Хотелиери губят 12 млн. лева заради фалшиви претенции на туристи (ВИДЕО)
Хотелиерите плащат годишно компенсации в размер на около 12 млн. лева заради шума от дискотеките по плажа. От концесии на плажната ивица пък държавата печели 8 млн. лева.
Пред камерата на Нова телевизия хотелиери се оплакаха, че шмекери от Обединеното кралство предявяват абсурдни претенции, за да може почивката им у нас да излезе безплатна.
От май до август в Комисията за защита на потребителите са постъпили над 6000 жалби и сигнали.
Най-често оплакванията са свързани с неработещи климатици, лоша хигиена, некачествена храна и алкохол, затруднен достъп до плажовете. Скърцащи матраци, стари фъстъци в мини бара, намусени камериерки и дори липса на мемори пяна във възглавниците са част от поводите за писане на жалби това лято.
Капризите на туристите започвали още при настаняването.
Семейството на Анджелика и Робърт от Полша избрало Слънчев бряг за септемврийската си почивка и оплакванията не закъснели.
„Ако беше по-слънчево и топло, би било по-добре. Не очаквах толкова мрачно време“, жалва се Анджелика. Надявах се морето да е по-спокойно в този сезон, добавя Робърт.
Оплакванията в хотела започвали от лошото време и свършвали до намусени камериерки. Изненадващо обаче жалбите идвали след почивката.
Седем дни са издържали на тези „ужасни“ условия и накрая се жалват, уточнява хотелиерът Елена Николова.
Хотелиерите се налага да плащат огромни обезщетения дори и да няма проблем.
Много често се случва гостът да не обърне внимание и да каже например, че асансьорът го е затиснал, добавя Константин Занков.
„Има такъв случай в Слънчев бряг. Туристка е паднала и си е ударила главата. Разбила си е ченето. В момента иска обезщетение за хиляди паунди, защото трябвало да си сложи импланти“, добавя Занков.
Най-често обезщетения се искат за хранителни натравяния. Те са без основания. Специалисти обясниха, че няма как да стане това само за един човек.
Пияни туристи пък обвиняват хотелиери, че масичката е сложена така, че да им препречи пътя и да се спънат.
Според собствениците на хотели оплакването се е превърнало в бизнес, който се развива с все по-бързи темпове. Чужди туристи – предимно от Великобритания и Германия измислят всевъзможни причини – често абсурдни – за да недоволстват.
Хотелиерите смятат, че чрез жалбите искат просто да си възстановят част от дадените за почивката пари. И отчитат щети за милиони. Данните показват, че в края на лятото хотелиерите ще трябва да върнат обезщетение средно от 2,5 евро на английски турист и от 2 евро на германски турист заради жалби.
Туроператорът веднага обезщетява наглия турист, за да не се разгласява случаят и да не навреди това на имиджа му, обясни в „Здравей, България“ доц. Румен Драганов от Института за анализи и оценки в туризма. Парите обаче накрая ги плащат хотелиерите.
6
Коментара по темата
6.
Мунчо
12.09.2017 12:47:44
Ами като им е толкова акъла на тези хотелиери, като назначават любовниците и роднините си за управители ще плащат и ще реват!
Давам ви безплатен съвет:
1. Регистрираш фирма ЕООД или ООД с капитал 2лв, да не могат да те дърпат и като физическо лице
2. Сключваш договор за наем с фирмата собственик на хотела
3. Категоризираш си хотела с тази новата фирма /таксата варира от 500 лв за хотел с 30 стаи, до 5000 лв за хотел с над 500 стаи/
4. Тръгнат ли да те съдят пияни англичани или ако някоя институция ти издумка здрав акт за нещо, докато ти направят запор на сметките /ако изобщо го направят/ зануляваш всички сметки и да съдят арменския поп. Фирмата няма активи, няма пари и довиждане!
5. Ако няма проблеми - работиш си с тази фирма и следващия сезон, но ако има - регистрираш си пак нова фирма с капитал 2 лв и процедурата е същата.
Айде със здраве и на хотелиерите - да почерпят!
Давам ви безплатен съвет:
1. Регистрираш фирма ЕООД или ООД с капитал 2лв, да не могат да те дърпат и като физическо лице
2. Сключваш договор за наем с фирмата собственик на хотела
3. Категоризираш си хотела с тази новата фирма /таксата варира от 500 лв за хотел с 30 стаи, до 5000 лв за хотел с над 500 стаи/
4. Тръгнат ли да те съдят пияни англичани или ако някоя институция ти издумка здрав акт за нещо, докато ти направят запор на сметките /ако изобщо го направят/ зануляваш всички сметки и да съдят арменския поп. Фирмата няма активи, няма пари и довиждане!
5. Ако няма проблеми - работиш си с тази фирма и следващия сезон, но ако има - регистрираш си пак нова фирма с капитал 2 лв и процедурата е същата.
Айде със здраве и на хотелиерите - да почерпят!
5.
cypres hill
11.09.2017 23:20:13
50miliona puanda sa platili Kipurski hoteliri na nagli luzlivi ANGLICHANI koitiluzeiki za hranitelni otrawinia sa faliralki i zanulili pecchalbite na0000000.Kato vhotela oswen aglidhani ima rusnaci i skandinavci no hranata iawno e otrowna SAMO za nahalnite anglichani swiknali samo dawzemat i nikoga da dawat
4.
Фффг
11.09.2017 15:56:22
Верно е,тази година наеха и много миризливи нелъдарни циганки от малко търново,отвтът направо са
3.
Хаха
11.09.2017 15:43:28
Хотелиери печелят десетки милиони чрез фалшиви реклами..все билу на първа линия...на 100м от морето. Гръм да ви удари алчняри убити !
2.
ДА ГУБЯТ!
11.09.2017 13:14:07
Докато не се научат да уважават туриста и докато не разберат, че с трици маймуни не се ловят, в смисъл: наемане на полуграмотни работнички и работници от Айтоските села, където биха ходили в шалвари, за да ги ползват като пенкилер-персонал, да ги цакат с ниски заплати...или да им ги плащат отвреме-навреме...
1.
АА
11.09.2017 11:51:30
Така трябва - оплаквания до дупка, за да се повиши качеството.
Зимата от лифта на Боровец капеше мръсотия. Оклепа ми якето - отивам да вдигам скандал на Бороспорт.
Първо наглата кифла се опита тотално да мине метър, като ми обяснява, че при тези атмосферни условия винаги така ставало. Аз и обясних, че това се случва само на стария им лифт. После предложи да ми да ми изперат якето - за тези които не знаят тези якета се перат възможно по рядко, със специален прах, на ниска температура, бавни обороти и на програма без центрофуга. Настоях да ми платят обезщетение, заплаших, ескалирах и накрая си платиха, даже ми дадоха бонус. Така че хората трябва да си търсят правата, а не като стадо да приемат разни мутри да ги стрижат по курортите.
Зимата от лифта на Боровец капеше мръсотия. Оклепа ми якето - отивам да вдигам скандал на Бороспорт.
Първо наглата кифла се опита тотално да мине метър, като ми обяснява, че при тези атмосферни условия винаги така ставало. Аз и обясних, че това се случва само на стария им лифт. После предложи да ми да ми изперат якето - за тези които не знаят тези якета се перат възможно по рядко, със специален прах, на ниска температура, бавни обороти и на програма без центрофуга. Настоях да ми платят обезщетение, заплаших, ескалирах и накрая си платиха, даже ми дадоха бонус. Така че хората трябва да си търсят правата, а не като стадо да приемат разни мутри да ги стрижат по курортите.