Кой е виновен за тежкото ПТП край Бургас – пенсионерите или водачът на софийското Рено?
Все още няма официална информация, но ако се окаже, че водачът на Реното е превишил дори километър от максимално позволените за този участък 90 км/ч – го грози сериозно наказание. Въпреки че на пръв поглед няма вина за тежкия пътен инцидент, поне такова усещане се създава в обществото.
Припомняме, че бургаските пенсионери, които са се връщали от Тракийския събор край Минерални бани, са объркали отбивката и от Ветрен са влезли директно в насрещното.
Очевидно до момента на удара те са смятали, че се движат в правилната посока, защото са държали крайна дясна лента – плътно до мантинелата. В случая обаче това е бързата лента на отсрещното платно, което се е оказало фатално за петимата възрастни бургазлии.
Те са засечени челно от софийското Рено. Дали водачът му е изпреварвал му е изпреварвал Опела с кърджалийска регистрация, третия участник в ПТП, и се е натресъл право в тях или се е движил изцяло в лявата лента – все още не е известно.
Пенсионерите обаче са изминали повече от километър преди да бъдат пометени, а вчера движението бе изключително натоварено. Т.е. – те са избегнали поне няколко удара, защото срещу тях са карали по-внимателни шофьори с разумна скорост, която да им помогне да се изтеглят безопасно в другата лента.
Според ЗДвП водачът трябва да пази останалите участници в движението, дори и ако те са нарушители. Ако предприема маневра, то той трябва да е убеден, че няма да застраши останалите участници в движението.
Не е изключено Фиатът да се е движил в насрещното без фарове и водачът на автомобила със софийска регистрация да не го е видял. Следите показват, че той в последния момент е набил спирачки, но вече е било твърде късно, защото директно блъска Фиата, който се обръща по таван, а от удара на място загиват четирима от петимата пътуващи. Петият издъхва час по-късно в болницата.
58
Коментара по темата
58.
Някой си
27.06.2017 20:55:43
Онзи ден в къщата за гости където живея във около Висбаден в Германия дойде едно бабе на 79 години.......с кола Голф Вариант беше около 22 часа местно време, влиза бабето и пита за стая, търся аз шефката, а нея я няма......знаех, че има една свободна стая и я пуснах без да питам да преспи........бабето Германка........а познайте за къде пътуваше сама на 79 години.......за Верона и после надолу по Пиринеите........Италия..........не е до възрастта, шофирането е навик който се придобива, като говоренето и писането.........не мисля, че точно възрастта е виновна в случая, а приповдигнатото настроение от събора и липсата на опит................
57.
Рускиня
27.06.2017 01:03:27
Баба проверите на алкохол. Защото няма как трезв човек не усети за 1 км. че кара насреща. Что да не отмина на тревата? не вярвам, че не я пропускали други коли. Аз един път също излязах в обратната посока под Варна, всички колиоттрафика ми пъснах през потока да мога да отивамна тревната. И аз спокойно изкарах по нея до отбивката
56.
Иван Иванов
26.06.2017 15:42:53
виновен е от насрещното
55.
бургазлия
26.06.2017 12:10:58
Общината си е виновна че хвърля пари колкото да се представи без да мисли кръстовището и както това на трапезица ще се ползва и от хора идващи за пръв път в града .
54.
ВИНОВНА Е ОБЩИНАТА
26.06.2017 10:15:04
Защото ако дойде човек от друг град или държава липсва всякаква маркиривка все пак тази "детелина" не е направена само за бургазлий ама кмета нека да църка че хората нарочбо оплюват Бургас ето го поредното доказателсъво чев Бургас никой немисли за народа а само за жълта и синя боя
53.
ivan
26.06.2017 09:51:37
Само Флагман може да напише такава УНИКАЛНА ПРОСТОТИЯ-----.-кой бил виновен??? Ти идиот ли си да задаваш такъв въпрос---ЯВНО СИ.
52.
