Националният ни превозвач измамил гости на Царя. Вижте драматичния им разказ за „България Ер“!
Ключови думи:
България еър, авиопревозвач
През изминалия уикенд (5-6 август 2017 г. ), в разгара на летния туристически сезон, Симеон Сакскобургготски и съпругата му Маргарита поканиха гости от Испания в дома си в Царска Бистрица. Испанците решили да пътуват със самолет на „България Ер“ , без да подозират какви неприятни изненади ги очакват.Публикуваме премеждията на един от царските гости, които не са рядкост за „България Ер“ (без редакторска намеса), разпространен от пресслужбата на Симеон Сакскобургготски.
“Поредни закъснения и лъжи от страна на Националния превозвач или пътеписа на един изстрадал пътник. Закъснения, липса на информация, откровени лъжи, закъснял багаж, абсурдни … обяснения. Компенсация – липсва. Вече месеци от както проблемите с националния превозвач България Еър стават ежедневие. Почти няма полет, който да премине безпроблемно. И то въпреки, че държавата уж се намеси и разпореди проверки. Последният такъв случай ( последен поне за мен) е полетът FB472 Мадрид – София, който трябваше да кацне в София малко преди полунощ в събота. Да … ама не.
Още на летището в Мадрид стана ясно, че ще има забавяне, но никой не подозираше колко драматично ще е цялото това пътуване. Бидейки на борда на самолета, с огромно закъснение бе оповестено, и то след като пътниците започнаха да негодуват, че полетът се забавя заради … температурите вън. ОК, това е възможно по принцип, но нито вече бе толкова горещо – говорим за 22ч, нито пък пистата в Мадрид е къса, за да усложни излитането. А и около нас самолетите на други компании излитаха.
Все пак излетяхме. Вместо да се кацне в София както казах около полунощ, …. кацнахме около 3 нощес. Уморени, раздразнени, полетът бе тежък, защото и самолетът бе неудобен, стар и най-вече -тесен. Но поне пристигнахме. И тогава … оказа се, че багажът на всички пътници изобщо не е бил натоварен. Самолетът се оказва пълен, с друг товар. Явно платен по-скъпо от нашия! Дали International Air Transport Association (IATA) не би следвало да наложи една сериозна и заслужена глоба за тази измама? Подигравка. Поредна подигравка. А в цената на нашите билети багажът, разбира се си стоеше. След като пътниците научихме това, няма да казвам каква врява се вдигна и то с право. Пасажерите бяха предимно чужденци, дошли на почивка или по работа в София – Страхотно първо впечатление!
Тук дойде ред на новото обяснения от страна на БГ Еър – Спокойно, утре багажът Ви ще дойде с полетът от Мадрид, и ние за наша сметка, ще Ви го доставим до посочени от Вас адреси.
Това отне още 1 час престой на летището, където трябваше да опишем адрес за доставката на багажа, а и самият багаж. И така до сутринта. Но ако си мислите, че това е краят – май не познавате БГ Еър – неделният полет е от малък самолет – ембраер, който НЕ може да бъде натоварен с багаж извън този, който си има редовно. И те това отлично са го знаели, когато ни излъгаха, че още в неделя ще сме си получили багажа. Нагла лъжа, която уви, ще остане безнаказана.
И какво следва – ново обещание – багажът Ви идва …. ама във ВТОРНИК. Понеделник полети няма. Значи 3 дни, ако и тогава не се случи нещо, може би ще си получим багаж. Аз вече не вярвам.
И знаете ли какво – аз съм българин, някак съм свикнал такива монополисти, останали с мисленето си, че са още по времето на Соца, компании, които нямат и капка въображение или усещане, че трябва да се грижат за пътниците си. Но сега се борим за туристи – чужденци, свикнали на друго отношение. Какво им е първото впечатление от България? Когато летят с „националния ни превозвач” – това е. Лошо. Отвратително дори. И само си представете сега тези хора, който 3 дни ще са без никакъв багаж какво ще кажат за България после? И дали ще се върнат те, или пък ще посъветват другиго да дойде. Няма. Най-малкото, което БГ еър трябваше да стори, е да компенсира всеки един пътник, особено тези, които не са от тук, за това, че ще трябва да си купуват неща от първа необходимост.
