Лазар Лазаров: Щеше да стане трагедия на магистрала „Марица“, ако не я бяхме отводнили (ВИДЕО)
Възлагането на поръчката за извънреден ремонт на отводнителната система на лот 1 на магистрала "Марица", за което прокуратурата започна проверка, е законно и одобрено от независима комисия. Ако отводняването не бе направено, щеше да стане трагедия. Това каза в "Денят започва" по БНТ бившия шеф на Агенция "Пътна инфраструктура" инж. Лазар Лазаров. Магистралата нямаше да бъде завършена, подчерта той.
Инж. Лазаров уточни, че разследването е от юни миналата година и агенцията е предоставила всички изискани материали по сделката.
Ремонтът е бил на стойност 51 милиона лева и прокуратурата има съмнения, че поръчката е направена така, че да бъде спечелена от определената компания.
Лазар Лазаров отхвърли обвинението и обясни, че поръчката за изграждането на автомагистрала "Марица" е възложена по абсолютно стандартния и законоустановен начин, съгласно Закона за обществените поръчки. По думите му, поръчката е възложена след изготвянето и провеждането на открита процедура за избор на проектант и изпълнител, тъй като поръчката е за инженеринг на този обект.
“Още през 2011-2012 г. италианската компания сезира пътната агенция, но основно през 2013-2014 г. за възникнали форсмажори по трасето на АМ "Марица" и пропуски в проекта по отношение на геологията, която е извършена. По основния договор им дава това право и те на базата на това искат още 70-80 милиона като компенсации за настъпили вреди. За всяко нещо има документи“, подчерта бившият шеф на АПИ.
„През 2013-2014 г. ръководството на агенцията възлага проверка на исканията на основния изпълнител. Доказа се, че тези искания са основателни и на базата на това се обявява открита обществена поръчка не заради друго, а поради простата причина, че тъй като дейностите са различни от стандартните дейности, които са необходими при изграждането на магистрала, и цената не е изключително ясна“, уточни инж. Лазаров.
„Четирима кандидати имаше. Обществената поръчка е спечелена от фирмата, подала най-ниска цена. Не мога да кажа кой по това време е бил собственик на „Пътища“- Пловдив. Не съм се ровил в Търговския регистър, но знам, че не е Георги Гергов“, добавя бившият началник на пътната агенция.
„Времето от 2014 - до 2015 г. бе инфарктно за хората в пътната администрация. В този период повече от 120 – 140 км магистрали завършваха. Основната ни цел бе завършване на обектите по ОП „Транспорт“ и „Регионално развитие“, каза още Лазар Лазаров.