Старият Несебър ще привлича туристи от Китай и Америка
Другите исторически ценности, освен единственият български град, които ще бъдат включени, са: храмът на Асклепий в Епидавър, и археологическите останки в Олимп, Гърция, старият град на о. Хвар, Хърватия, археологическия ансамбъл Тарасо в Тарагона, Испания и римският акведукт Пон-дю-Гар, Франция.
Проектът, в който са обхванати тези шест обекта, се изпълнява от Центъра за световно наследство към ЮНЕСКО, с финансовата подкрепа на Европейската комисия и в партньорство с „Нешънъл Джиографик“.
Уникалните места ще бъдат представени по изключително вълнуващ начин на една удобна за използване уеб-платформа, създадена от „Нешънъл Джиографик“ като най-разпознаваемата в световен мащаб марка свързана с пътувания и пътешествия.
В новосъздадена интернет страница ще бъдат представени тематични маршрути, включващи специално подбраните обекти от списъка на културното наследство на ЮНЕСКО с цел тяхното популяризиране в нова, по-различна перспектива.
Проектът ще фокусира вниманието на туриста върху четири теми: „Древна Европа“/Ancient Europe/, „Кралска Европа“/Royal Europe/, „Романтична Европа“ /Romantic Europe/ и „Европа под земята” “/Underground Europe/. Старият Несебър със своите богати археологически останки, е представен в раздел „Древна Европа“ по един автентичен и иновативен начин - дело на медийните експертите от Нешънъл Джиографик и с помощта на информация, селектирана и предоставена от Община Несебър. За улеснение на потребителите уеб-платформата ще бъде лесно достъпна и от мобилни устройства. Очаква се тя да бъде активна през ноември.
Във връзка с този нов проект представители на Община Несебър - Галина Бабева - директор на дирекция „Управление на проекти по европейски фондове и екология“ и Николай Орешков – архитект в общината, взеха участие в уършоп под надслов „Древна Европа“ по проект „Пътувания из обекти на ЕС“ в гр. Тарагона, Испания, организиран от ЮНЕСКО със съдействието на „Нешънъл Джиографик“ и Туристическата асоциация на Тарагона. На форума Старинният Несебър бе представен чрез мултимедийна презентация и колаж от рекламни филми.