Регионалния министър обясни: „Второкласен път II-99 „Бургас – Маринка - Созопол – Приморско – Царево – Малко Търново” с дължина 114,1 км е част от републиканската пътна мрежа на територията единствено и само на Бургаска област. В участъка „Царево – Граматиково – Малко Търново” от километър 58-и до 114-ти плюс 100 метра основен ремонт не е правен повече от 40 години, поради което асфалтовата настилка не просто е износена, а е силно амортизирана и е в много лошо състояние.”
Затова и следва изводът, че трайно подобряване на пътя може да се постигне само с пълна рехабилитация, а не с текущ ремонт и поддръжка.
Петър Кънев репликира: „Г-н министър, доста оптимистично звучите. Дано не се наложи догодина по същото време да задавам същия въпрос. Мисля, че спокойно една година е достатъчно време не да се направи предпроектното проектиране и самото проектиране и да се извадят разрешителните, а и да се започне работа по пътя. А това, че пътят бил в изгодно експлоатационно състояние - като минете, ако имате пломби, ще си останете без тях.”
Последва „нестандартната мотивираща” реч на Петър Кънев: „Чудя се как да ви мотивирам действително да намерите възможности и средства най-красивата планина, бих казал, така наречената свещена гръцка, тракийска планина – Странджа, с обща площ от над 10 000 кв. км. (имам предвид и в българската, и в турската част), да я отворим за туристите по нашето Черноморие. Малко нестандартно сега ще подходя, но това е единствената европейска планина, в която извират реки, които се вливат в три морета – Черно, Мраморно и Егейско. Второ, това е планина с изключително и невероятно геоложко и биологично разнообразие – древни минно-рудни находища, първата металургия в света! Трето, това е много сложен релеф, тъй като релефът на пръв поглед е полегат, но с много трудно проходима местност; много речни долини; със 120 извора, 74 пещери. Прочутият парк „Странджа”, прочул се не само покрай Корал и покрай строителствата, но и с това и че това са 1,160 млн. декара невероятна планина с над 200-годишна гора. С над 1300 вида растения, от които 70 виреят само там. Честно да ви кажа, като добавим и културно-историческото наследство, прочутата местност „Мишкова нива”, добавим нестинарството, добавим най-голямото струпване на долмени в България. Чудя се как да Ви мотивирам да положите усилия, пак Ви казвам – нестандартно подхождам, да положите усилия, защото този път е изключително важен. Той е важен не само за местното население, а за всички е важен. И този път не е партиен. Поставям въпроса – Вие сте ми третият министър. Дано да не стигнем дотам, че догодина на четвърти министър да поставям този въпрос.”
Николай Нанков не остана длъжен, като отсече: „Разбирам патоса , с който говорите”. Министърът обясни, че и други депутати от БСП могат да изредят уникални специфики от техните избирателни райони.
„Останете с надеждата си. Аз съм убеден, че ще удовлетворим и ще изпълним очакванията си. А дали година след година ще го задавате на следващ министър – 2018-а пътят няма да стане. Пътят ще стартира с реализацията си. Другото наистина са предположения и хипотези. Да сме живи и здрави, всичко най-хубаво! Благодаря ви!”, пожела за довиждане Нанков на депутата Кънев.
6
Коментара по темата
6.
НИК
21.09.2017 21:54:57
Те и дървата за горене са гумени,по 80 см.
5.
янгьозов и,,,,,,,я
20.09.2017 22:03:33
Това не е верно,къде си видял камиони с дърва,това са гумени балони за кумуфлажи зилчетата и те са гумени ,изобщо всички сте гумени кумуфлажчета.
4.
дири
20.09.2017 19:48:43
От ГЕРБ и ДПС не искат да се оправя пътя, тъй като ще тръгнат туристите по него. Ще тръгнат и онези неприятните с камерите, дето ще вземат да снимат как по нощите се претоварват стотици камиони с дърва и не изнасят в неизвестна посока. Ще вземе да лъсне огромната далавера, която се покрива в дълбоките странджански гори.
Знаете ли че в гората има проправени магистрални пътища, по които няма дупки, по-равни са от на Бате ви Бойки магистралите и са по-поддържани от на малкотърновския кмет вратлето. Причината е проста - изнасят се Странджа, дърво по дорво, тир по тир.
Защо мислите цинагите в цяла странджа се множат и богатеят? - защото едвам смогват в работата си като дървосекачи.
Знаете ли че в гората има проправени магистрални пътища, по които няма дупки, по-равни са от на Бате ви Бойки магистралите и са по-поддържани от на малкотърновския кмет вратлето. Причината е проста - изнасят се Странджа, дърво по дорво, тир по тир.
Защо мислите цинагите в цяла странджа се множат и богатеят? - защото едвам смогват в работата си като дървосекачи.
3.
брахим карадая шмайзера
20.09.2017 07:41:05
Най-интересното предстои. Както Оливър Стоун казва във филма си - манипулацията на 20 век.Отсрелът започва .Който има мозък да мисли, който няма да си грухти пред асфалтовата малко търновска копанка...
.
.
2.
волкът
19.09.2017 21:14:52
А кво стана с авио линията стоилово-визица,авио компанията магаре джет еър обещаха,и нищо не направиха,и с пристанището за подводници и самолетоносачи на ковач,не ви вярвяме парашути пукнати
1.
Възмутен
19.09.2017 19:25:46
Нека червения депутатин-капиталист да каже колко милиона лева бяха публични средства бяха усвоени през последните десетина години от дирекцията на парк Странджа? Със сигурност са над 6-7 милиона. Ето къде изтича голяма част от оскъдните публични средства за региона! Шепа мошеници начело с брадатия аонсаджия и присъдружните му лежпери са наредени вече трето десетилетие по хранилките. А местните ще има да чакат ремонт на пътя!