Шефът на „БургасБус” Петко Драгнев разби на пух и прах твърденията на опозицията за фалит на дружеството
Преди няколко дни председателят на ОбС Бургас Костантин Луков внесе докладна записка, с която се искаше разрешение„БургасБус” да поеме кредит от 800 хил.лева. Този ход бе разчетен от опозицията в местния парламент като сигнал за сериозни проблеми на дружеството, дори фалит. Съветници настояха за извънредна сесия, на която да се коментира финансовото състояние на „БургасБус”.
Черният сценарий за фалита на общинския превозвач бе развенчан от директора Петко Драгнев, който подробно разясни за какво са необходими 800-те хил.лева кредит – за валидатори за тролейбусите и маршрутките, които са закупени по други проекти, извън този за Интегрирания градски транспорт.(с обща стойност 120 млн.лева)
В последните няколко години „БургасБус” обнови целия си автопарк, след като спечели финансиране по всички възможни европейски проекти – „Околна среда”, „Региони в растеж” и други.
„Идеята на новата транспортна схема беше малко на брой автобуси с прикачване да стигаш до всяка точка на града. Бургазлии не го припознаха, заради което въведохме Б11 и Б12, които свързват ж.к. „Меден рудник” със „Славейков” и ж.к.”Изгрев”. Това са дълги линии – от край до край на града. На места те дублират със съществуващите, но няма какво да направим, защото липсват валидатори на тролейбусите и маршрутките и не можем да осигурим безпроблемно прекачване с един билет ”, обясни пред Флагман.бг инж.Петко Драгнев.
Той подчерта, че след закупуването на тези устройства разходите на общинския превозвач ще се оптимизират.
„В момента сме наситили Б11 и Б12 с автобуси, защото в автобусите има електронно таксуване, а в тролейбусите няма. Там става с хартиени карти. Ясно е, че пътуването така е несъвместимо. Въртим по 70 хил.километра повече на месец, заради това, че трябва да осигурим добра свързаност на бургазлии. Когато монтираме валидаторите в тролейбусите, ще дадем възможност да се оптимизира схемата. Няма да пътуват по 7 автобуса по линия, а например по 4-5. Това ще намали нашите разходи”, обобщи Петко Драгнев.
По думите му разходите в последните месеци са повече, приходите се върнали на старите нива, след като в първите три месеца на годината имало сериозен спад. Приходите на „БургасБус” са 25 млн.лева на година и финансовото състояние е много добро, категоричен бе Петко Драгнев.
ПОВЕЧЕ ПО ТЕМАТА ОЧАКВАЙТЕ ИНТЕРВЮ С ПЕТКО ДРАГНЕВ ВЪВ ФЛАГМАН.БГ
9
Коментара по темата
9.
Ко
30.08.2017 09:29:53
Хм....
8.
...
30.08.2017 07:47:33
Имали 25млн приходи, а нямат 800хил.лв да извадят да си купят валидатори...нямам какво да кажа!
7.
,lm.
29.08.2017 18:12:55
В другите държави има Мафия---- в нашата Мафията си има държава.......... тя цялата държава е една финансова пирамида крепяща се на "отпусканите" кредити от западните банкови фараони с мангизи долар.-евр- хартиики без некакво реално покритие.....
6.
На Шака Зулу брат му
29.08.2017 14:27:24
Накрая попарата ще я изсърба Бат Петко.Така ми се струва...
5.
:-)
29.08.2017 13:52:13
До 15км. транспорт (до работа и обратно) ми е колкото 2 билетчета. А за Англия... седмична карта, неограничено ВРЕМЕ и БРОЙ пътувания струва 2 часа труд на минимална заплата. СИРЕЧ(!!!любимия лаф) 5,56лева в Бургаски пари. За 22лева бих си купил карта. Но за 40лева ще си карам колата.
4.
ddd
29.08.2017 13:30:52
Банда некадърници, съсипаха една работеща транспортна схема, доказала се като такава и напълно подходяща за малък град като Бургас. Извършиха куп безумни промени за да оправдаят огромната кражба на средства по проекта. Самата транспортна схема беше изготвена от същите некадърници като тях самите но име "под наем" за да вдъхва респект . Сега последствията ще тегнат години наред.
Бургасбус не е на солидна печалба дори сега, когато получи всички транспортни средства като подарък и те са още в гаранция, следователно няма разходи по обслужването им. Давате ли сметка какво ще стане след година, когато всички ремонти ще бъдат за сметка на дружеството. Когато всички тези транспортни средства се амортизират и имат нужда от постоянни скъпи ремонти. Когато всички други безполезни елементи по проекта започнат да се амортизират и отпадат един по единт просто защото няма пари за поддръжката им. Тогава ще светне мащаба на тази кражба.
Тогава ще има отново "оптимизация" на транспортната схема и тя все повече ще се доближава, до първончалния и вид, от който толкова много искаха да избягат.
Бургасбус не е на солидна печалба дори сега, когато получи всички транспортни средства като подарък и те са още в гаранция, следователно няма разходи по обслужването им. Давате ли сметка какво ще стане след година, когато всички ремонти ще бъдат за сметка на дружеството. Когато всички тези транспортни средства се амортизират и имат нужда от постоянни скъпи ремонти. Когато всички други безполезни елементи по проекта започнат да се амортизират и отпадат един по единт просто защото няма пари за поддръжката им. Тогава ще светне мащаба на тази кражба.
Тогава ще има отново "оптимизация" на транспортната схема и тя все повече ще се доближава, до първончалния и вид, от който толкова много искаха да избягат.
3.
Prochetete
29.08.2017 13:10:26
Za transporta v London
2.
Az
29.08.2017 12:56:15
Т.е. по думите на Петко Драгнев новата транспортна схема е пълен провал: Хората не са я припознали и не я одобряват. Превозвача върти повече километри, съответно има повече разходи. Приходите са спаднали драстично и само летния сезон малко е закрепил положението. За капак - автобусите се движат празни и има нужда от нови кредити. Уникално, страхотно, невероятно! И всичко това за 150 милиона! Да са ни живи и здрави общинарите и все така да няма кой да им търси отговорност!
1.
Припомням !
29.08.2017 12:43:01
Линията на тролейбус Т 2, трябваше да стига до Окръжна болница, да върти на колелото на Мираж и да се връща по "Стамболов", влизайки в сегашния си маршрут.По този начин тролейбуса щеше да свърже МлРудник, Изгрев,Зорница и Славейков.Да, ама не, паричките изчезнаха и линията стана нефела.Довършетея и вижте каква натовареност ще има, ама трудно ще се краде от там, нали, не е като от поръчки за автобуси ?