Удълбочават шест пристанища в Бургаския залив, археолози дебнат за находки по морското дъно
Шест пристанища в Бургаския залив ще бъдат удълбочавани в следващите три месеца, но това няма да засегне осезаемо корабния трафик и товаро-разтоварните дейности в района. Това става ясно от отговор на Държавно предприятие „Пристанищна инфрастуктура“ (ДППИ) след запитване на „Флагман”.
Припомняме, че миналата седмица Министерският съвет прие Решение за изпълнението на дейности, свързани с хидротехнически работи за постигане на проектни дълбочини на пристанищата в акваторията на Бургаския залив с моторен кораб „CHRISTOS XXVI”, плаващ под знамето на Сейнт Винсент и Гренадини.
Корабът тип „влекач“ ще извършва дейности в пристанищни терминали Бургас-изток-1, Бургас-изток-2, Бургас-запад, Росенец и Несебър от пристанище за обществен транспорт с национално значение Бургас, както и в разположените в Бургаския залив пристанища за обществен транспорт с регионално значение „Порт България Уест“, „Кораборемонтен завод Порт-Бургас“, „Трансстрой-Бургас“ и „Бургаски корабостроителници Южен кей-Л“, рибарско пристанище „Порт България Уест“ и пристанище със специално предназначение „Бургаски корабостроителници“.
Драгажните дейности ще се извършват от консорциум „ГЕО-СПАН“ в изпълнение на сключен договор с ДП „Пристанищна инфраструктура“, чийто предмет е „Рехабилитация за постигане на проектни дълбочини на пристанищните терминали в района на действие на Териториално поделение-клон Бургас“. Разрешението е за срок до приключване на драгажните работи, но за не повече от 100 дни, считано от датата на постановяване на решението на Министерския съвет.
Хидротехническите работи в акваториите на пристанищни терминали Бургас-запад и Несебър от пристанище за обществен транспорт с национално значение Бургас, както и на разположените в Бургаския залив пристанища за обществен транспорт с регионално значение „Кораборемонтен завод Порт-Бургас“ и рибарско пристанище „Порт България Уест“ ще се осъществяват под непрекъснато археологическо наблюдение в съответствие с изискванията на Закона за културното наследство, а преди започване на дейността в акваторията на пристанищен терминал Несебър ще се извърши и археологическо проучване.
От ДППИ увериха, че драгажните работи се извършват в условията на непрекъсната експлоатация на плавателните канали и акватории. Изпълнителят задължително съгласува писмено графика за извършване на драгажните работи с операторите на пристанищните терминали и с Дирекция „Морска администрация“ - Бургас.
Общата стойност на поръчката е 5 489 000 лв., без включен ДДС.
Драгажните дейности са започнали на 24 март и се очаква да приключат през юни, информираха още от ДППИ.
Какво е драгаж
Драгаж е вид хидротехническа дейност, която представлява изземване на земни маси от дъното на корабоплавателен канал или акватория посредством специализирана техника за загребване или засмукване и последващо натоварване на кораб за извозване до депо. В случай, че депото е в близост до мястото за драгиране, е възможно засмуканият материал да се изтласква по тръбопроводи или, когато е със загребване, да се подава към система от машини за непрекъснат транспорт, чрез които се пренася до мястото за депониране.
8
Коментара по темата
8.
хм..
01.04.2017 11:54:58
Къде са еколозите сега,когато ще се заличи цялата морска фауна в залива?
...или те излизат от дупките си само когато става въпрос за рибари ?!..
мижави дребни душици.
...или те излизат от дупките си само когато става въпрос за рибари ?!..
мижави дребни душици.
7.
До 1
01.04.2017 10:36:01
Който има желание и е компетентен,може да помага.Който има желание да говори,но няма знания е добре да чете и да замълчи.И да си пиеш хапчетата редовно.
6.
какъв корабен трафик ще объркат
01.04.2017 08:45:08
В пристанище Бургас влизат пет кораба в годината плюс това японците като правиха пристанището нали го издълбаха колко още ще го дълбаят
5.
Bb
01.04.2017 08:37:59
А къде ще изхвърлят лайната. Никой не казва, нали. Или пак пред залива. За 100 дена точно ще се наиграем
4.
до Инжениран
01.04.2017 03:14:53
Абе ти що не се инженираш?
Като всички са тъпанари ти защо не "инженира" скутер или яхта?
Не са нужни умници като тебе, а хора можещи.
Като всички са тъпанари ти защо не "инженира" скутер или яхта?
Не са нужни умници като тебе, а хора можещи.
3.
Tk
31.03.2017 23:01:05
Toz korab nazim bey ko prai v akaciite ? Otrovna riba i domati li nosi ili falshiv petrol
2.
от кмета
31.03.2017 21:52:51
Очаквам да тръгне да санира гнездата на гларусите ,ебати кражбите
1.
Тъпо сиво и квадратно сплескано
31.03.2017 21:47:07
Самия факт ме никой във Бургас не знае какво значи тази дума показва как морския град е забравил че има океан от транспортни възможности пред себе си да е световен търговски град.
Чакай да ви питам?
Може ли някое дете да кара лодки и катери? Може ли да произвежда? Може ли да ги инженира? Защо не? Как можахте да затриете морското образование на децата?
Какви тъпанари сте?
Досега трябваше да водим в Европа по скутери и яхти и постоянно децата ни да пътуват сами с скутери до Грузия или Русия.
Чакай да ви питам?
Може ли някое дете да кара лодки и катери? Може ли да произвежда? Може ли да ги инженира? Защо не? Как можахте да затриете морското образование на децата?
Какви тъпанари сте?
Досега трябваше да водим в Европа по скутери и яхти и постоянно децата ни да пътуват сами с скутери до Грузия или Русия.