Кредитът е за валидаторите на маршрутките и тролейбусите, след внедряването им ще оптимизираме значително разходите си
-Г-н Драгнев, какво наложи „БургасБус” да поеме кредит от 800 хил.лева?
-Идеята на новата транспортна схема бе със смяна на линиите да се стига до всяка точка на града. Бургазлии обаче не го припознаха – дали заради това, че градът ни е малък, или, че нямаме подобни навици. Знаете, че се стигна до съпротива и въведохме новите линии – Б11 и Б12, които свързват ж.к.”Меден рудник” с ж.к.”Изгрев” и със „Славейков”. Това са дълги маршрути, които стигат от край до край на Бургас. Така отпадна прекачването, което беше необходимо като пътуваха само Б1 и Б2. В момента сме наситили Б11 и Б12 с автобуси, защото там има електронно таксуване. В тролейбусите обаче няма подобна възможност. Там се пътува с хартиена карта, а с нея не може да се качиш в автобуса.
-Това подрива самата идея на проекта…
-За да осигурим свързаност на хората, които пътуват с електронното таксуване, сме наситили сериозно линиите на Б11 и Б12. Пуснали сме повече превозни средства, отколкото са необходими. Въртим 70 хил.км повече, за да облекчим пътуването и осигурим автобуси на добър интервал от време. Когато монтираме бордовото в тролейбусите, новите автобуси и маршрутките ще се оптимизират разходите. Вместо да пътуват по 7 автобуса по Б11 и Б12 може да ги направим 5. Добрата новина е, че приходите ни са устойчиви. В Бургас пътниците са константна величина и е ясно колко средства ще постъпят всеки месец, но разходите до този момент ни бяха малко по-големи. За да ги намалим трябва да дадем възможност да се пътува с електронна карта във всяко наше превозно средство и тогава да разредим тези автобуси, за да не се припокриват линиите на тролейбусите и автобусите, както се получава в момента.
-Има ли финансови проблеми управляваното от Вас дружество? Опозицията обяви, че едва ли не фалирате, а днес изнесохте данни, че приходите ми са 25 млн.лева годишно.
-Няма никаква опасност да фалираме. Приходите ни са константна величина, разходите ни в първите месеци на годината бяха малко по-високи, защото пътниците изпитваха сериозни проблеми с пътуването по изцяло новата транспортна схема, което наложи много промени, за да бъде тя удобна за всички. Първите няколко месеца бяха тотална загуба за нас, след което започнахме да оптимизираме и сега балансът ни е много добър.
-Какъв беше отливът на пътуващите в първите месеци.
-Може би 20 %, но сега са възстановени и приходите ни са същите, както през миналата година. Сега ще оптимизираме и разходите си и финансовото ни състояние още повече ще се подобри.
-Ясно е, че проблемите идват от маршрутките и тролеите, които нямат валидатори, но защо не бе предвидено закупуването им по проекта?
-Защото са по различни проекти. 7-те автобуса, които купихме, плюс маршрутките, както и 22-а тролея не са по проекта за Интегриран градски транспорт, а в него се предвиждаше оборудване само за тези превозни средства, които са закупени по този проект. Тролеите са по ОП „Околна среда”, съчленените автобуси и маршрутките са със средства на „БургасБус” и заради това ние правим инвестицията за бордовото оборудване. Проблемът там е, че две различни фирми спечелиха поръчките и трябва да синхронизират устройствата си.
-Кога ще въведете новите валидатори в тролейбусите и маршрутките?
-Обществената поръчка е проведена и срокът за изпълнение е до 5 декември т.г.
-Тогава ли ще отпадне физическият контрол в автобусите?
-Физическият контрол ще остане в автобуса, засега. От една страна ще бъде с контролни функции, а от друга – ще извършва продажбата на билети, защото първоначалната идея това да се прави от водача е сложна за изпълнение.
14
Коментара по темата
14.
