Автоматизацията навлиза все повече в ресторантьорския бизнес
Тромав робот е забелязан да се движи по тротоар в Сан Франциско, придружен от двама фотографи, докато завършва тестово придвижване. Две лога са залепени от едната му страна – на Yelp и Eat24, което не оставя съмнение какво се опитват един ден да доставят създателите на робота – храна, пише Quartz, цитирано то Инвестор.бг
Роботите и интерактивните машини превземат все повече света на храната. CaliBurger - верига за бургери по Западното крайбрежие на САЩ, инвестира в грил майстор робот, наречен Flippy. Редица ресторанти в Китай замениха сервитьорите си с роботи. McDonald’s тества използването на сензорни екрани за киоски за поръчване на храна.
И все пак някои твърдят, че ще минат няколко години преди ресторантьорската индустрия да се напълни с подобен тип роботи, които да заменят хората. А когато това се случи, автоматизацията на доставките на храни ще се случи на стратегически места, твърди Тимъти Кароун, професор по информационни технологии в University of Notre Dame.
"Дали един ресторант ще стане частично, или напълно автоматизиран ще зависи от неговите клиенти и местоположението му“, коментира той. „Веригите за бързо хранене, разположени навсякъде, откриват, че клиентите им оценяват автоматизацията“, допълва анализаторът.
На места като летищата по-бързото обслужване също се приема добре.
Местата за хапване обаче не са толкова приятелски настроени към роботите. Някои механични сервитьори в Китай са спрени от употреба, след като собствениците на ресторантите се разочароват от разлети напитки и храна.
И все пак автоматизацията е нещо, което потребителите жадуват, според Анди Пъздър, главен изпълнителен директор на CKE Restaurants. Той твърди, че това е характерно за по-младите клиенти, които вече активно използват смартфони и таблети.
„Виждам съм хора – млади и стари, да чакат на опашка, за да използват сензорни екрани, докато служителите стоят в ъгъла без да правят нищо“, коментира Пъздър. Добави Коментар