Вашият сигнал Връзка с Флагман

Китай ще спасява българските железни коне

Китай ще спасява българските железни коне
Ключови думи: китай, български, железници, спасение
Най-мощният в Европа парен локомотив „Баба Меца“ се оказа голям хит в България, след като макар и в „пенсионна“ възраст тръгна тази пролет през зашеметяващия пейзаж от София до Черепишкия манастир. "Той е супер, а двигателят ми харесва повече от модерните!", възклицава 12-годишният Димитър Кирилов, който потегли с влака със своите баби и дядовци.

Особена атракция е луксозният вагон, използван от бившия цар на България Борис III (1918-1943 г.). "Толкова елегантно и скромно", излъчва Рада Ганчева, 58 г. Ретро изживяването определено се оказа добра оферта от страна на Българските държавни железници и донесе значителни проходи. Другата елитна влакова композиция "Витоша експрес" на бившия държавен лидер Тодор Живков също ще бъде на разположение в най-скоро време, обещава, изпълнителният директор на компанията Георги Друмев.

Хроничен дълг Все пак този успех оспорва тежкото състояние на железниците в най-бедната страна на Европейския съюз. Според проучване на „Бостън Консултинг“ от 2015 г., българските влакове имат най-лошото качество и най-ниски нива на безопасност сред 25-те европейски държави, участвали в изследването. Броят на българите, използващи влакове, е намалял наполовина между 2000 и 2015 г., а обемът на товарите е 1/10 от този през 80-те години, посочва, зам.-председател на УС на Националното сдружение на българските спедитори /НСБС/. Западналата инфраструктура и старите локомотиви осигуряват средна скорост на влаковете от едва 55 км/ч. Ето така 440-километровото пътуване от София до Варна трае по осем часа и това е така нареченият "експресен влак".

"Започнахме с 40-минутно закъснение и пристигнахме четири часа по-късно от обявеното. Пътуването ни отне общо 12 часа“, споделя една от смелите пътешественички Мария Дамянова, на 48 години. Страшните истории изобилстват в интернет и за никой не е тайна как и най-простото пътуване може да се превърне в кошмар – особено през зимата. "Железни нерви и много храна са необходими, ако искате да пътувате с влак в България", пише в социалната мрежа Маргарит Благоев, 35-годишен. Китайските надежди БДЖ има дългове на стойност близо 240 млн. евро, възпрепятстващи инвестициите и обновяването на влаковата инфраструктура. Кражбите и множеството нарушения водят не само до недоволство, но и до редица инциденти. Световните агенции дават пример с инцидента от Хитрино през декември. И след като в продължение на години железниците ни така и не успяват да привлекат средства на своя страна, „месията“ най-сетне идва. Това е Китай.

Страната се опитва сериозно да инвестира в инфраструктурни проекти в Източна Европа и в някои други региони. Наскоро Министерството на транспорта обяви, че Китайската корпорация за железопътен подвижен състав (CRRC, China Railway Rolling Stock Corporation) обеща да възстанови 130 млн. евро от дълговете на БДЖ и да инвестира още 170 млн. евро в нови влакове. Освен това Пекин предлага да инвестира и 300 млн. евро в нов завод за монтаж на влакове.

В момента правителството проучва параметрите на тези предложения. Само че не всеки в България е доволен от тази перспектива. "Това предложение просто ще доведе до преструктуриране на дълга и до нови заеми поради свръхзадлъжнялостта на БДЖ", казва икономистът Георги Ангелов. "Проектът ще увеличи риска от фалит", каза той.


0
Коментара по темата
  Добави Коментар
Възможно е търговци да вдигнат цените, след като влезем в еврозоната, но конкуренцията ще елиминира бързо тези практики Икономистът от Пловдив Георги Стоев е поел лична инициатива в социалните мрежи, в която си е поставил за цел да отговаря на въпроси на граждани за важните промени, които ще настъпят, след като България влезе в Еврозоната Деца, учители и родители засадиха дръвчета в Бургас в инициативата „Горичка на децата“ Основната цел на събитието беше да покаже на децата колко е важно да се грижим за природата
Голям завод затвори, остави стотици без работа в беден град Мъчно ми е за завода по простата причина, че това са почти десет години, каза една от жените Почина принцът на Люксембург Издъхна едва на 22 години
Тази подправка не само подобрява вкуса на храната, но и носи множество ползи за здравето Лютият червен пипер е добре позната подправка в кулинарията, известна със своя пикантен вкус и яркочервен цвят  Изненада с кино, вечеря и огромен плакат – жестът, който разплака учителка в Руен Г-жо Мария Чанева, твоите деца те обичат", написаха учениците от 12а клас 
Свариха я като жаба Вижте интересния разговор с Ани Цолова  Треньорът на ФК "Черноморец 1919": Никакво отпускане, продължаваме! Вървим по график, каза Ангел Стойков
Цените на имотите в тази страна удариха невиждан ръст Aнaлизът, бaзиpaн нa oфициaлни дaнни, cъбpaни oт Haциoнaлния cтaтиcтичecĸи инcтитyт, пoĸaзвa, чe 2024 г. e билa нaй-cĸъпaтa гoдинa в иcтopиятa зa пaзapa нa нeдвижими имoти Ад на пътя! Катастрофа в Айтоския проход парализира движението, въведен е обходен маршрут На място цари хаос, а трафикът е пренасочен по обходен маршрут през Ришкия проход
Каузата „Бургас – Европейска столица на културата“ печели все повече съмишленици Вярваме, че Бургас може достойно да представи страната ни и да посрещне гости и изпълнители от цял свят, заявиха от TEDxBurgas Ето как да разпознаем истинското кисело мляко Когато пише "Българско кисело мляко" на етикета, сме сигурни, че то е от сурово мляко, добито от български крави, произведено в българско предприятие