Предлагат рестарт на проекта за жп линия в Странджа
„Изграждането на нова железопътна линия в Странджа, по посоката Бургас-Средец-Елхово-Симеонов град с дължина 162 километра би било важна крачка. Нейната перспектива проличава много ясно днес, когато все повече се чувства нуждата от сухоземен транспортен коридор, който да е успореден на морския път през Босфора. Тук има едно несъстояло се гео политическо бъдеще на страната ни, за което никой днес не се чувства отговорен. Изграждането на железопътно трасе според мен трябва да се проблематизира и да се репроблематизира. Колкото и в момента изграждането му да се струва невъзможно на някои хора, които управляват страната”, коментира д-р Пейков, който е участвал в Програмата„Странджа-Сакар” като един от водещите специалисти и е работил 21 години по проекта.
По време на форума Стефан Пейков направи кратка ретроспекция за създаването, развитието и проблемите на Програмата за научни изследвания и икономическо развитие. Той припомни колко амбициозни са били заложените цели и подчерта значимостта на постигнатите резултати.
„Странджа-Сакар” е най-голямата научно-изследователска програма в българската наука. Тази оценка е давана многократно на международни форуми. Тя обхвана в един комплекс 121 научни учредения на страната и повече от 600 души научно-изследователски персонал. В края, когато се разделихме с нейният ръководител проф. Александър Фол, бяха завършени повече от 400 теми-приложни, развойни, фундаментални за района. Това знание днес е на разположение. То е издадено в томовете, наречени „Странджанско-сакарски сборник”, които са реферирани от Конгресната библиотека във Вашингтон”, припомни д-р Пейков.
Като важен пакет от данни, събрани по време на проучванията в рамките на Програмата той посочи оценката на балнеологичните ресурси на южното Черноморско крайбрежие, които могат да се използват за развитието на района.
„На територията на Странджа бяха изнесени високо технологични производства, които позволиха в района да се привлекат 250 специалисти със семействата им. Те бяха настанени в района на село Граматиково и в Малко Търново. Там бе създадена една модерна база, която за съжаление днес стои заключена”, каза още д-р Пейков.
„Нужно е да се потърсят възможности за усвояване на ценната информация, събрана по време на проучванията. Това знание е добра отправна точка и ресурс за решаването на много проблеми”, заяви президентът на ГЕОПАН.
13
Коментара по темата
13.
Ха-ха
06.07.2017 18:52:21
Динко Иванов щял да кара влака(нали това е завършил!
12.
за пример
17.06.2017 16:54:39
хората чинно си декларират:
на единия му подарили Хонда за 9700,
другата си купила АУДИ за ... 300 лева!
на единия му подарили Хонда за 9700,
другата си купила АУДИ за ... 300 лева!
11.
певец
07.06.2017 23:47:32
Направо да викнеш, та да запееш: "черен влак се композираааа....от Средец до Царево". С любезното съдействие на ГЕОПАН! Текст, музика и аранжимент- Стефан Пейков!
10.
Дончо Климатика
07.06.2017 11:27:35
Други вече определят правилата на играта, тия са гола вода и кал в ушите
9.
марин циганина от аляска
05.06.2017 10:05:30
а кога ще завършите строежа на метро линията ню йорк-софия-визица-малко търново,да не забравите и карго терминала за дърва,щото ние мангалите ако не изнасяме дърва за ню йорк,ко ши прайм.на братята америко мангали от бронкс,ню джърси,куинс и другите мангалски квартали ф америката зимата ще им е стуно.
8.
Ванката
05.06.2017 09:49:45
железница Царево - Младежко?!? - малко трудничко , фантасмагории някакви - никога , ама никога не е имало там жп трасе
7.
Тодор Г.
05.06.2017 09:48:04
То си имаше и теснолинейка от Ахтопол през Бродилово до Кости , че и нагоре , сега край Каости само едни остатъци от мост напомнят за това... Автотранспорта обаче победи....Май е време за възраждане на жп транспорта / електрички/ - това са директивите на ЕС
6.
koko
05.06.2017 08:43:12
железница е имало в странджа царево-младежко еколозите да си гледат работата щото сме на път да превърнем местното население в изчезващ вид
5.
Мъдрец
05.06.2017 06:36:13
Трябва да се построи,но не в тази нерентабилна посока,а на 20-30 км навътре от крайбрежието е посока Турция,и не само железопътна линия,а и магистрала като се договорят нещата с Турция да бъдат продължени към Истанбул.Стойте и гледайте как София за нула време ще се превърне в провинция
4.
архитект
05.06.2017 00:59:09
Канал от морето до София....има и такива проекти...пари нямаааа...дейба
3.
Путин говори
04.06.2017 23:04:41
Само Расия может страит железних дарог везде по мире !
Мьй самие великие железнодарожники !
Смит , Левски говори , Холандската преса и идиота сьс всичките тия тьпи никове , болния мозьк... !
Той е Истински педераст !
Не е гей !
Много е беден за да е гей !
Просто си е незадоволен педераст !
Мьй самие великие железнодарожники !
Смит , Левски говори , Холандската преса и идиота сьс всичките тия тьпи никове , болния мозьк... !
Той е Истински педераст !
Не е гей !
Много е беден за да е гей !
Просто си е незадоволен педераст !
2.
кмета
04.06.2017 22:33:21
Еба майката на Бургас
1.
Хмммм
04.06.2017 22:29:58
Учете се от Швейцария ако нещо ще е безплатно няма смисъл --- само ако ще продавате скъпи имоти на чужденци си заслужава.