Счупена ръка на дете в Бургас показа парадокса на здравната система в България
"Благодаря" на българското здравеопазване и на всички досегашни министри , "благодаря", че си плащам здравните осигуровки и децата ми получават адекватна здравна помощ", написа в профила си във фейсбук Павел Стефанов.
От университетската болница излязоха със становище по случая, което е прелюбопитно. Публикуваме го без редакторска намеса.
Във връзка с придобилия известност случай с оказана медицинска помощ срещу заплащане на лице под 18 години, си позволяваме да публикуваме нашето становище.
Димана Павлова Стефанова се обръща към УМБАЛ „Дева Мария" ЕООД за медицинска помощ и консултация от лекар-ортопед на 26.06.2017г. около 19.45 часа. Поводът е болка в дясна предмишница, причинена от травма.
Пациентката не е докарана от екип на Спешна медицинска помощ, пристига в болницата на собствен ход, придружена от законния си представител- бащата г-н Павел Стефанов.
На регистратура г-н Стефанов заявява, че иска преглед от ортопед за дъщеря си и такъв е осигурен. Предварително е информиран, че в случай, че пациентката не бъде хоспитализирана, прегледът се заплаща. Г-н Стефанов се съгласява и приемът е извършен.
Състоянието на Димана Стефанова е установено от лекар, специалист по ортопедия и е назначена рентгенова диагностика. От рентгеновата снимка е уставена фрактура на дясна предмишница. Извършена е гипсова имобилизация. Пациентката не е хоспитализирана,поради липса на необходимост от извършване на оперативна процедура.
Уважаеми дами и господа,
Единственият начин лечението на Димана Стефанова да не бъде заплатено от нейните родители, е да се фалшифицира дейността и тя да бъде платена от НЗОК или да бъде за сметка на лечебното заведение.
Не намираме за правилен нито един от двата варианта. Това е дилемата на здравните заведения, поставени между чука и наковалнята- от една страна пациентът очаква всичко да му е безплатно, от друга страна Здравната каса има регламент, по който ние се водим. Получават се такива дефекти, в които само и единствено лечебните заведения са виновни.
В доклада на Световната банка за българското здравопазване официално е написано, че доплащането от пациентите за медицински услуги е достигнало 47 % от общите разходи. Несъвършенствата на българската здравна система са налице и всички страдаме от тях. Случаят с Димана е само един от хилядите, които всеки ден се случват в България.
Умоляваме компетентните органи да намерят решение на тези несъвършенства, които рефлектират върху пациенти, лекари, болници и всички участници в здравния процес.
С уважение,
Ръководството на УМБАЛ „Дева Мария“ ЕООД
Гр.Бургас
Ръководството на УМБАЛ „Дева Мария“ ЕООД
Гр.Бургас