"България Ер" контрира Царя, измислил си за проблемите със самолетите им
Полетът от Мадрид до София в събота е закъснял с 55 минути по независещи от авиокомпанията причини, а не както се твърди в разказа на анонимния пътник, на който се позовават от канцеларията на Симеон Сакскобургготски. Това съобщиха от пресцентъра на „България ер“.
Припомняме ви, че вчера бившият премиер се оплака, че авиокомпанията е съсипала уикенда на негови гости от Мадрид. В сайта си вчера той заяви, че е имало забавяне, както за пътниците, така и за техния багаж, а дори не са дали компенсации от авиокомпанията.
Вижте каква е позицията на компанията:
Във връзка с разказ, който е публикуван на уебсайта на Симеон Сакскобургготски и който получи широко медийно отразяване, "България Ер" внася няколко уточнения в името на обективното отразяване на случая:
Полетът от Мадрид до София е закъснял с 55 минути по независещи от авиокомпанията причини, а не както се твърди в разказа на анонимния пътник, на който се позовават от канцеларията на Сакскобургготски.
С оглед на сигурността на пътниците и заради високите температури на летището в Мадрид, за да се гарантира безопасният полет, командирът е взел решение багажите на пасажерите от полет FB472 да бъдат извозени с друг полет, което е задължителна процедура за сигурност в такива ситуации. Разбираме недоволството им, но е наш ангажимент и приоритет номер 1 да гарантираме безопасността на пасажерите, независимо от статуса им в обществото, съгласно международните протоколи за сигурност в авиацията.
Със съжаление отбелязваме, че това е поредният случай, в който закъснение на полет по причини, които не зависят от авиокомпанията, се отразява в много медии недостоверно, с избирателно цитиране на фактите, предоставени от „България Ер“ за сметка на обширно представената позиция на засегнатите пътници и с тенденциозни внушения за състоянието на авиокомпанията като цяло. По този начин не само се създава негативно отношение към „България Ер“, но и се насажда допълнителен стрес у пътниците на всички авиокомпании, защото казусите, свързани с работата на обслужващите агенти, метеорологичните условия и техническите проблеми, са общи, независимо че медийният интерес е насочен само към националния превозвач.
Към 08 август 2017 г. няма полети, които да закъсняват с повече от стандартните 20 минути. Справка от Оперативна дирекция на авиокомпанията показва, че за последния месец (9 юли – 7 август) полетите, които са закъснели с повече от 3 часа, са 5 от общо 750 изпълнени. В този смисъл всякакви твърдения и внушения, направени в публичното пространство за системна нерегулярност на полетите на националния превозвач, са неверни.
Както проверката на Главна дирекция „Гражданска въздухоплавателна администрация“ установи, системни проблеми или нередности в „България Ер“ няма. Случаи на закъснения могат да се наблюдават при формасжорни обстоятелства (метеорологични условия, технически причини), но те са изключения, а не тенденция.
Междувременно „България Ер“ започна нови проверки на работата на външните фирми, обслужващи агенти на авиокомпанията по летищата в чужбина. На базата на резултатите от проверките ще бъдат направени всички необходими промени за подобряване на качеството на обслужването и информиране на пътниците на място.
Молим колегите при отразяване на случая да взимат предвид и информират за двете гледни точки, както изисква журналистическата етика, както и да декларират при наличие на конфликт на интереси. Припомняме, че медиите могат по всяко време на денонощието да получат от нашия екип максимално конкретна информация за обстоятелствата около всеки полет на „България Ер“. Добави Коментар