От другата страна на 4-те празни стола в Созопол и защо Борисов си остава популист
Помията от евтин, зрелищен популизъм преля кофата снощи с включването на самия министър-председател Бойко Борисов, който обяви, че ще скъса от проверки заведението, разбирайте - данъчни, Комисията за защита на потребителите, Агенцията по храните, Инспекцията по труда, РЗИ и прочее държавни органи, които, ако искат, могат за дълго да те занулят. Но това е ясно само за тези, които реално са в частния бизнес и знаят какво е да те прецакат клиенти с нереализирана резервация. Още повече, ако се надяваш на някаква печалба само от сезонна работа.
Тук не иде реч за защита на ресторанта, който, установихме, че освен липсата на касови бележки, работи с лиценза на друго заведение, а за анализ на реалната обстановка за бизнеса у нас.
Бихме поставили следните въпроси при сходна ситуация така: Защо при резервация на маса в дискотека край морето, плащаш минимум 100 лева заради бутилката с уиски, която е задължително поставена, независимо че може и да си трезвеник? А защо при резервация на хотелска стая блокират сумата за нощувки в кредитната ти карта, оставяйки вариант да се откажеш в разумен срок, но не и по времето, когато би трябвало вече да си настанен?
Има още много аналогии - напр. как ще се почувства един истински добър фризьор, козметик, масажист, маникюрист или който и да е представител от сферата на услугите, ако клиентът не спази уговорката за запазения час?
Управителят Тони Матеев обясни пред Флагман.бг, че клиентите, заради които пострада така жестоко, се държали крайно невъзпитано. Няколко пъти те внимателно били помолени да отстъпят празните четири стола.
Сервитьорът от тяхната маса дори отказал да ги обслужва заради унизителните реплики, които му подхвърляла компанията от шестима млади туристи - гости на града. В същото време персоналът е бил принуден да връща редовни клиенти, свикнали с добрата кухня и бързото обслужване, тръгващи си обидени заради липса на разумно обяснение за празните най-хубави места от терасата над морето.
Не отричаме принципа „Клиентът винаги е прав!”, но в конкретния случай това е дисбаланс на отношения, водещ до там, че търговецът няма как да компенсира пропуснатите ползи от нереализиран оборот. В пика на сезона крайбрежно заведение да връща клиенти при налични празни столове и при условие, че самият сезон е реално свит до точно един месец, някак си излиза нелогично и нечестно.
Защото утре, заради такъв точно тип клиенти, които в хор с министър-председателя ни защитаваме първосигнално, ще сме изгонили и последния нормален турист по българското Черноморие.
Хвалете сега чуждите курорти! А за нашите типичният ни български манталитет ще се погрижи. Докато се самоизядем.
25
Коментара по темата
25.
Milva
13.08.2017 12:12:06
Всичко зависи от условията на резервация които са обявени на видно място. Ако в тези условия има включена точка, за празно място 20 лева, то само си чешете езиците със случая.
24.
Ангел
11.08.2017 23:53:11
Бойко, ти вместо да се чудиш как да привличаш внимание и симпатии, вземи си заври някъде оная ножица, с която режеш лентите на магистралите. По-долнопробни пътища от българските не съм виждал никъде по света, а съм бил в доста по-бедни държави. Не се занимавай с ресторанти и столове. Имаш около 1000000 по-важни неща за вършене. Скапани негодници крадливи !!!!
23.
Иванов
11.08.2017 21:08:13
Ок съгласен съм за резервациите в "белите" държави и развитието на бизнеса, но кой бизнес? Този с чужди лицензи и категоризации. Нека автора ми каже, това може ли да се случи в Германия например. А, че е популизъм е повече от ясно. Не знам защо ни е мин съвет и министри щом ББ решава всичко. Да здраствует батушка
22.