Глиган Пеевски
01.09.2017 08:27:20
Заплатите се забавиха един месе само и то стана така, че ги платиха на 3 дена. 40%, 40% и 3тия ден 20%. Лошото е че не дадоха ваучерите. Не знам каква е причината, но се надявам да се оправи всичко.
Въпреки това мълвата за умишлен фалит поради апетит и желание за приватизация още върви. Склонен съм да вярвам, въпреи че не мога да потвърдя или да оборя мълвата.
Въпреки това мълвата за умишлен фалит поради апетит и желание за приватизация още върви. Склонен съм да вярвам, въпреи че не мога да потвърдя или да оборя мълвата.
13.
до RE,6,7
31.08.2017 23:00:52
Ами то и без такива олигофрени , като тебе може, ама майката природа все пак ви е създала за статистиката. Най добре си набивай камшика към третия свят, нивото ти е точно за там.
12.
до 456
31.08.2017 14:25:59
чудесни решения, няма що. обаче милионните заеми от кой мислиш, че се плащат?
11.
456
30.08.2017 20:39:48
Стига сте плюли само, това е отражение на всички ви, които сте тук в България, като не ви харесва се махайте. На думи ....бля бля много сте силни, А всички вие какво сте дали и сте направили изобщо за тази Държава. Нека проблема да е само тук - транспорта. И след като не ви харесва, не пътувайте с обществения превоз. Не може да бъде удобно на индивидуално на всеки, това не ви е таксиметрова компания... по заявка и желание на клиента. Ползвайте си колите като много знаете и си плащайте синята зона..... и дано Кмета по-скоро увеличи многократно таксата за паркиране.
10.
Колев
30.08.2017 15:31:45
тройбус??????????
9.
123
30.08.2017 09:55:56
номер 11 редовно закъснява - идва на 20-30 мин и то в часовете пик! Автоматите за зареждане на карти също все още не работят!
За сметка на това, цената на ученическста карта вече не е 13,80, а 16,00. Премахнат е и пакет ВИП 100, с който цената на билета излизаше 0,80лв.
За сметка на това, цената на ученическста карта вече не е 13,80, а 16,00. Премахнат е и пакет ВИП 100, с който цената на билета излизаше 0,80лв.
8.
Dreik
30.08.2017 09:41:55
За мен:
Направихме проект, спечелихме го. Транспортната схема се оказа пълен провал и я променихме(казвайки, че отчитаме мнението на гражданите) и сега стана пълна каша, защото се обезсмислиха бързите линии.
Отделно се издънихме и с първите подизпълнители и сега вместо да имаме единна система ще синхронизираме две....ама ще изхарчим и един милион левчета ваши, щото така трябва.
Спирките супер лъскави и нефункционални. Отоплението не работи. Седалките ръждясаха. Не пазят от вятър и сняг, донакъде от дъжд пазят, но иначе са за по 50 бона.
Таблото на всяка спирка изписва, че автобуса идва до две минути и този надпис седи 10 минути.......
Разчертахме дебилски града и пътищата и всеки пак си кара където иска. Един не сме глобили.
Системата за приоритизация на трафика не работи, щото няма човешки капаците да я настрои и оптимизира. Камерите ги сложихме ама няма кой да ги наблюдава. Реагираме само като стане нещо, а не превантивно.
Като цяло.......мнооооого пари и ефективност на 50%.......а Руска Бояджиева завива шоколад в станиол
BTW Драгнев не е лош човек. А в БГ се работи просто така.
Направихме проект, спечелихме го. Транспортната схема се оказа пълен провал и я променихме(казвайки, че отчитаме мнението на гражданите) и сега стана пълна каша, защото се обезсмислиха бързите линии.
Отделно се издънихме и с първите подизпълнители и сега вместо да имаме единна система ще синхронизираме две....ама ще изхарчим и един милион левчета ваши, щото така трябва.
Спирките супер лъскави и нефункционални. Отоплението не работи. Седалките ръждясаха. Не пазят от вятър и сняг, донакъде от дъжд пазят, но иначе са за по 50 бона.
