Нашенец се регистрира в австрийски сайт за запознанства, но това, което му се случи...
Съгласно приложимото право търговецът не може автоматично да подновява договора, а случаят е предаден на германската потребителска организация за разследване, обясняват от родната потребителска организация. Според експертите 3,5 милиона европейци са попадали в нежелани капани за абонамент на различни стоки и услуги през последните три години, сочи проучване. До абонаментни капани обикновено се стига, след като хората са приели оферта онлайн или през социалните мрежи. Близо една пета, или 19% от потребителите, избират да продължат да плащат, когато компанията им иска пари, въпреки че смятат, че не са поръчали нищо. Анализът показва, че средната цена на абонаментен капан за европейските потребители е била 115,7 евро. Наскоро дори българска фирма сигнализирала ЕПЦ, че е получила предложение по имейл за безплатна реклама в английски сайт.
Търговецът веднага се хванал на въдицата, но малко по-късно се оказало, че в условията на договора има дребен шрифт, според който собственикът трябва да плати годишен абонамент за тази реклама. Опареният веднага потърсил съдействие от потребителския център, но се оказало, че ЕПЦ няма как да помогне, тъй като организацията има право да се намесва единствено в казуси, в които са засегнати физически лица. Поради тази причина случаят е пренасочен към експертите от Европейската комисия.
Добави Коментар