Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Вижте как фалирал рибар стана милиардер

Ключови думи:
Продажбата на артикули от ежедневието на хора, които търсят изгодни покупки, превърна основателя на най-голямата верига от дискаунт магазини в Япония в милиардер, пише profit.bg. Хиротаке Яно, основател и президент на непубличната компания Daiso Sangyo Corp., която се определя като “Японската страна на чудесата за пазаруване”, е един от първите търговци в страната, който налага модела с една цена и използва тази стратегия, за да натрупа състояние, което, според индекса на милиардерите на Bloomberg, възлиза на 1.9 млрд. долара. “Времето, което Яно избира, за да излезе на пазара, е идеално,” казва Паскал Мартин, партньор в OC&C Strategy Consultants.

“Той отваря първия магазин, в който всичко се продава на цена от 100 йени, през 1991 г. - няколко години след спукване на балона в японската икономика, което налага голяма промяна в културата на японските потребители.” Яно, който в момента е на 74 г., е отказал да обсъжда състоянието си, според говорител на Daiso. Пътят на Яно към предприемачеството не е лек. След като се дипломира от университета Чуо в Токио, той се захваща с различни неща. Една от работите му била да ръководи рибарския бизнес на своя тъст, докато той не фалира, според уебсайта на Daiso.

Яно започва да продава различни стоки направо от камион през 1972 г. и така се заражда идеята да предлага всичките си артикули на цена от по 100 йени, за да си спестява време за поставянето на различни таблеки с цените. Той основава Daiso през 1977 г., чието име се превежда от японски като “да създадеш нещо голямо”. В последните десетилетия стагниралите заплати и проблемите в икономиката водят до фундаментална промяна в нагласите на потребителите, карайки ги да търсят по-голяма стойност за парите си. Това се оказва истинска бонанза за индустрията на дискаунт магазините, чиито годишни приходи са в размер на около 600 млрд. йени (5.4 млрд. долара), пише UBS Group AG в уведомление до своите клиенти през 2016 г. Daiso, която е най-голямата компания в тази индустрия, разполага с над 3 150 магазина в Япония и 1 800 извън страната. Приходите на базираната в Хирошима компания възлизат на 420 млрд. йени за финансовата година, приключила през март 2017 г. За сравнение, те са в размер на 81.8 млрд. йени през 1999 г.

Цената на акциите на Seria Co., втората най-голяма верига дискаунт магазини, скача с 39% от началото на годината, което увеличава стойността на 37-процентния дял на Хиромицу Кауай и неговата фамилия до 1.3 млрд. долара. Кауай, който основава своята компания през 1987 г., предаде контрола над нея на своя племенник Ейджи Кауай, който се присъединява към компанията като управляващ директор през 2003 г. През юни 2014 г. той бе избран за президент на Seria. Daiso продава в магазините си около 70 000 артикула от ежедневието - странен асортимент, който включва глави на манекени, фалшиви пари, дрехи за домашни любимци, чорапи за столове и чанти за съхраняване на комикси. Приходите на компанията нарастват с 6.3% за финансовата 2017 г., в сравнение с 11% ръст за Seria. Яна отдава успехите си на проницателното подбиране на доставчици за продуктите си, което позволява на Daiso да предлага висококачествени артикули, заедно с причудливи неща, които хората искат да си купят, като всичко е на цена от 100 долара за стока, или приблизително 1 долар.

От компанията преговарят директно с производителите и поръчват големи количества на ниски цени - стратегия, подобна на най-голямата компания за търговия на дребно в света - щатската Wal-Mart Stores Inc. Въпреки че японската икономика се съживи, отчитайки ръст в пет поредни тримесечия, което е най-дългата печеливша серия от десетилетие насам, желанието за изгодни покупки остава дълбоко вкоренено в съзнанието на потребителите. “Японците искат да спестяват повече в днешно време,” казва Коусуке Нарикьо, анализатор в Nomura Holdings Inc. “Те няма да се откажат от навика си да купуват евтини стоки, който развиват през последните 20 години.”

0
Коментара по темата
  Добави Коментар
ГДБОП разби организирана престъпна група Четиримата ѝ членове изнудвали за пари в София Надарена кака "омагьоса" нападател на Генк Пам представя себе си като дизайнер, но също така е модел
Предложение предвижда богатите страни да плащат 250 млрд. долара годишно за климата Финансовият въпрос е основната тема на спорове на преговорите на конференцията COP29 Залужни: Започна Третата световна война!      Според него началото ѝ се доказвало от привличане на военна помощ от Китай, Иран и Северна Корея за Русия
Слънчево и студено ще е утре, в планините ще превалява сняг В неделя и в понеделник ще е предимно слънчево  Кметът на Минерални бани остава под домашен арест От прокуратурата коментираха, че разследването продължава, като е възможно и повдигането на нови обвинения
Ракетата "Орешник" прелетяла до Днипро за 15 минути Тя е била оборудвана с шест бойни глави: всяка от тях оборудвана с шест суббоеприпаса Важно за шофьорите: Предлагат промени в регистрацията на коли Има нужда от облекчаване на режима по отношение на предоставяните документи
Русия превзе още територия в Източна Украйна Селото е разположено на 12 км северно от Курахово  "Пия вино от 4 бона и не знам къде се намирам" Това сподели холивудска звезда, разказвайки перипетиите си
Авариен ремонт затваря пътя Царево - Резово Движението ще бъде ограничено за 3 часа Над 1000 бегачи ще мерят сили в първия Полумаратон Бургас 2024 Надпреварата се провежда за първи път