Строителни гиганти в битка за ремонта на бул."Алеко Богориди", реконструкцията започва след края на сезона
Получените оферти са от "Трейс Груп Холд" АД, "Геоплан Кънстракшън" ЕООД, "Планекс" ЕООД, "Мидия Инфраструктурно строителство" ООД и "Виа Конструкт Груп" ЕООД.
В момента комисията оценява техническите предложения, след което ще насрочи дата за отваряне на ценовите оферти.
Основен акцент в проекта е изграждането на новия облик на улица "Богориди" и запазване на романтичния й характер, вплетен в прилежащите исторически сгради, както и дообогатяване на артистичния й дух.
За целта се набляга на използването на повече естествени материали - гранитни плочи в различни размери в три нюанса на цветовете и гранитни павета от съществуващата настилка (след допълнителна обработка на повърхността им).
Настилката се предлага да е еднородна, в свободен рисунък, с равномерен, но не скучен ефект. Растера на гранитната настилка ще допринася за оптичното разширяване на улицата.
На кръстовищата на ул. "Богориди" с ул."Антим I", ул. "Славянска" и ул."Морска", където има характерни уширения, рисунъкът ще подчертава малки пиацети и се създават акценти чрез поставяне на засенчващи конструкции от метални перголи с две, три или четири колони, в детайла на които са използвани характерни елементи от сгради от културното ни наследство. Перголите ще бъдат покрити с увивна растителност, която ще осигурява освен сянка и увеличаване на озеленените площи по улицата.
Основните елементи на улицата - кръстовища, пиацети, художествени елементи ще са маркирани с вградени в настилката енергоефективни соларни блокчета.
Артистичният характер на улицата е дообогатен с нови художествени елементи. Съществуващия воден ефект на кръстовището на улиците на ул."Богориди" и ул."Пейо Яворов" се предвижда да се ремонтира. Подменят се повредените облицовки и се доразвива като художествен елемент, като се създава скулптурна композиция "VIA PONTICA", подготвяща ни за връзката с мостика.
На южната страна на улицата, на кръстовището на ул."Цар Симеон" и ул."Богориди" ще е разположена друга художествена пластика също на морска тематика - "Рибарска мрежа", включваща мозайка от естествени камъни - гранит, мрамор, варовик и смалт и метална пластика с дължина 3 м.
На кръстовището с ул."Софроний" съществуващата пластика "Грамофон" и съпътстващите я питейни фонтанки ще се реставрират и се подреждат в нова композиция. Около пластиката на грамофона предвижда зона за отдих с воден ефект и цветарници, вълнообразната форма на които подема вълната изрисувана в настилката и я изявява в обемни геоформи, оконтурени с пластични мозаечни бордове.
Съществуващото кафе се предвижда да се трансформира, като задънва и обслужва зоната за отдих.
На широкото площадно пространство преди кръстовището на ул."Богориди" с бул."Демокрация" ще се въведе нов ритъм в настилката - гранитните плочи ще се уеднаквят по големина и ще се очертая три концентрични правоъгълника, в средния от които щe е вписана мозайка "Карта на стария Бургас".
Имената на всички улици се предвижда да са гравирани в настилката от двете страни на улиците - всяка буква на отделна плочка.
След реконструкцията на ул. "Богориди" съществуващите осветителни тела се подменят с нови с допълващи композиционната ос. Към новия им дизайн се предвиждат висящи саксии с вграден резервоар за вода с каскадна цветна растителност.
В съответствие с историческата стойност на улицата като ансамблов паметник на архитектурата са предвидени нови осветителни стълбове, с визия, отговаряща на характера на улицата. Стълбовете са с чугунена база с извити чугунени рогатки и подходящи осветителни тела.
Енергоспестяващото LED осветление е допълнено с адаптивна промяна на силата на светлината, съобразно броя на преминаващите през уличното пространство и тяхното местоположение. Декоративно насочено осветление е предвидено към скулптурната композиция "VIA PONTIKA" и към пластиката"Грамофона". Ефектно осветление се предвижда и при водната площ в зоната на "Грамофона".
10
Коментара по темата
10.
йхк
10.06.2017 13:43:58
пак глупости, и сега Богориди си е добре и плочките не са най-важното нещо в един град, най-важно да има работа и добри заплати, а в Бургас няма
9.
прокурора
10.06.2017 13:26:36
Абе как само 2,87 млн.лева бюджет бе?!? Митето за толкова сменяше дограма на едно единствено училище! Я се стегнете - поне 10-15 милки трябва да се усвоят!!! Ей това е цяла улица бе!
8.
&
10.06.2017 13:21:49
Пак ненужни окрашения по опаковката на града. Нищо съществено не се прави в тоя град. Тоз е бетер Йоан и градинките. Тоз няма наяждане. Иска да подсигури 20 поколения от рода си, лайнар и боклук нагъл
7.
До 1
10.06.2017 13:20:58
Не се притеснявай, през лятото подовото ще работи на макс.
6.
Бай Курти
10.06.2017 13:11:24
Какви 50 000 лв, една спирка е 180 000 без ДДС, а като гледам нещо сумата за ремонта набъбна от 1 млн и 650 хилки на 2 650 000, затова и Трейс цъфнаха пак, предния път не бяха. Пак голямо усвояване ще пада!
5.
Буров
10.06.2017 12:18:18
Монументи и глад!
4.
Mephisto
10.06.2017 11:40:17
Нека краденето започне сега!
А на таз последната снимка дето пеиките брашляна и всичко дето са направо взети 1 към 1 от 3д моделите на евърмоушън нямам думи:)
Aбе тая улица не я ли ремонтираха преди няколко години че пак?
А на таз последната снимка дето пеиките брашляна и всичко дето са направо взети 1 към 1 от 3д моделите на евърмоушън нямам думи:)
Aбе тая улица не я ли ремонтираха преди няколко години че пак?
3.
До 1
10.06.2017 11:35:20
Защото 50000лв беше бюджета за спирка.Не стигнаха.С подово-100000
2.
Ким Чен Николов
10.06.2017 11:34:45
Защото няма и да проработи, парите са усвоени, кой го ебе ца подовото или за каквото и да било др
1.
Аз
10.06.2017 11:27:17
Защо подовото на спирките не работеше тази зима?