Млад пенсионер
26.06.2017 00:31:34
Аз пък предлагам на всички дето ги хващат надрусани да карат да им отнемат книжката до живот. Така доста от пишещите тук ще останат без книжки вовеки.
51.
Човека с Реното е НАПЪЛНО НЕВИНЕН !!!
26.06.2017 00:23:20
Нямам нищо против пенсионерите , но да излезеш в насрещното при 4-лентов НАТОВАРЕН път ; И да не се усетиш и да не го разбереш - Ей те това вече вече идва малко множко ! Да ! Може да се случи на всекиго да се обърка . Но за тази цел има аварийни мигачи и куп други начини да поправиш грешката си БЕЗ да се налага да се лее грешна кръв . Да обвиняваш обаче невинен човек и да му вменяваш ЦЯЛАТА вина за случилото се, даже и да е превишил с мъничко - ТЕ това вече си е истинското престъпление !!!
50.
niki
25.06.2017 23:45:38
Аз съм на 58 и мисля,че след 60,водачите трябва да минават проверка през няколко години.Който е запазил слух,зрение,рефлекси и психика- шофира,останалите се возят.
49.
Бургашко
25.06.2017 22:34:56
Що за глупост. Разбира се че щом си влизал в насрещното платно си виновен.
48.
Ot Svoboda do 46. Petar
25.06.2017 21:26:29
Mi az ko da kaja kato vseki den po 2-3 patj minavam po toq pat...
47.
MT
25.06.2017 21:07:28
Виновен е тоя,който е заставил тия знаци,маркировки и обозначения да са в тоя вид
46.
petar
25.06.2017 21:04:47
Флегмани , защо не пишете през кой път беше отбит трафика ! В 21 век и ЕС , трафика беше отбит през път с огромни ями , кратери , кал ,прах и боклуци - с.Свобода . Срам и позор , зала България видя мизерията по пътя !!!
45.
Очевидец
25.06.2017 20:39:42
Преди 6 месеца се разминах с един такъв в насрещната лента на същото място.Изтръпнах.Беше делничен ден и нямаше много коли.
44.
Зоя
25.06.2017 20:37:10
60+ е относителна възраст.Всички остаряваме различно.Зрение,слух,рефлекси,болки в колена,дископатии и т.н. при всеки са индивидуални.Може би някакви тестове трябва да има,но на кой в БГ ще му се занимава с такава структура.Човек сам трябва да преценя къде са му възможностите.Имах хазаин инвалид в чужбина,който караше перфектно автомобила си,но там повечето пътища бяха широки и колите с автоматични скорости.
43.
Бургас
25.06.2017 19:57:11
Както има минимална възраст за получаване на книжка, така трябва да има и максимална. 60 години са малко, човек още е трудоспособен, но 70 е добра възраст, след която да кажеш сбогом на шофирането. има си маркировка, има си и знаци, нужно е само малко внимание, но на тази възраст... Аз на този път досега кола в насрещното не съм видял, нито съм чувал за друга подобна катастрофа. Лека им пръст на хората, стига сме им ровили костите.
42.
Камен
25.06.2017 19:40:40
Само пълен кретен може да кара километър в насрещното.
41.
Несъгласен
25.06.2017 19:28:34
Не съм съгласен,че е заради табели и знаци.Ма табелата за Бургас била далече ,пък другата за София къде била...Никой ли не видя знак Г9(премини от дясно на знака )поставен си е точно на място!
40.
До 38 Водач на МПС с кат.В,С,Д,ВЕ,СЕ,ДЕ,ТиМ
25.06.2017 19:26:06
Госпожичке, шофьор съм от 42 години. Сега съм на 60 г. От 2011г притежавам Златен талон, ако това ти говори нещо. До пенсиониране ми остават 4 г. Очаквам от теб и другите които подкрепят твоето мнение, адрес за среща за да уточним през следващите 4 г датата на която ще ми плащате месечната заплата, за да не застрашавам живота на некадърниците които се появиха по пътищата и неграмотниците с купените книжки.