Клиент
11.08.2017 15:30:57
От поръчаното в бележката не виждам да е имало 6 души на масата, а и по поръчаните неща мисля че това са били зрели хора. Още повече че бележката е издадена в 17:41ч. До тук е видно, че хората не са седмали да се напиват тъй като има поръчани една бира и едно полмари, което ме навява на мисълта, че обясненията на тоя управител са поредния прах в очите "ни лук ял ни лук мирисал". Ами аз пъл като клиент на едно заведение в което имам намерение да оставя около 140лв. което е малко над четвърт минимална работна заплата ще си стоя колкото си искам. Тва да не е заведение за бързо хранене, че ще ям за 20мин. и ще си ходя. И в заключение смятам, че щом желае да са му свободни столовете, да си сложи маси четворки с опция за съединяване и готово. Иначе популизъм или не от страна Борисов не ме интересува толкова, но отзвука е достатъчно голям, че да се светнат всички тарикат управители, че не може да си правят такива своеволия.
21.
Неразбираща
11.08.2017 13:33:02
Оставете хората да работят бе смотаняци! Обикновеният работник и ресторантьора плащат на държавните лапачи. Тези същите побъркват бизнеса и извиват ръцете на всеки , който си покаже главата от блатото наречено държава!
20.
че гевара
11.08.2017 11:37:49
бойко цялата държава ли оправи че се хвана за ресторант, ама тука хубаво го ухапаха проститутките-(разбирайте журналистите) боко си отива ама и виe ще го последвате, щото кой ще ви финансира вмирисаното пропагандно сайтче и мръсната курвенска журналистика
19.
Антон Д
11.08.2017 10:47:22
Колко било лесно да си платиш за статия...
18.
Стефан
11.08.2017 09:35:56
Ясно,е че.в статията се защитава заведението,което не само,че.не издава фискални бонове,ами и товати клиентите със сметката. Ако са били наистина невъзпитани и са се държали аругантно,в нормалните заведения в София ги молят да напуснат заведението. Ако наистина са били 4—ма,а са запазили маса за 10 би трябвало да ги предупредят,за тези 20лв за стол. Тогава може би са щяли да освободят масата или столовите и да се преместят. Ама не! Лакомите собственици и управители са проявили алчност и най—вероятно не са уведомили клиентите за тази „такса стол”. Уважаемият писател на статията се чуди какво да измисли,за да защити ресторанта,обаче не е прав! В дискотеките които искат 100лв за маса както казва и бутилката водка е оставена на масата, независимо дали искат да я пият или не, клиентите предварително знаят,че трябва да платят 100лв. По същия начин е и с хотелите! А клиентите в случая на ресторанта дали са били уведомени предварително,че ще платят таксата за стол или не!Или когато са им занесли сметката — изненада!
17.
Д
11.08.2017 09:23:54
Еми Флагман са си абсолютно прави в случая!Повечето коментиращи тук, ако са на мястото на тея, дето са чакали да седнат, и гледат, че столовете се държат празни беьпричинно от някакви пишлигари, ами хич няма да реагирате културно
16.
*********
11.08.2017 09:04:10
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни или обидни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
15.
dd
11.08.2017 07:42:18
най-точната статия по темата досега!
14.
titi
11.08.2017 06:45:49
Въпроса не е за собственика,а има ли логика да взема страна и заплашва един министър председател.Кой е по нагъл?Защо пак удар по неудобните на приятелите ни?имаше статия и срещу кмета закрилник на дискотека.Защо няма затова примиерска реакция в същия стил?
13.
бранш
11.08.2017 00:11:21
При това положение, драга Махмуд, се гонят клиенти или се вика полиция да ги разкара. Явно не са много наясно с ресторантьорството и обслужването, след като стана такъв сканадал и сред обществото. Па те от ресторанта нека си дрънкат каквото си искат...
12.
Флигман
10.08.2017 23:55:17
Платиха ни за статията това е! Чудо голямо!
11.
алоу
10.08.2017 23:23:36
Управителят на заведението си абсолютно виновен и супер нагъл. Тез сърцераздирателните си ги спести. Хората са се подсигурили вече в машинката с кодче за тази такса, ама не им е минал номера този път и са попаднали на грешните жертви тоест клиенти. А даже не са им оставили и малко пари за сметката. Въпросният ресторант винаги е бил прескъп и управляван от наглеци. Да си вземат поука и другите нагли ресторантьорчета дали да се тарикатят и наказват клиентите си. Пък после пиши ако искаш, че и Тръмп бил не знам си кво.
10.
Не мога да повярвам
10.08.2017 22:44:46
Как е възможно толкова простотия в коментарите ви. Не сте ли чували за лично мнение. Това е мнението по тази тема на Емел Махмуд - журналист от редакцията, но това не означава, че е мнение на цялата редакция и не е подписано от Флагман. Това е, миже би, сред много малкото останали медии, в които се допуска плурализъм и това е безценното
9.
666
10.08.2017 22:35:51
Flagman,просто ви признах !!! 5 статии с плювни, и изведнъж ви се преобръща мнението. Е не!!!
8.
Георги
10.08.2017 22:09:58
Да си журналист/репортер е по-зле от това да бъдеш проститутка. Макар че и в двете професии се продаваш, проститутката задоволява нечий сексуален нагон и е дотам, а журналистът се продава, за да манипулира публиката, което е с изключително сериозни последици.
Надявам се, че ви плащат достатъчно и вечерно време спите спокойно, защото сте толкова вредни, че трябва да ви изгорят и да разпръснат пепелта.
Надявам се, че ви плащат достатъчно и вечерно време спите спокойно, защото сте толкова вредни, че трябва да ви изгорят и да разпръснат пепелта.
7.
Само така
10.08.2017 22:02:52
Е платиха ви и голяма реклама му дръпнахте
6.
california wonders
10.08.2017 21:51:04
Aman ot romski statii
5.
Yyy
10.08.2017 21:47:00
Вярно че показаната бележка не е касов бон . Но за конкретната сума на посочените дата и час има издаден фискален бон. Това се премълчава че да се чопли дълго темата. Като няма сензации лятото, да си ги създадем..
4.
Чета и не вярвам на ушите си
10.08.2017 21:24:24
Емелче, четох веднъж, втори път и се разплаках. Каква огромна разлика от вчера до днес? Вчера го разнесохте по всички медии и го "разпнахте" като унищожител на Туризма в Мутрогения , а днес го представяте като жертва на Главната Мутра на Територията. Колко ли струва такъв остър завой, отговор не очаквам, но и ти май ще бъдеш изкупителна жертва на хората които взеха парите.
3.
The dark side of Kasabova
10.08.2017 21:14:25
Лапай на бойко , вземай кинтите на шматките дето се опитват да си направят (анти) реклама в жалкият ти сайт , и вземи си роди едно дете , ще ти обърне мирогледа наобратно .
2.
truestory
10.08.2017 21:07:21
typoto ime na taq izpyrdqna krychma selska naobratno procheteno e solim. dali sluchainost ili gi solite qko. 20 lewa za stol ako mi taksuvash shte si tyrsish i stola i masata v moreto
1.
Георги
10.08.2017 21:06:33
Стига вече с тия столове, че почва вече да става досадно!
Всеки гледа да задържи клиентите, до бъдат доволни, да дойдат пак и да доведат още клиенти с положителните си коментари. Умните управители и служители знаят как да се оправят с всякакви чешити. Това се учи – как да се справяш с идиоти. Това, което са направили от това заведение, не е начинът. Определено им трябва сериозно обучение.
Всеки гледа да задържи клиентите, до бъдат доволни, да дойдат пак и да доведат още клиенти с положителните си коментари. Умните управители и служители знаят как да се оправят с всякакви чешити. Това се учи – как да се справяш с идиоти. Това, което са направили от това заведение, не е начинът. Определено им трябва сериозно обучение.