Слагат в нета снимки от Сейшелите за реклама на хотели в Приморско? (ВИДЕО)
Ключови думи:
онлайн резервации, хотел, снимки, измамени туристи, Димитър Маргаритов, Ирена Рачева, Велизар Величков,
Не бързайте да плащате за хотелска стая, ако сте видели офертата само в Интернет, защото в много случаи реалността е различна от тази в рекламата. Снимките са подвеждащи.
Експертът по онлайн резервации Велизар Величков споделя, че не вярва напълно на офертите в нета. Слагат снимки от Сейшелите, а рекламират Приморско, каза той пред камерата на Нова телевизия.
Оказва се, че при резервиране на хотел онлайн може да платим за него веднъж при заявката за почивка и втори път – на съответното място. Освен това, някои хотелиери принуждават клиентите да доплащат за паркинг, закуска и интернет, например - услуги, за които предварително е обявено, че са част от туристическия ни пакет, съобщи водещият на „На твоя страна” Георги Георгиев.
Най-често измамите при резервация през интернет са свързани с подвеждащи снимки, допълнителни плащания и неполучаване на услуги, за които сме платили.
Около 56% от българите използват глобалната мрежа, когато запазват лятната си почивка или проучват информация за хотели. Най-често това са хора в активна възраст – между 22 и 48 години, и живеят в големите градове. По-рядко използваме услугите на туроператор. А едва 16% от българите правят ранни резервации – от това лято за следващото.
Величков съветва да резервираме само през проверени сайтове, по възможност - български, за да избегнем потенциални капани и да можем по-лесно да търсим правата си при проблем.
Преди да стегне куфарите за следващата си почивка, Ирена Рачева трябва да преглътне огорчението си от предишната до Лондон. Не получихме това, за което сме платили, споделя тя.
Проблемите започнали още при резервацията през Интернет платформа с разнообразни оферти.
„От първия до последния клик цената се увеличава драстично. Такса почистване например не е обявена първоначално“, обяснява измамената дама.
Луксът от рекламните фотографии пък останал само на снимка.
„Стаята ми бе като каюта на круизен кораб. Толкова бе малка“, оплаква се Ирена.
За някои услуги се наложило тя да плати два пъти. Затова нямало нито дума в сайта.
„В стаята нямаше Интернет, а уж пишеше в сайта, че ще има 24-часов достъп навсякъде. Имаше обаче само във фоайето на хотела“, добавя жената.
Задължително гледайте условията за конкретните оферти и ако има нещо, което ви притеснява, не предплащайте, съветва Величков.
„Добре е потребителят да направи проверка в Интернет за цените. Като изберете конкретното място за почивка, може да сравните различни оферти в мрежата и да потърсите контакт с администратор на хотела, за да видите каква цена ще ви предложат за стаята. Най-често получаваме оплаквания, че полученото на място не съвпада с това, което е обещано“, заяви в „Здравей, България“ председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов.