Пристанищата в Бургас и Александруполис разработват съвместен проект с европейско финансиране
От гръцка страна в работната среща участваха Христос Дукас, директор на пристанището в Александруполис, кметът Евангелиос Ламбакис и експерти. Целта на работната среща бешe обсъждане на варианти за кандидатстване със съвместен проект по ОП „Черноморски басейн 2014-2020”, който да се реализира с привличане на трета страна от Черноморския басейн, но извън Европейския съюз.
По време на обсъждането беше решено бъдещият съвместен проект да е в сферата на морския екологичен туризъм, като бъдат развивани, предоставяни и популяризирани туристически продукти в страните участнички. Водещ партньор по бъдещият проект ще бъде гръцката страна. Пристанищните власти в Александруполис се ангажираха с изграждането на необходимата инфраструктура за обслужване на яхти и малки плавателни съдове, а представителите на Бургас да разработят туристическите маршрути.
По проекта се предвижда и изграждането на виртуален център за промотиране на туристически услуги и продукти, организирането на туристически форуми и специални събития - морски спортни състезания, регати и др. Директорът на бургаското пристанище посочи по време на разговорите, че пристанищата могат да подпомагат развитието на туризма. За пример даде Бургас и добрите отношения между местната власт, общинско предприятие „Туризъм” и порта, където през последните години беше възобновено каботажното плаване. В резултат на това и след реализиране на европейски проект забравения от десетилетия остров „Света Анастасия” до Бургас вече оглавява туристическите класации в страната. През миналия летен сезон островът е посетен от 48 000 туристи, повечето от които са обслужени на бургаското пристанище.
„Още сме в началото и обсъждаме варианти по нашето бъдещо партньорство, но тази първа среща между работните групи на пристанище Бургас и пристанище Александруполис е настина ползотворна. Предстои ни работа по намирането на трета черноморска страна - партньор извън Европейския съюз и разработването на самия проект в детайли, но се надяваме на успех. Морският туризъм може осигури нов терен за създаване на устойчиви видове иновативни туристически продукти. Туристическата индустрия има огромно влияние върху икономиката, а бъдещият проект ще осигури и възможности за трансгранично сътрудничество и за по-нататъшно развитие на туризма в Черноморския регион”, каза изпълнителния директор на бургаското пристанище Диян Димов по време на интервю пред местната гръцка телевизия. Той припомни и доброто сътрудничество между общините Бургас и Александруполис, подкрепяно и на държавно ниво.
Подписаното в края на миналата година споразумение за сътрудничество между двете пристанища има за цел съвместната промоция на сухоземните, морски карго и пасажерски връзки на пристанище Александруполис и пристанище Бургас като нова, атрактивна и разходно-ефективна интерконекция между Черно море и Средиземноморието. Координация на политиката и взаимната подкрепа на позициите на двете страни в различните форуми, отнасящи се до пристанищата, в контекста на формирането на пристанищната политика на ЕС.
Меморандумът за сътрудничество обхваща няколко основни дейности – разработване на технологична инфраструктура за растеж на двете пристанища и подобряване на връзките между тях; обмен на ноу-хау в областта на пристанищата и организацията на управлението на пристанищните съоръжения; обучение на човешки ресурси и обмяна на добри практики; обмен информация в областта на опазване на околната среда и насърчаване на устойчивото развитие на пристанищата на Александруполис и Бургас.
6
Коментара по темата
6.
Prasnata boza
07.04.2017 13:50:17
поредния гига мега индеститор. поредните пет милярда милиона работни места. Ще го закъсаме трябва отово виатнамци да внасяме
5.
Дернев
06.04.2017 12:17:55
В това пристанище имаше само един Изпълнителен Директор и това бе Алексиев. Лека му пръс. За него нямаше миражи, а само изпълнимо бъдеще. Всички останали работеха и работят срещу интересите на пристанището и от там на града.
4.
докер
06.04.2017 12:06:09
Деян Димов-какъв изпълнителен директор на пристатище-той трябва да търси товари а не да се занимава с туризъм. Ако се занимава с туризъм да отива в общината а не да пречи на пристанището.
3.
смешници
06.04.2017 02:51:15
То на държавното пристанище останаха ли му корабни места, след като заради провалилия се круизен туризъм с по два пасажерски кораба на година затвориха от 1 до 4 корабно място - едни от най-дълбоките, способни да приемат кораби с 11 м газене ....които носеха милиони.... Бутафорни магазии, грандомански проекти за строителство на център за конгресен туризъм...ха ха ха.... Оттегляйки се от действителния стокооборот и нормална пристанищна дейност намазаха филиите и от двете страни на частните пристанища... Схемата на унищожените заводи в държавата на разгромените авари....
2.
port worker
05.04.2017 21:24:29
Къде е приликата м/у двете пристанища и йак по-точно биха си помогнали в сферата на туризма, не ми става ясно. Единствените туристи биха били служителите на двата порта съответно ако едните дойдат в БГ а другите отидат в ГР.ако говорим индустрално, да може идва товар в Бургас прехвърля се на влак и директно вАлександрополис и обрано. Да ама влака е химера.
Кой турист отива в Гърция за да дойде в БГ освен ако не пише пътепис. Всеки знае Гърция като антична държава, но едва 10% сигурно са чували за БГ и цивилизацията тук. Това за мен е необяснимо, защото едва ли не до културна Гърция в античността е имало Черна дупка, но за съжаление е така. Само този който случайно е дошъл тук се е докоснал до това което сме.
И как един турист без кола пътува? Ми то от Бургас до София е5 час, а ит Александрополис да не говорим.
Пуснете корабче от/до Бургас Варна, няма да печели но ще е интересно, едва ли Бургаска и Варненска община биха обедняли от едно такова. Ще спира Поморие, Несебър, Обзор, Бяла. За транспорт не, но за екскурзия става.
Кой турист отива в Гърция за да дойде в БГ освен ако не пише пътепис. Всеки знае Гърция като антична държава, но едва 10% сигурно са чували за БГ и цивилизацията тук. Това за мен е необяснимо, защото едва ли не до културна Гърция в античността е имало Черна дупка, но за съжаление е така. Само този който случайно е дошъл тук се е докоснал до това което сме.
И как един турист без кола пътува? Ми то от Бургас до София е5 час, а ит Александрополис да не говорим.
Пуснете корабче от/до Бургас Варна, няма да печели но ще е интересно, едва ли Бургаска и Варненска община биха обедняли от едно такова. Ще спира Поморие, Несебър, Обзор, Бяла. За транспорт не, но за екскурзия става.
1.
Дернев
05.04.2017 15:28:15
Най-после някакъв светъл лъч. Но тези приказки за туризма трябва да са между другото. Хващайте руснаците и правете ЖП и авто магистралите. И много важно- размяна на акции между пристанищата за съвместна собственост. Това трябва да е подходът към всичи гръцки пристанища към/от които има взаимен интерес.