39.
До Ирена
25.06.2017 18:58:28
Къде си казвали винаги и коя си ти,че да казваш ? Ще те питам като станеш на 60
38.
Ирена
25.06.2017 18:52:46
Винаги съм казвсла
На 60+ отнемайте книжките.Що за рефлекси ще имат тези хора.Убийци по пътя.Сега....другия водач виновен.,срамота
На 60+ отнемайте книжките.Що за рефлекси ще имат тези хора.Убийци по пътя.Сега....другия водач виновен.,срамота
37.
Бургас
25.06.2017 17:13:47
Шопът не и виновен за ПТП. Ако ще и със 140 км/ч да е летял, причинителят на ПТП е бабето.
36.
Гневен
25.06.2017 17:11:57
"Ако се окаже, че водачът на Реното е превишил дори километър от максимално позволените за този участък 90 км/ч – го грози сериозно наказание."
Човекът е потърпевш а тези вина ще му търсят?!?!?! Това е лудост!
Човекът е потърпевш а тези вина ще му търсят?!?!?! Това е лудост!
35.
Павел Димитров До 34
25.06.2017 17:09:05
Бах та в професионалиста с М категория щом се изумяваш че мантинела имало отдясно.изкара логика маняк , явно си от онея с купените дипломи
34.
Професионалиста
25.06.2017 16:47:09
Поредната смешка.Да флегманджии, получило се е така, понеже бабата е била закърмена в Лондон и там е изкарала шофьорския изпит преди 50 години и поради тази причина е счела за абсолютно обичайно, когато кара, мантинелата да й се пада отдясно (нищо че е в другото платно, успоредно на нея са се движили коли и в двете ленти), ПЪЛНИ ДЕБИЛИ
33.
abv
25.06.2017 16:27:25
Всички пътни знаци, като идваш от Ветрен са си на мястото. Има си и хоризонтална маркировка с двойна непрекъсната линия и всичко. Не приемам коментарите, предимно от жени, че там, като пишело Бургас наляво и София надясно било объркващо. Не искам да коментирам състоянието на бабите след Тракийския събор, все пак не съм ги тествал, дали са се почерпили, но по отношение на пътната сигнализация всичко е ок. Вчера минах от там няколко часа преди инцидента. Озадачаващо е и как може да караш един километър в насрещното при две ленти в посока при такова натоварено движение и да не разбереш? Предполага, че не са разбрали, защото са карали плътно вдясно до мантинелата, което си е скоростната лента за нормалния поток.
32.
Боцмана
25.06.2017 16:23:03
Виновен е този,който кара в насрещното...тъпири от Флагман! Решението на съда ще бъде....Еди кой си...нарушавайки правилата за движение...управлявал с цели 91 км. При разрешени 90 се удря в автомобил,който се движи в насрещното движение с 40 км в час,в който се возят малоумни пенсионери!
31.
БГ резил
25.06.2017 15:53:14
Всеки може да се обърка, не само на 60+!
Но пак не мога да разбера как можеш да караш 1 километър в насрещното и да не разбереш? Или е разбрала и се е оглеждала за отбивка в бързата лента? То не е и за шега де, ама... При такова движение трудно се минава да отбиеш в ляво на треволяка, почти непрекъснато има коли. Явно е била притисната от трафика и се е стреснала. Затова на тази възраст не е препоръчително да се кара, освен за професионалните шофьори, които са постоянно на път и могат да излязат от ситуация. Жалко за загиналите...
Но пак не мога да разбера как можеш да караш 1 километър в насрещното и да не разбереш? Или е разбрала и се е оглеждала за отбивка в бързата лента? То не е и за шега де, ама... При такова движение трудно се минава да отбиеш в ляво на треволяка, почти непрекъснато има коли. Явно е била притисната от трафика и се е стреснала. Затова на тази възраст не е препоръчително да се кара, освен за професионалните шофьори, които са постоянно на път и могат да излязат от ситуация. Жалко за загиналите...
