Проверяват началник в кабинета "Герджиков" за нерегламентиран достъп до системата на летище София
Според сигнала директорът на летището е издал заповед, според която на частно търговско дружество са били предоставени пълни администраторски права на цялата информационна система на летището. По същото време се е провеждала процедурата по предоставяне на летището на концесия. Според сигнала бивш собственик на това дружество е настоящ началник в кабинета на министър.
До момента проверката на прокуратурата е установила, че наистина има заповед от името на директора на летището, но тя не била подписана от него, а от друго длъжностно лице. Няма подписан договор между „Летище София“ ЕАД и частното търговско дружество. Предмет на проверка са са причините, поради които това търговско дружество е получило пълни администраторски права до информационните масиви на летището, както и какви са ползваните данни, уточняват от прокуратурата.
Прокурори от антикорупционното звено извършват лична проверка по сигнала, а по част от поставените въпроси е възложено извършване на проверка и на ДАНС.
В началото на май правителството на Огнян Герджиков прекрати процедурата за предоставяне на летището на концесия. Процедурата за концесия беше обявена от второто правителство на Бойко Борисов, а срокът ѝ беше удължаван 4 пъти. Условията към бъдещия концесионер бяха да плати 550 млн. лв. еднократна концесионна такса, да изплаща по 7% годишно от приходите на летището, да инвестира 306 млн. лв. за 35 години и да изгради нов Терминал 1. Служебното правителство, обаче, направи ревизия на условията на концесията и реши в крайна сметка да я отмени. Като причини бяха посочени "обективни основания и обстоятелства", които не са били предвидени при приемане на решението за откриване на процедурата. Според служебното правителство в същото време на концесия се отдава и летище "Никола Тесла" в Белград, към което интересът е доста по-голям. Един и същи кандидат не може да оперира две летища на по-малко от 450 км. разстояние, а в концесиите на двете летища има и еднакви кандидати. Освен това концесията на летище София е обявена при финансови резултати от 2014 г. За 2016 и 2017 г. резултати били доста по-добри.
Самият транспортен министър Христо Алексиев обяви през март, че концесията не защитава държавния интерес и ще доведе до отлив на летищни оператори, изискванията за инвестиции в летището също били сериозно неглижирани. Добави Коментар