Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Брюксел маха винетките в ЕС, пуска данък "задръстване"

Ключови думи: данък, задръстване, винетка, Европейска комисия, автомобил, тол система

Цената за използването на платените пътища в ЕС трябва да се изчислява въз основа на изминатото разстояние, а не на времето, през което превозното средство е  на пътя. Това е принципът в нов законодателен пакет за мобилността, който Европейската комисия подготвя, пише Днес.бг

Брюксел смята, че винетките като възможност за плащане трябва да бъдат отменени от 1 януари 2018 г. както за товарните автомобили над  3 тона, така и за автобусите и за леките автомобили, и да бъдат заменени с тол система.

Държавите, в които винетки в момента има, ще получат право да ги запазят до  1 януари 2024 г. за ТИР-овете и до 1 януари 2023 г. за леките коли, за да имат време да се организират да преминат към тол системата на заплащане.

Освен че е по-справедлива, тол системата – заплащане според изминатото разстояние, ще позволи на ЕС да се представи по-добре и в борбата срещу затоплянето на климата и срещу замърсяването на въздуха, защото хората ще ползват магистралите, когато наистина им е необходимо, ако трябва да плащат на километър, смята Еврокомисията.

Така принципът "замърсителят плаща", който е водещ в екологичната политика на ЕС, ще може да се приложи на практика.

Брюксел смята, че при определяне на цената на тол таксите за леките автомобили трябва да се вземат предвид въглеродните емисии и други замърсители според описанието в документите на автомобила, като по-чистите и по-старите модели, хибридните, електрическите и дизеловите, се отделят в различни категории.

За товарните машини освен СО2 емисиите значение за цената трябва да има и пътния данък, който фирмите плащат на държавата. Това разпределение ще замени сега съществуващата класификация на ТИР-овете  EURO.

Новата система за заплащане ползването на магистрали от леки коли трябва да се въведе от 1 януари 2022 г., казва Брюксел.

Държавите, които не изискват заплащане за ползването на най-бързите си пътища, няма да бъдат задължени да въведат тол бариери, се казва в предложението на Еврокомисията. Тези, които решат да ползват тол системата, ще трябва да я прилагат не само върху магистралите, но и в участъци от други пътища, които преминават пред защитени или силно замърсени зони.

Директивата ще позволи на властите да въведат и данък "задръстване" за онези пътища, които през определени периоди са силно натоварени и трафикът по тях е затруднен. Такъв от години се прилага в Лондон, за да се намали градският трафик в европейския мегаполис.

Законодателният пакет се занимава и с условията на труд на шофьорите на ТИР и продължителността на работното им време. Западноевропейските държави от години се оплакват от социален дъмпинг на шофьори от новите страни, включително български, които са готови да работят по-дълго за по-малки заплати и социално осигуряване, измествайки така на пазара местните водачи. Задължителното време за почивка от 45 часа седмично на всеки 2 седмици се предлага да се намали на 24 часа, като го замени с друг начин на изчисление.

Предложението сега ще бъде изпратено в Европейския парламент и на страните членки, които ще преговарят с Комисията за това как и дали ще бъде прието и приложено.
0
Коментара по темата
  Добави Коментар
Арестуваха танкер по подозрение в саботаж Това е поредният подобен случай в Балтийско море след началото на руското пълномащабно нашествие в Украйна Пламна искрата на войната на Балканите Арестувани са двама служители на общината в Грачаница
Катастрофа затвори пътя към Пампорово Движението е спряно, тъй като организация на обходен маршрут не е възможна „Ангелска елха” зарадва с подаръци десетки деца на родители, лишени от свобода Патриарх Даниил полага първа копка на нов енорийски център
Рекорден брой мигранти са загинали в морето на път за Испания през 2024 г. Това е над 50% повече от миналата година Адам Броуди разкри тайната на щастливия брак Женен е за актрисата Лейтън Мийстър
Финландия разследва чуждестранен кораб след поредно скъсване на подводен кабел През 2022 г. газопроводите "Северен поток" Русия-Германия, минаващи по морското дъно в същите води, бяха взривени Щe дaдeтe ли $100 000 зa eднa нoщyвĸa? Ето кои ca нaй-лyĸcoзнитe и cĸъпи xoтeлcĸи cтaи в cвeтa
Шок край Барселона, откриха мъртво бебе в контейнер за боклук На място пристигна и екип на здравните служби, който потвърждава смъртта Биткойнът чупи рекордите Експерти отдават поскъпването на oптимизмa oĸoлo пoлитиĸитe нa нoвoизбpaния aмepиĸaнcĸи пpeзидeнт Дoнaлд Tpъмп
25-годишна сладурана вбесила Надал Вдигнала му нервите с топла вода Още един българин загина зловещо На 24 декември 2024 г., около 23:00 ч., тежка катастрофа между автомобил Audi с българска регистрация и линейка стана на провинциалния път SP30 в област Фоджа