Марката "Иванка Тръмп" обеща достъпен лукс, но купувачите не могат да игнорират името ѝ
Сега обаче марката ѝ е в ниския сегмент на пазара. "Знаменитостите, използвани като маркетингов инструмент, привличат масовия потребител, а не този, който търси лукс", коментира Алън Адамсън от консултантската фирма BrandSimple. "Колкото по-надолу отива тя, толкова повече конски сили има брандът ѝ."
През 2010 г., когато създаде първата си колекция обувки, Тръмп заложи на по-ниски цени и оттогава насам върви надолу. На откриващото събитие в "Тръмп тауър" в Ню Йорк тя изложи обувки от всякакви видове – от високи токчета до кецове, с цени между 60 и 160 долара. На следващата година тя извади и дрехи – блузи по 80 долара и якета по 200. Тръмп твърдеше, че иска колекциите ѝ да излъчват "вечен блясък" въпреки умерените цени.
Искам цените да бъдат достъпни, но в крайна сметка ние сме в луксозния бизнес и външният вид на тези продукти е в съзвучие с голямото послание, твърдеше тя тогава. Линията ѝ облекла се превърна в бизнес за сто милиона,
благодарение на обещанието за "достъпен лукс".
Тя започна да произвежда стоки за дома и аромати, марката ѝ навлезе в повече магазини. С времето лъскавите ѝ бижута отстъпиха на масово производство, а сега се продават в онлайн магазините на "Уолмарт", "Кмарт" и "Сиърс".
Искахме да предлагаме луксозни стоки за пет-, шест- и седемцифрени суми, но и да предложим неща на стойност между 500 и 1000 долара, пише тя в своя книга. С времето бизнесът в средния сектор набра сила, но не ѝ амбициите на луксозните ѝ стоки. Хората, които можеха да си позволят скъпи бижута, не купуваха нейните. Сега основните потребители на бранда са хора с доходи между 60 000 и 100 000 долара годишно.
© Hannibal Hanschke, Reuters
След избора на Доналд Тръмп за президент тя изгуби най-звездните си търговски партньори, пострада от бойкоти и противоречия и прекрати производството на диамантените си бижута. Сега някои от украшенията ѝ се продават за по 11 долара.
Макар да твърди, че не управлява компанията си, Иванка все още я притежава. Марката се опитва да се дистанцира от създателката си и премахна снимките ѝ от промоционалните материали, но
купувачите не могат да игнорират името Тръмп.
То поляризира клиентите: консервативните са благосклонни, но умерените и либералите гледат на нея с неприязън. Продажбите обаче вървят добре – те скочиха с 21% през 2016 г.
Бъдещето на марката обаче е неясно. През февруари тя изгуби два важни партньора – Nordstrom, които отказаха да продават нейни обувки и облекла, и Neiman Marcus, които спряха да предлагат бижутата ѝ. И двете компании твърдят, че причините са икономически.
В крайна сметка може да се окаже, че бъдещето на "Иванка Тръмп" може да зависи не толкова от търговския успех, колкото от успеха на баща ѝ в Белия дом. Поне за клиентите те са едно и също. Добави Коментар