И понеже така или иначе съм почнал – летя често. Налага ми се. И от както съществува тази компания знаете ли какво забелязвам – менюто им е едно и също. Един и същи сандвич, а в бизнес класата – риба или пиле. Без никаква промяна там. Виното пък се носи в чаша, без човек да може дори да види от какво е налято. Обслужването на персонала – не на нивото на такъв авиопревозвач.. От 3 часов полет, 2 часа те си говорят в стаичката и ако случайно се досетят, че са на работа, проверяват дали някой пътник не е умрял от скука, теснотия.
А от скоро и една дъщерна компания на БГ еър взима част от полетите на компанията майка – БулЕър. Компания със самолети на възраст и рециклирани, тесни до безобразие. Особено за по-дългите полети са мъчение за всеки по висок от 165см!
И докато все още очаквам багажа си и гледам новините, виждам, че остават по-малко от 5 месеца до българското председателство на ЕС. Драмата около НДК е водеща все още на моменти. Но дали само това е важното. Много ми е интересно как ще се рекламира България с такъв национален превозвач като България Еър? Шест месеца тук ще пътуват много и много хора, които до сега не са имали сблъсъкът с такъв монополист с държание от времето на тежкия социализъм. Колебая се дали да помоля министър Павлова да препоръчват да НЕ се пътува с този оператор. Хубаво е, че днес вече имаме множество low cost компании, които оперират тук. Компании с в пъти по-добро обслужване от това на България Еър!”
6
Коментара по темата
6.
Кочо
08.08.2017 08:26:16
Най-доброто е, самолетът беше стар и тесен, те БГ еър ги произвеждат самолетите, а относно стар, за самолет са си доста нови. Щом не е бил Ембраер, значи е бил А319 или А320, демек същия като на всяка друга авиокомпания. Този е селянин който е лятял 2 пъти със самолет и е гледал много филми за първа класа и джакузита в самолета.
5.
Пасажер
08.08.2017 03:34:49
Да обобщим статията."Госта" на царя се оказа български цървул от Испания,който гледа да мине тънко,затова се тъкми да почива на аванта в царска бистрица вместо в родното си село.Та въпросния понеже е стистнат е решил да лети с България Еър вместо с Иберия.Досвидяли са му се и 50-60 евро за застраховка в случай,че анулират полета или изгубят багажа.И всичко това се прави с ясното съзнание,че въпросната авиокомпания има проблеми.Според вас заслужава ли съжаление въпросния,а и си направете изводи каквото е нивото на хората,с които се среща "царя"
4.
Изгърбен
08.08.2017 00:09:47
"България Еър" е собственост на ТИМ.
Ами от комунистическо-мутренса групировка,какво може да се очаква?!
Ако някой работил в някоя от десетките им компании каже,че е останал доволен от условията на труд и заплащането,значи е бил на висок пост.Друга възможност няма!
Ами от комунистическо-мутренса групировка,какво може да се очаква?!
Ако някой работил в някоя от десетките им компании каже,че е останал доволен от условията на труд и заплащането,значи е бил на висок пост.Друга възможност няма!
3.
зейнеп
07.08.2017 22:33:20
А той така нареченият цар не измамили цял един народ.
2.
Аз
07.08.2017 22:28:50
И нашият багаж не пристигна, с френските авиолинии,в Италия. Цяла седмица нерви и отговор утре. .. Получихме го 4 дни след пристигсне в България. Като компендация 100 евро за билет в избрана от нас дестинация.
1.
xaxo
07.08.2017 22:21:33
Е, като са гости на крадливия цар кво очакват.Пилота да им прави свирка ли?Нека да видят и те простолюдието с какви проблеми се занимава ежедневно.Утре искам Бойко да отиде дегизиран в КАТ и да се опита да регистрира един автомобил нов внос.