30.
Аз знам кой е виновен
25.06.2017 15:52:43
Аз знам кой е виновен! Сега идете до Ветрен, обърнете в посока Бургас и си представете, че не сте от този край! Особено вечер. Знакът за забранено влизане е много неясно поставен. Табелата за Бургас е доста далече, а средната лента, която отвежда за Бургас никйде не е обозначено, ЧЕ ТОВА Е ПОСОКАТА ЗА БУРГАС.
29.
От Ветрен
25.06.2017 15:20:34
Спокойно, поставиха знак забраняващ навлизане в насрещното движение. Дори така е поставен знака, че пречи на движението.
28.
От село
25.06.2017 15:15:29
Ние от село предлагаме ако изкарат виновен правилно движещия се участник в ПТП-то да се разреши управление на МПС-та в насрещното движение.
27.
За един приятел питам
25.06.2017 15:06:53
Не че нещо ама ако беше линейка пожарна полицейска,ако и пък на Бойко колата да е щот не вярвам да го возят с 89,9км/ч.Умрелите вече са умрели оставете поне живия да поживее ако му е писано
26.
Буааааххахаха
25.06.2017 15:02:19
Някой кара извън всички правила и го блъскат....кой може да е виновен?По-тъпо нещо не бях чувал.
25.
И.В.
25.06.2017 14:56:34
И какво сега тъпата държава ще изкара живия виновен щот изпреварвал. Ами възрастните 1 км са карали, ми като са прескочили няколко птп-та толкова ли не се сетиха да спрат, огледат и обърнат. Шибана държава утре ще кажат, че живия виновен, а той ще си каже на ум (ми да бях умрял)
24.
Ахмак бей
25.06.2017 14:53:24
Великия гений на журналистиката, с поредната умопомрачаваща статия. Г-н Иван Колев немедлено да се избере за шеф на СЕМ. Абсолютно обективен, безпристрастен и разбиращ от всичко. Разбира от образование, география / нищо че праща отделни села в други общини/ политика, право, спорт. Най великия журналист. Гения на журналистиката българската Йосиф Хербст беще казал-"Няма безпристрастна журналистика". Но този Колев обра всички точки на безхаберие, некадърност, безсрамност, наглост и.............. Другарю Иван Колев- подайте си оставката.
23.
до 17
25.06.2017 14:49:40
не само герб и дпс,а тяхната приятелка бсп! 3 in 1
22.
Бай гошо
25.06.2017 14:36:48
Чичку гугъл казва че всички знаци са си били на място ;)
Тва че са ги откраднали е преблем на тия дето трябва да ги следят тези неща,на на строителя :)
https://www.google.bg/maps/@42.5962107,27.3918753,3a,45y,154.23h,91.28t/data=!3m6!1e1!3m4!1sjC8aHTZDako7QroPaBsvEA!2e0!7i13312!8i6656?hl=bg&authuser=0
Тва че са ги откраднали е преблем на тия дето трябва да ги следят тези неща,на на строителя :)
https://www.google.bg/maps/@42.5962107,27.3918753,3a,45y,154.23h,91.28t/data=!3m6!1e1!3m4!1sjC8aHTZDako7QroPaBsvEA!2e0!7i13312!8i6656?hl=bg&authuser=0
21.
.,.,
25.06.2017 14:33:59
Правя калкулация-плащам 130 лв.данък на колата,200 лв.гражданска,97лв.винетка и между 30-50 лв годишен преглед.И това съм само аз.Тази държава толкова ли няма пари за големи оказващи табели.Добре-пенсионерите са виновни,но много от нас сме пътували и в чужбина и знаем какви табели и светлинни знаци съществуват там!!!Да не говорим колко бъбуни има към Бургас,което е недопустимо за такъв път.
20.
