Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Чужди търговци въртят схеми в онлайн пространството! Поръчваш си стока, а после...

Ключови думи: схеми, измама, онлайн, пазаруване
Чужди търговци ни цакат с онлайн поръчки. Взимат ни парите предварително, а не получаваме поръчаните стоки. За подобен случай съобщиха от Европейския потребителски център (ЕПЦ), цитирани от „Монитор“. Българин си поръчал от германски сайт две каски за мотор и чифт ръкавици, като веднага платил с карта сумата от 500 евро.

Когато отишъл в офиса на куриерската фирма, за да си вземе пратката, се оказало, че едната каска и ръкавиците липсват. Потребителят веднага уведомил търговеца в Германия, който трябвало да възстанови сумата от над 260 евро. Два месеца по-късно обаче опареният още не получил парите си и се наложило да подаде сигнал в потребителския център. По време на разследването пък се разбрало, че търговецът чакал куриерската фирма да възстанови парите на фирмата и чак тогава те да ги върнат на българина. Според куриерът, когато взел пратката тя тежала 2 килограма и при предаването й в България теглото й било същото, което означава, че грешката не е при транспортирането на пакета.

Въпреки това немската компания накарала куриерът да заплати липсващите артикули от пратката, а нашенецът чакал над 60 дни да си получи обратно близо 520 лева, които той дал предварително. Освен за големи поръчки нередности се срещат и при по-малки покупки.

Потребител закупил настолна игра и бебешка играчка от онлайн търговец в Румъния, но в последствие решава да ги върне в рамките на позволения от закона 14-дневен срок. След месец обаче парите на човека не били възстановени и той се обърнал за съдействие към експертите от ЕПЦ и сумата от 10 евро била върната на купувача. Резултатите от изданието за 2017 г. на индекса на условията за потребителите пък показва, че едва 55,6% от българите подават жалба, когато се сблъскват с проблем, докато до това прибягват 94 на сто от финландците.

Използването на нелоялни търговски практики също се различава значително в отделните държави. Най-големи са рисковете 40,9% за хърватите в сравнение с 3,4% от австрийците. Близо 19% от сънародниците ни също са попадали на нередности Индексът сочи още, че доверието на потребителите в електронната търговия се е увеличило драстично. За десет години делът на европейците, които пазаруват онлайн, почти се е удвоил - от 29,7% през 2007 г. на 55% през 2017 г.

След последното издание на индекса равнищата на доверие на потребителите са нараснали с 12 процентни пункта за покупките от търговци на дребно, намиращи се в същата държава, и с 21 процентни пункта за покупки от други държави - членки на ЕС.

0
Коментара по темата
  Добави Коментар
Ще дърпа ушите на охраната си? Куриозна случка с Дуа Липа Скандалът с него продължава Коцето е обект на критики 
Сянката на коронавируса изплува в "Стани богат" Леко стряскащ въпрос предвид ситуацията в България ЛГБТ ще си веят знамената само в ЕС? Тръмп с нов ритник в задника на Европа Най-известната треньорка в Русия във възторг от 47-мия президент на САЩ заради решението му да бие шута на трансджендърите от спорта
Отиде на гости и веднага извади... Аръков е ексцентричен човек Махат тирето От ЦСКА с любопитно обръщение
Те не могат да пият Алкохол Земетресение в съседна страна Трус люшна румънци
Отиде си твърде млад Леджър остава легенда на киното Коментира визията на Мелания Тръмп Илиана Раева със суперлативи
Професор го "уби" Тим Коулсън с тежки думи за Неси ЕС се превърна в генератор на свръхбюрокрация и регулации за бизнеса АОБР представи приоритетите си за 2025 година