Кой трябва да кара в аварийната лента - не и тези идиоти!
Дискусията започна още миналия уикенд, когато линейка, отишла да спасява ранени при катастрофа, беше ударена от автомобил, каращ в аварийната лента и предизвика втора по-голяма катастрофа. Тогава във Фейсбук се пуснаха хиляди коментари срещу нарушители, снимки и сигнали до МВР. И днес при куриозната катастрофа на Тракия, при която лодка излетя и блокира движението в двете посоки на магистралата, Фейсбук е зялят от стотици снимки на каращи в аварийната лента, които са предпоставка за още катастрофи.
Във Фейсбук беше пуснато подробно описание какво значи аварийна лента, което беше постнато в групите за Споделено пътуване. Там дискусията тече вече втора седмица.
А днес се самосезираха и от МВР.
Първо съобщиха, че при днешните катастрофи на магистрала Тракия, са санкционирани трима шофьори от органите на „Пътна полиция“ за шофиране в лентата за аварийно спиране на магистрала „Тракия“. На два от тях са издадени актове за административно нарушение, а на третия – фиш. И трите нарушения са засечени на територията на ОДМВР – Пловдив. Наказаният с фиш водач е бил засечен да разговаря по телефона и това била причината той да отбие. Това съобщиха от пресцентъра на МВР.
Второ и МВР обясни:
Аварийната лента на аутобаните се използва за движение единствено от автомобилите със специален режим на движение – линейки, пожарни и колите на полицията, за да могат по-бързо да си проправят път в случай на инцидент. Ползването й от други коли, както и спирането без основателна причина, е абсолютно недопустимо.
По данни на Главна дирекция „Национална полиция“ от началото на годината до края на месец юни, случаите на шофиране в аварийната лента са общо 142.
2
Коментара по темата
2.
truestory
23.07.2017 07:46:07
в аварийната лента никой няма право да кара, тя е за спиране поради авария, репортеро прост
1.
Браво
22.07.2017 23:10:26
Огромна ефективност от МВР, без да се знае от КОЙ. Дали от КАТ, дали от някои други криещи се в храстите, но успехът е видим и зашеметяващ. От хилядите нарушителите по Магистралата са написани два акта и един фиш. Сега е време да се приклоним пред непосилния труд на Полицаите и да ги подкрепим за по високи заплати и ранно пенсиониране.