Tapa geiska mediq
25.06.2017 14:33:55
Ei flagman shmatki isipani stiga Se pravete na sadnici she va eba v prostite maloumnici choveka I s 200 da e karal se e dvijel pravomerno po ednoposochen pat.Taka Che Sprete da pishete gluposti liohmani
19.
До Реалиста
25.06.2017 14:33:14
При тебе баща ти е икономисал сперматозоидите формиращи мозъка! Поне един да беше пуснал?
18.
Флагман вие осъзнавате ли
25.06.2017 14:20:01
що за глупост сте написали?-"Те са засечени челно от софийското Рено". ПРИ ЧЕЛЕН СБЛЪСЪК, КАК СЕ ОПРЕДЕЛЯ,КОЙ КОГО Е Е ЗАСЯКЪЛ ?В случая има един виновник и той е нарушил една камара знаци и обозначения!
17.
Крадливи гербаджии и депасари са виновни
25.06.2017 14:15:36
По курвенски медии от тея на Пеевски няма. Защото много добре знаят, че са в киреа заради кражби и некадърност и сега излизат с лека статия , че някой друг е виновен, а не че те и проектантите са им крали са нправили някаква объркваща макировка. Курвенски медии със безродни еничери в тях!
16.
Чудно
25.06.2017 14:04:55
Значи бабата около 1 км кара без да забележи,че е в лентата за насрещно движение.Предполагам е имало коли в посока Бургас и посока София,които са я забелязали или те не са и сигнализирали или тя не ги е видяла..И от тези още 4 човека никой не е забелязал,че тя е в грешната лента..Можем само да гадаем...Относно обозначенията на много бих казала невзрачни места,които няма как да объркаш в Норвегия има едни големи червени табели с черна длан в средата,на които пише СПРИ,ОБЪРНИ..е тях няма как да не ги видиш...както и много други табели напомнящи да се намали скоростта,да се слага колан,дори и в автобуса,когато е възможно.Катастрофите са сведени до минимум.За България,обаче ежедневно чета за поне 5 човека на ден загинали в катастрофи.Има грешка някъде и тя трябва да се оправи,иначе ще измират хора всеки ден като мухи..Мир на праха им !
15.
Реалист!
25.06.2017 14:00:04
Отбивката си е прекрасно направена, стига сте се оплаквали. На шофьорските курсове се учи правилника за движение. Друг е въпроса че пенсиите са неадекватни и са учили в каменната ера когато е имало само волски впрягове и те не познават сегашния натоварен трафик , както и модерните Гербаджийски съоръжения!
14.
Да
25.06.2017 13:56:48
Аз предлагам да се направи експертиза на безопасноста на връзките или подходите.
Вижне как са направени на старата маст на магистралата.или на гл.път Сф-Бургас т.н детелини.
Човешкия живот я безценен господа и не може да се икономисва от безопасността.
Флегмани напишете колко случай има на навлизане в насрещното и колко птп та.
жалко че се измества същността на проблема.
Вижте как е ретулирана и отбивката за ветрен.
Вижне как са направени на старата маст на магистралата.или на гл.път Сф-Бургас т.н детелини.
Човешкия живот я безценен господа и не може да се икономисва от безопасността.
Флегмани напишете колко случай има на навлизане в насрещното и колко птп та.
жалко че се измества същността на проблема.
Вижте как е ретулирана и отбивката за ветрен.
13.
К
25.06.2017 13:50:55
Малка поправка- те не са били на магистралата и "бърза лента" на такъв път по правилник няма.
Ама как пък ще караш толкова време и няма да се усетиш, че си в грешка...
Ама как пък ще караш толкова време и няма да се усетиш, че си в грешка...
12.
Недялко
25.06.2017 13:48:48
Обиждайте псувайте бугари страхливи мръсни един към друг , пфу , и аз съм бг !
Така по бързо ще изчезне името бг тук на тази територия и по добре
Така по бързо ще изчезне името бг тук на тази територия и по добре
11.