Таблото на всяка спирка изписва, че автобуса идва до две минути и този надпис седи 10 минути.......
Разчертахме дебилски града и пътищата и всеки пак си кара където иска. Един не сме глобили.
Системата за приоритизация на трафика не работи, щото няма човешки капаците да я настрои и оптимизира. Камерите ги сложихме ама няма кой да ги наблюдава. Реагираме само като стане нещо, а не превантивно.
Като цяло.......мнооооого пари и ефективност на 50%.......а Руска Бояджиева завива шоколад в станиол
BTW Драгнев не е лош човек. А в БГ се работи просто така.
7.
RE-5
30.08.2017 07:35:47
Защото може и без кондукторки.
Защото се научете да бъдете учтиви и да не мекате.
- Извинети, зъпувиядъти, минети утпред.
Защото се научете да бъдете учтиви и да не мекате.
- Извинети, зъпувиядъти, минети утпред.
6.
RE-3
30.08.2017 07:32:20
Насе, много голяма употреба на "Аз".
Може да си смените работата.
Да ползвате услугите на дистрибутори и доставчици.
Да си наемете счетоводителка.
Да ползвате Електронни услуги.
Може да си смените работата.
Да ползвате услугите на дистрибутори и доставчици.
Да си наемете счетоводителка.
Да ползвате Електронни услуги.
5.
Една контрольорка -
30.08.2017 02:45:17
- добре ги разтягате локумите, господин Драгнев, браво.Кажете обаче, ако обичате защо всеки месец ни бавите сериозно заплатите? Нали уж финансовите показатели са много добри.....
4.
До Наско
30.08.2017 00:12:54
"Няма такива тъпаци !"
Има Наско, има и това сме ние!
Има Наско, има и това сме ние!
3.
Наско
29.08.2017 23:09:39
Няма такива тъпаци ! Нито автобусните линии са удобни нито е удобно да шофираш с колата.Защо сте такива кауни бе хора ? Спрете да мислите как да крадете повече ами направете нещо добро за жителите и
посетителите на града.Много от хората не работят като вас в общината от 9:00 до 17:00.
Как да ходя да зареждам с автобуса магазина си,как да ида до нап,нои или за нещо друго с автобуса на време и да се върна.Сигурен съм на всички,които се занимават с бизнес не им е удобно от вашите линии и простотии.
Като не можете да си вършете работа - сменете я.Елате да поработите моята и вие да ми плащате осигуровките и всички други бирници.
посетителите на града.Много от хората не работят като вас в общината от 9:00 до 17:00.
Как да ходя да зареждам с автобуса магазина си,как да ида до нап,нои или за нещо друго с автобуса на време и да се върна.Сигурен съм на всички,които се занимават с бизнес не им е удобно от вашите линии и простотии.
Като не можете да си вършете работа - сменете я.Елате да поработите моята и вие да ми плащате осигуровките и всички други бирници.
2.
Божидаров
29.08.2017 21:42:17
От всичко написано разбрах 3 неща.Първо-първоначалния вариант на транспортната схема е изцяло променен защото не е харесан от бургазлии.Второ-сега като платим 800 000лева за валидаторите ще се въведе прекачването което не се възприема от гражданите.Трето Герб наливат много наши пари в медиите за да ни правят на маймуни.Но след като пак ги избират значи маймунарника е доволен че се е измъкнал от исихията.
1.
Драгнев ЛЪЖЕЦА
29.08.2017 21:35:50
Още в началото на годината г-н Драгнев съобщи най - помпозно, че след въвеждането на новата транспортна схема даже е имало уселичение на пътуващите. След това съобщи, че най-късно до пролетта ще се въведат и валидаторите на тролеите и маршрутките. Сега разбираме, че ни е излъгал и иска още пари. ОСТАВКА на всички виновни на хаоса с транспорта и некомпетентите решения.