11 неща, които не бива да казвате на шефа
"Това не може да се направи". Единодушно, според шефовете на различни фирми, този вид мислене противостои на бизнес етиката, която гласи, че в компанията хората могат да постигнат каквото си поставят за цел и в каквото положат усилия.
"Ама ние винаги сме правили това по този начин...". Фразата се противопоставя на бизнес ценностите на сътрудничество, лична отговорност, умение за работа в общност, прозрачност, отворена култура.
"Ако не получа повишение, напускам". Неприемливо е да се заплашва шефа, според кариерния експерт Вики Салеми, както и да се чувстваме, колкото и да сме важни.
"Реших да отида на друга работа, защото тук съм нещастен". Като не даваме на мениджъра възможност да коригира проблема, или да помогне да открием нова роля на работа, го лишаваме от шанса да поправи нещата и да ни задържи. Много често първият път, в който мениджърът разбира, че един служител е нещастен, е когато му бъде съобщено, че напуска.
"Имам махмурлук". Дори да имате близка връзка с шефа, избягвайте да казвате това рано сутрин, непрофесионално е.
"Какво трябва да направя?". Когато се обърнете към ръководителя във връзка с проблем, обикновено не е добра идея да показвате, че реално не знаете какво правите. "Предпочитам хората да ми казват, че управляват проблем или се справят с него, вместо да ме молят да им го реша", казва Пол Макдоналд, старши изпълнителен директор в компанията за подбор на персонал "Robert Half".
"Не си изпълнихме целите, защото...". Оправданията няма да ви отведат никъде.
"Отегчен съм". Шефът може да изтълкува скуката като непродуктивност или липса на вдъхновение, което да счете за възможен повод да бъде развален работният морал на целия екип. Ако искате свежо предизвикателство, кажете. И бъдете позитивни и проактивни във вашата комуникация.
"Не искам да работя с него / нея". Личните конфликти са реалност на работното място, но е неприемливо да казвате на шефа си, че не можете да работите с някого в организацията, без да сте поработили предварително да разрешите конфликта си с него.
"О, боже, това е огромна работа!". Никой не би искал да има за служител някой, който се оплаква.
"Това не е моя работа". Ако наистина искате да ядосате шефа си, може да изстреляте този отказ. Важно е служителите да работят в екип и да балансират един друг, за да се получава най-силната възможна и най-добре завършена компания. Съвременните шефове не ги е грижа, ако нещо излиза извън професионлната характеристика. Те имат нужда от екипни играчи, които да правят каквото е необходимо за по-голямото добро на компанията. А страхотните лидери ще поведат с добър пример по отношение на това.
3
Коментара по темата
3.
si
03.04.2017 00:18:56
До 2: нямам идея на кого си шеф, но това което си написал е абсолютна глупост! За да се развива един служител освен изисквания, "фирмен морал" и "постигане на цели" са необходими и адекватни условия на труд, заплащане и в най-вече човешкия фактор! Според теб колко шефа може да има в една средно статистическа фирма или банков клон, или в най-лошия случай магазин на мобилен оператор? Не може всички да говорим високопарни приказки и нещата да вървят-не мислиш ли?
2.
Шеф
02.04.2017 10:57:17
Най-вероятно си средностатистически български служител.Т.е.мързелив,нвмотивиран да се развива,вечно мрънкащ и в крайна сметка-нещастен.Ще ту кажа едно:Не всички шефове са задници,както и не всички служители са нечитави.Ако искаш да преминеш в другото ниво,развивай се.Стани шеф и пикажи какво можеш.Другото са празни приказки.
1.
------
02.04.2017 02:22:11
Всички шефове са педераси..