Реалист!
25.06.2017 13:46:04
Пенсионера/ката е виновен/а! Тъпите фуражки да оставят шопа да се възстановява мирно и тихо. Да е жив и здрав човека. Аз съм на мнение след 55г. да се забранява на хора да шофират! 99% след тази възраст са тотално неадекватни.Без да преувеличавам всеки ден попадам в ситуации с такива възрастни зад волана. Останалите 4ма загинали в колата също носят вина тъй като блеят на майната си. 5 неадекватника по малко. Колкото и да ме нареждате тя природата си знае работата и естествения подбор работи в пълна сила! Мир на праха им.
10.
водач
25.06.2017 13:44:31
От мястото където пенсионерите са навлезли в насрещното / не са се качили на естакадата/ до Джъмбо са около 3км ,предполагам много коли са светкали и свирили на каращата насреща кола,ама зад волана е 70г баба,как да разбере за какво е цялата дандания !
9.
Създавало се усещане в обществото
25.06.2017 13:39:25
На флегман глупостите!
Игнор на гнуснат медия!
Игнор на гнуснат медия!
8.
flegmani
25.06.2017 13:33:27
maloumni li ste da pishete takiva gluposti? Choveka kvo e vinoven che nqkoe kamikadze shte kara v byrzata lenta na magistralata? Toi i s 90 da e karal, te kato karat s 80 znaete li kakyv udar se poluchava. I ne mi e qsno ako ne sa go zasekli s radar tichno predi udara, kak ekspertite shte ustanovqt s kva skorost sa se dvijeli dvata avtomobila? Nali se seshtate che i s 40 da e karal, babatq ako e reshila da se samoubiva shtoto i e malka pensiqta i e nabrimchila fiata sys 150, kva ekspertiza kvi pet leva, kato znam kvi eksperti ima, jenite im gi skysvat ot qzdene i ne mogat da se usetqt ko stava, samo te shte sa horata koito shte razberat kvo e stanalo.
7.
Някой
25.06.2017 13:32:46
Мама ви да еба проста държава , заблудената баба кара 1 км в насрещното на магистралата и вие ще обвините човека ли бе мърши. Докато си затваряме очите и се мъчим да набедим другите няма да се оправим никога.
6.
Пю
25.06.2017 13:22:03
Значи той бкъска Фиата,а не фиата него.Тръгнали да се самоубиват човека виновен ще изкарате.Ако не беше той друг щеше да е,ами ако беше семейство с деца.Тъй или иначе в това платно до Бургас до колелото нямаше да изкарат.
5.
as
25.06.2017 13:09:40
И много ясно,че ще ги види в последния момент,кой ти очаква да види кола вървяща към него в бързата лента за изпреварване на еднопосочен път?
4.
ееее
25.06.2017 13:09:14
От опит забелязвам,че в бавната лента се кара с около 80-90,освен ако в този участък не намалят хората.Възможно е Реното да е превишило скоростта.Но,възрастните явно са били превъзбудени,изморени от събота и жегата и са се объркали.С това,че са изминали доста дълъг участък също са застрашавали хората.Тези,които са бягали от тях също е можело да катастрофират.някой все ще им е бибитнал или дал светлинен сигнал-и това ли не са забелязали?!Жалко,но грешката е тяхна в комбинация с това,че явно трябва да има огромни табели с оказания къде да се престрояват хората.
3.
Зан
25.06.2017 13:08:23
Виновна е тъпата администрация и ония в държавата дето само крадат вместо да сложат знаци така че да не се обърква човек :) В чужбина трудно би станало такова нещо заради означенията им
2.
ас
25.06.2017 13:06:39
Kak ще смятат,че се движат правилно пенсионерите като,ако погленат надясно ще видят къде се движат колите в тяхната посока,а именно от другата страна на мантинелата!
1.
..
25.06.2017 12:57:40
А ся изкарайте човека виновен заради бабата !!!!?