Най-модерният електробус в Европа тръгва към „Меден рудник”, вижте супервозилото (ВИДЕО/СНИМКИ)
Управителят на „БургасБус” инж.Петко Драгнев представи „Соларис”-а пред журналисти и подчерта, че това е бъдещето на обществения транспорт. Автобусът е с 30 седящи и 40 правостоящи места, климатизиран, нископодов, изключително комфортен.
„Първо трябва да се убедим в качествата, както експлоатационни, така и технически. По предварителна информация разходите му са много ниски – 1,7 KW на километър, което е по-ниско на цена дори и от газовите. И с поне 50 % по-нисък от дизеловите автобуси”, обясни за Флагман.бг Петко Драгнев.
Той подчерта, че плюсът на електробуса е, че няма ограничение на маршрутите и не се налага изграждането на контакта мрежа, както е с тролейбусите. Автобусът обаче и доста скъп – около 900 хил.лева. Стандартните двигатели са доста по-евтини – 350-400 хил.лева с газов двигател, около 500 хил.лева с дизелов.
В „БургасБус” е направена станция за зареждане на батериите. Според вида на експлоатацията са необходими между 5 и 7 часа за зареждането им. В големи европейски градове, където общественият превоз е на други нива от България, електроавтобусите вече се зареждали от датчици на пътното платно. Движейки се по улиците и минавайки през определени точки автобусите получавали необходимия си заряд, което не налагало спиране и допълнително зареждане, обясниха експерти по темата.
Животът на батериите на автобуса е около 6-7 години, разясни Милен Николов, представител на „Соларис”. Той допълни, че големият плюс на машината, освен, че е пази чистия въздух в града е, че не създава допълнителен шум. Той е практически безшумен.
ВИЖТЕ ПОВЕЧЕ ЗА СУПЕРАВТОБУСА В НАШЕТО ВИДЕО:
11
Коментара по темата
11.
Фицджералд
10.08.2017 22:58:44
Тоя маняк №9 ме разцепи от смях !
10.
Георги
10.08.2017 19:34:09
№9, страхотно чувство за хумор.
9.
Митето Кмета
10.08.2017 18:06:38
Ама как в цяла Европа в цялата слънчева система няма такъв автобус. Работи с фотони а вечер я кара на батерии никопол или турски от наща фирма. Не съм жалил средства (пък и как да жаля нали парите от вас ги зимам). Сложил съм ви фонтан по средата на буса да се разхлаждата у жегите а зимата ще е пързалка. Също така има барче с евтини цени (като на Света Анастасия). Пред всяка седалка има интерактивно табло чрез което може да си извикате холограма на най великите ми до сега - пясъчни фигурки,морски гари, градинки, фонтани и какво ли още не.Лично Боко го инспектира и каза че е по добър от стария му мерцедес. Ще им покажем на другите галактики кво се казва автобус както казах - не съм жалил средства.
8.
Къде
10.08.2017 18:01:51
а къде са парите за двата електроавтомобила ? И къде са те всъщност нали на общината много и трябваха?
7.
Обратен ефект
10.08.2017 17:10:30
Хубава машинка, ама неприемливо скъпа. И верно ще е кошмар за шофьорите- освен че от нафтата няма да има далавера, никой няма да го чува по улиците и ще трябва винаги да кара нащрек, да не му намаже някой мечтател гумите.
6.
До 3
10.08.2017 16:30:22
Така е, изсякоха дърветата, после се сетиха,че въздуха е мръсен и решиха да пуснат електробуси. И то забележете- по линията на тролеите, които до колкото знам също не замърсяват въздуха. Не е ли по-логично да заместят автобуси с ДВГ?
5.
Мда
10.08.2017 15:37:29
На баира към Меден Рудник да не се наложи пътниците да дават ток от телефоните си?
4.
Trader Joe
10.08.2017 14:47:28
Tui za bejancite li e ili za ciganqta 4e pensionerite iz4eznaha
3.
Бургаслия
10.08.2017 14:15:52
Дърветата ги изсякоха, но автобуса поне е ЕКО, дупе да ни е МЕКО.
2.
въй хора, вие добре ли сте?
10.08.2017 14:11:31
В големи европейски градове, където общественият превоз е на други нива от България, електроавтобусите вече се зареждали от датчици на пътното платно. Повтарям от ДАТЧИЦИ!? Хубаво е да се поинтересувате малко преди да пишете такива свещени глупости.
1.
Антон
10.08.2017 13:48:48
В Бургасбус е известен като наказателният автобус, който не слуша на него, да влачи ток колкото иска хахаха. Сигурно и Драгнев не е очарован от идеята за електробуси :)